Jag vaknar i den bekväma sängen av höga röster. Jag öppnar ögonen och sätter mig upp. Sängen framför mig där Liam sover är tom. Jag reser mig upp och drar på mig mina svarta mjukisbyxor och låter den svarta
T-shirten jag har på mig va kvar på.Jag kollar mig snabbt i en spegel som står lutad mot väggen innan jag suckar för mig själv och går ut. Jag kommer ut i köket och möts av flera ögon som sitter vid köksbordet och nu tittar på mig.
"Godmorgon", säger Adam glatt.
Vid bordet sitter Adam, Kevin, Joel och Liam.
"Godmorgon, vart är Zac och dem andra", frågar jag.
"Dem drog ut i backen dem orkade inte vänta på oss", säger Adam.
Jag nickar lätt till svars.
"Men zac hämtade ut dina skidor dem står där ute", säger han sedan.
"Ah vad bra", säger jag och ler mot honom.
Jag går fram till kranen och fyller upp ett glas med kallt vatten som jag sedan dricker upp.
"Gör dig redo så drar vi sen", säger Adam.
Jag tittar på honom och nickar med ett leende. Min blick faller över till Liam som sitter mittemot honom. Han tittar på mig och studerar min kropp. Han är så fin. Endast i vita mjukisbyxor och lite rufsigt hår sitter han och tuggar på sin macka.
Jag styr mina steg mot badrummet för att borsta tänderna och fixa till håret i en fläta.
När jag sedan rör mina steg in till sovrummet möter jag Liam som sitter på sängen och tar på sig sina strumpor. Han tittar upp och möter snabbt min blick innan han avbryter vår ögonkontakt.
När han strax därefter försvinner ut ur rummet utan att säga något börjar jag ta på mig mitt underställ och ytterkläder som jag packat upp igår.
Jag tittar mig i spegeln och granskar mina kläder som är enkla och svarta. En svart väst med svart hoodie under samt ett par svarta skidbyxor.
"Snygg outfit"
Jag tittar mot dörröppningen där Liam står.Samma som mig bär han svarta kläder. En svart skidjacka och svarta byxor.
Jag skrattar lite och säger ett tyst tack.
Han ler svagt mot mig och jag kan inte tolka om det är seriöst eller inte.
"Kom nu så drar vi", säger han.
Jag nickar och följer efter honom ut.Jag studerar honom när han tar på sig sina skor. Han är väldigt fin. Något i mig vill bara typ va nära honom.
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.