11 |

101 14 11
                                    

author's pov

"Hello ladies and gentlemen, especially our precious students. I would like to apologise for not being able to fulfil my responsibilities regarding this situation right now. Please be patient. Everything will be fine sooner or later, and I hope everyone can find a place to stay and hide. Last but not least, protect yourself and don't trust anyone!"

Sunoo, Sunghoon, Sujin dan Jake yang mendengar kata-kata itu terus menaikkan kening.

"What- suara dia tu macam takde rasa risau betul lah..." Sunghoon memicit-micit kepalanya sebab bingung.

"Aku tak dapat berfikir dengan waras dah macam ni..." Keluhnya lagi.

"Sunghoon shi... Duduklah dulu." Sunoo menarik kerusi untuk Sunghoon duduk. Sunoo menolak bahu Sunghoon sehingga dia terduduk di atas kerusi itu.

"Siapa yang ada bawa phone?" Tanya Jake.

Aku dan Sujin menggeleng kepala. "Aku... Kenapa?" Jawab Sunghoon.

"Kau call atau chat lah Jay, tanya dia kat mana..." Suruh jake.

"Ohhhh yaaa!!" Sunghoon dengan lajunya cuba call Jay.

"Jay!"

"YAAAHHH! Kenapa kau call, jangan call lah... Aku tengah sembunyi ni. Aku okay. Korang okay?"

"Kitorang okay... Kitorang kat bilik sakit ni. Kau datang lah sini..."

"Tak boleh. Kat luar sana ada banyak lagi. Diorang semua bawa pisau dan pistol. Aku tak boleh keluar dari bilik kuliah kita ni..."

"Jadi kau masih kat sana? Apa idea kau sekarang ni?"

"Bagi fon kau kat Jake kejap..."

"Jake nah, Jay nak cakap..."

"Jay! Kau kat mane!?"

"Jake-ah... Dengar baik-baik. Aku just nak cakap, jangan percaya Sunghoon. Aku tak tau macam mana nak terangkan tapi lelaki yang aku heret ke dalam ada sebut nama Sunghoon dan Taehyun. Jadi kau hati-hati..."

"Nae tau! Kau pun kena jaga diri kau juga..."

"Tolong jaga Sujin dan Sunoo juga. Kalau boleh, jangan bagi layanan buruk dengan Sunghoon... Takut dia bunuh korang."

"Yer yer. Aku tau lah. Kau tu yang jaga diri kau. Jay-"

Telefon Sunghoon mati. "Lahhh, aku masih ada nak cakap dengan Jay..."

"Habis cas ke?" Tanya Sunghoon. Jake laju mengangguk lalu menghulurkan telefon itu ke Sunghoon.

"Apa Jay cakap?"

"Dia cakap untuk lindungi diri masing-masing dan jangan keluar jer..."

"Sependek itu?" Tanya Sunghoon.

"Yelah, ingat apa lagi?"

"Hmmm..."

"Sunghoon shiii... Aku rasa nak pergi tandas, temankan aku boleh?" Tanya Sunoo secara tiba-tiba.

WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)Where stories live. Discover now