16

166 1 0
                                    

"Vad ska du handla?", frågar jag Liam när vi satt oss i bilen och börjat åka.

"Tänkte nått och dricka eller nått", säger han med blicken fram på vägen.

Jag studerar honom där han sitter i förarsätet. Hans ena hand ligger på ratten och den andra e placerad i hans knä.

Han är så vacker. Hans korta hår ligger perfekt på hans huvud och hela han skiner i solljuset som tränger sig in genom rutan.

Han är verkligen så vacker.

"Är det nått fel", säger han utan att titta på mig.

"Va nej", säger jag förvånat.

"Du stirrar ju på mig", säger han.

Snabbt kollar jag bort och vänder istället min blick till landskapet utanför bilfönstret.

Jag kollar skamset på snön som klär mycket av naturen utanför fönstret.

Musiken spelas på hög volym och i nervösitet börjar jag pilla med mina naglar.

Efter  en lång tystnad stannar vi utanför Ica och han hoppar ut och jag följer efter.

Jag följer honom mot ingången och fortsätter följa honom genom gångarna fyllda med varor i affären.

Jag studerar hans ryggtavla. Han är så snygg, hans stil är också så snygg.

Han stannar vid drickorna och tar en cola och möter min blick som redan ligger på honom.

"Vad vill du ha?", frågar han mig.

Jag studerar drickorna i kylen och tar ut en pepsi Max.

Utan att säga något följer jag honom till kassorna. Väl framme vid kassorna lägger jag upp min dricka och likaså gör han. Jag tar upp mitt kort från min plånbok.

Han möter min blick.

"Jag tar det", säger han kort.

"Tack", säger jag och ler. 

Mitt hjärta stannar en aning när jag ser att det är den blonda tjejen från igår som han kysste som sitter i kassan.

Hon skiner upp i ett leende när hon ser Liam.

"Hej", säger hon glatt till honom.

"Tja", säger han och avfyrar ett leende.

"Hur mår du idag?", säger hon och ler överdrivet.

Jag suckar för mig själv.

"Det är bara bra, själv då?", säger han.

"Det är bara bra med mig, ses vi ikväll?", frågar hon sen.

Ikväll? Vadå ikväll? Tänker jag för mig själv.

"Douglas bjöd in mig till fest hos er ikväll", lägger hon till och ler.

"Aha fan va najs, har inte snackat me dem idag", säger Liam.

Han blippar sitt kort.

"Jag fattar, men ja jag hoppas vi ses ikväll", säger hon och ler.

"Det gör vi", säger Liam och blinkar med ena ögat.

"Hejdå", säger hon med ett leende.

Jag spyr. En klump bildas i magen på mig. Haffade han nyss på henne? Eller var han bara Liam?

Tyst går jag och tar min dricka innan jag går förbi honom och rör mig mot bilen. När han låst upp hoppar jag in och sätter på mig säkerhetsbältet.

Tysta i bilen börjar han köra tillbaka till huset.

"Jag tänkte dra till backen och åka lite med dem andra, vill du hänga med?", säger han.

Jag tittar inte på honom.  Utan att möta hans blick svarar jag.

"Nej, jag stannar hemma", säger jag kort.

"Vadårå?", frågar han.

Jag känner hans blick nästan bränna på mig.

"Pallar inte", svarar jag utan att möta hans blick.

Åter igen tysta åker vi till huset. Han stannar utanför.

"Är du säker på att du inte vill med då?", frågar han.

"Ja", mumlar jag.

Jag knäppar av bältet och hoppar ur bilen.

"Hejdå", säger jag utan att titta på honom.

Jag stänger dörren och hör inte om han svarar något tillbaka. Jag går fram till dörren och låser upp och stänger den bakom mig.

Jag känner hur hjärtat dunkar och klumpen är kvar i halsen.

Jag har verkligen börjat gilla honom. Fan.

En fuckboy Where stories live. Discover now