7

185 1 0
                                    

"Kan du snälla stanna?", frågar jag Liam som kör bilen.

"Varför?", frågar han drygt tillbaka.

"Jag mår jätteilla, snälla stanna", säger jag.

Han svänger av vid en bensinmack och stannar bilen. Jag hoppar snabbt ut och sätter mig på huk.

Vi har åkt i 2 timmar och har ungefär lika långt kvar tills vi är framme på vår såkalkade skidsemester.

Eftersom vi är 8 personer med på resan var vi tvungna och ta två bilar och såklart fick jag åka med Liam.

Inte konstigt att jag mår illa eftersom han kör som en idiot.

Bildörren bakom mig öppnas och Adam kliver ur passagerarsätet.

"Mår du illa", frågar han oroligt och klappar mig på ryggen.

"Som fan", svarar jag.

Jag ställer mig upp och kollar in i hans gröna ögon.

"Men sätt dig fram, jag kan sitta bak", säger han och ler.

"Är du säker?", frågar jag försiktigt.

"Ja, hoppa in fram", säger han.

"Du är så snäll", säger jag och ler försiktigt mot honom.

Jag hoppar in i passagerarsätet och Adam hoppar in bakom mig.

Liam kollar frågandes på mig när jag sätter mig bredvid honom. Han har en hand på ratten och den andra använder han för att ta upprepande bloss av sin elcigg.

"Varför ska du sitta här?", säger han irriterat.

"Men snälla håll käften och kör hon mår illa", säger Adam lika irriterat bakom mig.

Jag kollar bort och riktar min blick ut mot landskapet utanför fönstret. Liam börjar köra efter en djup suck.

Jag känner hans blick landa på mig flera gånger under den kommande timmen vi åker.

Jag kollar på honom tillbaka flera gånger och möter hans ögon men snabbt kollar han då bort.

Efter en spydig diskussion mellan Adam, Joel och Liam om vi ska stanna på donken eller Max får Joel tillslut igenom sin önskan och vi stannar på Max.

Vi kliver ur bilen och går in. Det är ganska tomt på människor, bara några killar sitter vid ett bord och äter.

"Vad ska du ha?", avbryter Liams spydiga röst mina tankar.

Jag kollar frågandes på honom.

"Klicka i vad du ska ha", säger han och suckar.

Jag kollar frågandes på honom.

"Jag betalar klicka ba i vad du ska ha", säger han irriterat.

"Tack", mumlar jag och ler försiktigt.

Jag klickar i vad jag ska ha och snabbt har vi fått vår mat och satt oss ner för att äta.

Killarna pratar om någon tjej Douglas träffat på en fest förra helgen och hur snygg hon va. Jag lyssnar knappt för det är så ointressant.

När vi ätit upp går vi ut. Jag drar upp en cigg och tänder den mellan mina läppar. Detsamma gör Liam.

"Vi pallar inte röka, lås upp bilen", säger Adam.

Liam låser upp bilen och Adam och Joel lämnar oss kvar ensamma.

"Tack för maten, det var jättesnällt", säger jag försiktigt till Liam.

Han tittar på mig och jag avfyrar ett leende. Han nickar bara kort.

"Kan du åka skidor", säger han efter en stund av tystnad.

"Jag har åkt, men jag är inte bra alls", säger jag.

"Jag kan lära dig", säger han.

Jag tittar på honom och förväntar mig att se ett av hans äckliga flin på hans läppar. Men han ser bara normal ut.

"Vad snällt av dig", säger jag och ler.

Men han kollar inte på mig. Han nickar kort igen innan han fimpar sin cigg och detsamma gör jag.

Han hoppar in i bilen och jag är snabb på att göra detsamma.

Resten av resan känner jag ännu igen hans blick landa på mig flera gånger. Men när jag möter hans ögon kollar han snabbt bort.

Det är något i mig som gör att jag inte kan sluta titta på honom.

En fuckboy Where stories live. Discover now