Äntligen fredag. Vid middagen igår var zacs flickvän Julia hos oss. När zac berättat om Linus fest började Julia direkt tjata om att jag skulle hänga med eftersom hon inte ville vara ensam med alla killarna.
Efter mycket tjat och diskussion gick jag tillslut med på det. För Julias skull.
Skolan är redan avklarad för dagen och klockan har redan hunnit bli 20:00.
Eftersom jag blev tvingad att gå på den här dumma festen så har jag fixat mig. Mitt långa hår plattade jag och sedan sminkade jag mig enkelt. Kläderna fick bli likaså, enkla. En svart topp och ett par svarta jeans. Smyckena var samma som jag alltid har på mig, ett halsband, örhängen och två ringar, allt i guld.
Efter en stund kom Julia och sa att vi skulle åka. Zac kör eftersom han inte skulle dricka idag. Jag har nog inte heller tänkt och dricka så mycket ikväll. Julia dock är väldigt taggad på att bli full.
Zac parkerar utanför Linus vita stora hus och vi rör oss inåt. När vi kommer in genom dörren är det fullt med folk, säkert runt 60 personer. Musiken är hög och jag kan direkt se att många av alla människor är väldigt fulla.
Jag, Julia och zac rör oss in mot vardagsrummet. I soffan sitter zacs alla kompisar.
Linus, Joel, Kevin, Adam, Douglas och såklart Liam.
Såklart sitter det flera tjejer i soffan och kladdar på dem, men killarna ser ut att älska uppmärksamheten som vanligt.
Liam har en svarthårig tjej i knät som han flinar äckligt mot.
Zac hälsar på alla killarna med ett enkelt slag.
Jag möter Liams ögon och han ger mig ett flin.
Han puttar bort tjejen som sitter i hans knä som ger ifrån sig en suck. Han reser sig upp och rör sina steg fram mot mig.
"Hej snygging", säger han när han stannat framför mig.
Han granskar min kropp uppifrån och ner.
"Men lägg av", suckar jag.
"Vill du gå upp eller?", frågar han och slickar sig lite om läpparna.
"Men asså Euw du är så äcklig Liam", säger jag drygt och ger honom en irriterad min.
"Jag vet att du vill ha mig", säger han och skrattar svagt.
"Men asså stick bara", säger jag irriterat.
"Jag gillar tjejer som har lite pondus", säger han flörtigt.
"Snälla", suckar jag innan jag går därifrån och går fram till Julia som gått in i köket.
"Vill du ha en cider?", frågar hon när jag stannat bredvid henne.
Jag litar mig mot köksön och nickar.
"Tack", säger jag när hon ger mig en kall cider från kylskåpet.
"Är Liam jobbig mot dig eller?", säger hon och skrattar.
"Skoja inte, hur orkar han ens", säger jag och himlar med ögonen.
Hon skrattar.
"Säg bara till zac så kommer han slå ner honom, han har redan sagt till Liam att om han rör dig kommer han döda honom", säger hon och skrattar svagt.
"Jag borde typ göra det", säger jag och stämmer in i hennes skratt.
"Men jag vill inte ha något drama", lägger jag till.
"Nej de är onödigt, men säg till om han rör dig", säger hon och skrattar lite men ser allvarlig ut.
Jag nickar och tar en klunk av min cider. Jordgubb.
Timmar går och jag och Julia har dansat för fullt. Efter att Julia skulle gå och leta reda på zac har jag inte sett henne på minst 5 minuter.
Jag suckar för mig själv och rör mig ut mot altanen.
På altanen är det massa människor som skrattar och pratar högt. Många har en cigg i handen.
Jag rör mig längre bort i trädgården och stannar vid en vit bänk som är fint placerad bland några blommor. Det sitter en blond kille och röker en cigg.
"Kan jag sitta här", säger jag.
Han tittar upp och möter mina ögon.
"Självklart", säger han och aktar sig lite så jag ska få mer plats.
Jag sätter mig bredvid honom och tänder min cigg.
"Vad gör du här?", säger han.
Ännu en gång möter jag hans ögon. Han är ganska snygg."Jag kom hit med min bror och hans flickvän, själv då?", säger jag.
"Kom hit med min polare men han är nånstans där inne", säger han och skrattar svagt.
Ett litet skratt lämnar min mun.
"Varför är du själv här ute nu då?", frågar han och rynkar lite på ögonbrynen.
Jag hinner inte svara innan en annan röst avbryter vår konversation.
"Flytta på dig"
Jag kollar upp och ser Liam titta argt på killen som ännu inte presenterat sig."Chilla", säger han irriterat och reser sig upp och rör sig in mot huset.
Jag suckar högt och himlar med ögonen när nu Liam sätter sig bredvid mig på bänken.
"Vad håller du på med? Ser du inte att jag hade en konversation här eller", säger jag irriterat.
Han kollar lite surt in i mina ögon.
"Och? Jag ville snacka med dig", säger han drygt.
"Vad vill du säga", säger jag och ler ironiskt.
"Vad fin du är ikväll", säger han och tar ett bloss av sin cigg.
Jag kollar på honom och väntar på hans äckliga flin. Men det kommer inte.
"Tack", säger jag kort.
Han reser sig upp och fimpar ciggen.
"Det var de jag ville säga", säger han utan att titta på mig och går sedan in igen.
Jag kollar frågande på honom när han går med ryggen in mot huset.
Ehhhh? Va?
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.