Sängen är tom när jag vaknar. Liam har gått upp. Är det för han inte vill vakna med mig eller är det för han bara ville gå upp? Jag vet inte. Men han har varit borta varje gång jag somnat med honom.
Jag går upp och tvättar av mitt ansikte och gör resterande av min morgonrutiner. Jag drar på mig ett par mjukisbyxor och går ner till köket. Grabbarna sitter utspridda i soffan med några pizzakartonger på bordet. Mina ögon landar på Liam. Det är svårt att inte stirra när han sitter i vita mjukisbyxor och ingen tröja.
Han tittar genast bort när våra ögon möts. Det hugger till i magen.
"Godmorgon Ellie, det finns pizza om du vill ha", säger Adam.
Jag ger honom ett leende.Han klappar på platsen bredvid honom i soffan så jag sätter mig där bredvid honom. Killarna spelar FIFA på tvn. Adam förklarar att dem har turnering.
Mina ögon möter Liams många gånger under dem två timmarna som går. Men varje gång tittar han bort. Klumpen i min mage blir större för varje gång.
Adam reser sig dramatiskt upp.
"Vad säger ni killar och tjejer, skridskor och ishockey ikväll?", säger han med ett stort leende.Kevin nästan flyger upp ur soffan och börjar jubla.
"Självklart", säger zac leendes.
"Du är med va syrran?", säger han och ler mot mig.
Jag nickar till svar."Vi får åka och hyra skridskor", säger Zac.
Och med det sagt så är alla grabbarna påväg för att klä på sig."Kom igen Ellie skynda", säger Adam och ler.
"Vadå ska vi åka nu direkt?", frågar jag förvånat.
"Ja kom igen", säger han.Jag går in till rummet och sätter på mig en ljusgrå hoodie som matchar mina mjukisbyxor över min tshirt.
"Kan du åka skridskor eller?"
Jag vänder mig om. Liam drar över en vit hoodie över sitt huvud. Han kollar in i mina ögon när han tagit den över sitt huvud. Mitt hjärta stannar en sekund."Ja, men jag är ju inget proffs direkt", säger jag.
Han nickar svagt."Åker du med mig eller?", säger han.
"Det kan jag göra", säger jag.
Han nickar kort."kom då", säger han och går ut ur rummet.
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.