23 |

82 9 22
                                    

Sunoo's pov

Aku mahu kembali ke bilik gerakan setelah puas mengambil udara segar. Tapi, aku dapat rasakan seperti ada yang mengintai ku dari tadi.

Bahkan seperti perlahan-lahan bergerak ke arahku. "Don't move Sunoo shi..."

"Who-"

Dia mengacukan pistol tepat ke belakang kepalaku dan secara tidak langsung, aku diam. "Sampai bila kau nak jaga Sujin macam haiwan peliharaan kau..?"

"Haiwan peliharaan? Aku sayang Sujin sebagai manusia bukan-"

"Shut up! I'm so sick of your words. Mungkin kalau kau mati, Sujin akan jadi milik aku... Eh tak! Jay- Jay akan jadi penghalang aku..."

Aku tak mampu berbuat apa-apa. Aku hanya mampu berdiam dan masih membelakangi lelaki tu. Taehyun.

"Kenapa Jay pun ambil berat betul pasal Sujin? I mean Jake... Sunghoon... Kenapa!?" Dia acap kali menuding pistol itu ke belakang kepalaku.

"Aku tak tau. Aku tak suka orang lain sentuh Sujin."

"Jadi kenapa kau tinggalkan dia bersama tiga orang tu? You better give her to me! I can treat her better than anything! Fuck youuuu Sunoo! Fuck-"

"Dah berapa lama kau ikut aku? Macam mana kau boleh terlepas?"

"Does that even matter? Aku nak bunuh kau ni... Kau tak nak ucap kata-kata terakhir untuk Sujin? Nah, aku ready rakam suara kau ni..."

"I guess... This is the end. Tapi aku takkan benarkan kau dapatkan Sujin. Mati atau hidup, aku takkan benarkan."

"SHIBAL- SHUT UP KIM SUNOO! I'M GONNA.KILL.YOU!"

Pang! Pang! Pang!

• • •

Jay's pov

Dari sini kedengaran tiga kali tembakan. Kami serta merta berhenti berjalan. "Korang dengar kan?" Sunghoon mula panik.

"Shhh. Jangan kuat sangat nak buka mulut tu." Pinta Heeseung. "Mungkin orang tu bunuh seorang lagi..."

"Bunuh? Seorang lagi? Siapa yang sorang tu?" Tanya Jake yang masih berdiri kaku. "Sebelum aku larikan diri tadi, ada satu orang lelaki ni cuba selamatkan aku tapi dia pun terbunuh.."

"Kau nampak tak muka dia? Mana lah tau Sunoo oppa atau Taehyun?" Risau Sujin. "Suara Taehyun aku kenal. Tu bukan Taehyun. Orang lain. Aku tak sempat nak tengok muka dia dan masih gelap."

"Gila... Siapa pembunuh tu? Memang sengaja ke kita saja yang dikurung kat dalam. Apa salah kita?" Sunghoon mula panik. Macam mana cara untuk tenangkan dia? Aku pun tak tau.

"Sunghoon... Kau nak pegang tangan tak?" Tanya Sujin yang berada di hadapan Sunghoon. "Errr..." Jawab Sunghoon ragu-ragu.

"Kalau pegang tangan boleh buat kau rasa tenang dan selamat... Just hold my hand." Aku hanya mendengar kata-kata Sujin yang terdengar sangat manis.

"Korang... Aku tak larat dah..." Aku dan Sunghoon masih mengangkatnya. "Korang pergi lah. Cari jalan keluar. Tinggalkan aku kat sini."

WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)Where stories live. Discover now