Liam parkerar utanför en ishall. Adam hade tydligen ringt och frågat om vi kunde låna skridskor.
"Ni kan vänta det går snabbt", säger han när han och Kevin hoppar ur bilen.Jag tittar på Liam som sitter framför ratten bredvid mig. Han är sjukt snygg i sin vita tracksuit.
"Kan du ge mig mössan som ligger i handskfacket?", säger han utan att möta min blick.
Jag gör som han bett mig och tar fram den svarta mössan och lägger den i hans hand. Han trär på mössan över hans mörka korta hår.Hans vackra gröna ögon möter mina. En stöt flyger igenom min kropp. Det känns som 10 minuter passerar när hans ögon är fasta i mina. Han tar upp sin hand och tar bort en hårslinga som ramlat ner i mitt ansikte. Mitt hjärta är 1 sekund från att explodera när jag känner hans fingrar mot min kind. Jag tror jag flämtar högt när han lägger handen mot min kind. Hans fingrar rör sig sakta över min kalla kind.
"Du är så bra Ellie"
Mitt hjärta slår dubbla slag. Han lutar sig närmare mig. Det känns som jag är full. Huvudet snurrar.Han rycker snabbt bort sin hand när bildörrarna bak rykts upp.
"Vi fick låna till alla, han va så jävla skön asså", säger Adam när han och Kevin hoppar in i baksätet.Liam hostar.
"Grymt", säger han sedan.Jag möter hans ögon men han kollar snabbt bort och startar bilen. Vi börjar rulla tillbaka till huset för att hämta vantar och andra varma kläder till vårt skridskoåk.
Liam parkerar utanför huset och vi går in. Jag tar på mig min svarta tjocka jacka, vantar och mössa.
"Har ni hämtat grejerna? Julia blir kvar hon är så jävla bakfull", säger zac när han kommer ut i hallen och tar på sig sin jacka.
Jag kollar på honom med utstickande underläpp.
"Fan vad tråkigt"Han flinar mot mig.
"Japp, det blir du och brorsans kompisar", säger han och lägger armen runt mina axlar.
Jag suckar högt som svar. Han ler mot mig och jag kan inte låta bli att le tillbaka.
"chop chop Ellie", säger han och puttar mig mot ytterdörren.Jag hoppar in i bilen igen. Liam möter mina ögon när jag sätter mig i passagerarsätet. Han trummar med fingrarna mot ratten i takt till musiken.
"Är dem på gång eller?", frågar han.
Jag antar att han syftar på dem andra killarna.
"Jag tror det", säger jag.
Han nickar svagt."Du Ellie det där som hände förut i bilen", säger han.
Jag möter hans vackra ögon och nickar."asså du får mig li-", börjar han.
Bildörrarna bak rycks upp.
"Gasen i botten Liam nu jävlar ska du få visa dina hockey kunskaper", halvskriker Kevin när han hoppar in med Adam bredvid sig.Har Liam spelat hockey? Eller gör han det?
De andra killarna sitter redan i Zacs bil när jag kollar åt sidan. Liam gör som Kevin säger och börjar köra.
YOU ARE READING
En fuckboy
RomanceEn kille som inte vet något om kärlek. En tjej som aldrig skulle falla. Kärlek? Läs o se.