19 |

93 10 14
                                    


Jake's pov

Aku dan Sunghoon berjalan sudah jauh dari bangunan stor sukan. Kami sudah ke arah padang untuk cari gambar yang seterusnya. Gambar yang tadi, kami jumpa di dalam tandas.

Sunghoon cakap gambar tu Jay pun tak tau siapa yang letakkan di dalam tempat itu semua. "Sunghoon..." Panggil ku semasa kami masih berjalan.

"Ape?" Aku menghulurkan tanganku kepadanya. "Ape kau nak buat?"

"Pegang jer lah tangan aku."

Sunghoon dengan muka nak tak nak tetap pegang tangan aku. "Kenapa?" Tanyanya lagi. "Aku takut nak masuk dulu kat dalam. Gelap."

"Ok jom." Sunghoon tanpa basa basi terus masuk ke dalam satu pondok kecil yang terletak paling hujung padang ini. "Memang sini kan?" Tanyaku.

"Nae... Sepatutnya sini." Sunghoon masih memegang erat tanganku waktu kami masuk ke dalam pondok yang gelap.

Tiada tingkap sama sekali. Pondok ni sekecil tandas awam atau besar sikit daripada itu. "Cepat cari Sunghoon..."

"Dari tadi aku yang cari gila... Kau jangan buat aku tambah stress."

"Okok..." Jadi aku hanya mampu diam. Aku mana lah berani untuk buka mata. "Kalau boleh kan Jake. Jangan tutup mata kau. Nanti kau langgar jer semua barang tu."

"Tapi..."

"Buka jer mata kau. Aku dah pasang lampu suluh ni."

"Siapa lah tukang bina pondok ni? Kenapa tak letak at least satu tingkap?"

"Aku pun tak tau Jake..." Sunghoon masih sibuk mencari gambar itu di tumpukan kertas dan buku.

"Kau cari sebelah sana..." Aku angguk. "Terang gila lampu suluh tu."

"Kan?"

"Kau tak terfikir ke...? Kenapa Jay tak ikut jer kita? Kenapa dia suruh aku?"

"Entah... Aku pun tak tau. Aku lebih rela tak nak tau. Sebab... Jay tak suka orang yang banyak tanya."

"Tapi dia tu kawan kita... Dia tak sepatutnya sembunyikan apa-apa daripada kita."

"Bukan semua perkara kita perlu tau. Sedangkan kau sendiri, banyak benda kau tak bagi tau... Kan?"

"Errr. Tu cerita lain lagi lah."

"Aku tak tau nak cakap apa Jake. Kita kena cari gambar tu jer."

"Okkk."

"Jumpa."

"Mana..?!"

"Sini..."

"Tengok..." Aku meneliti gambar itu. "Pagar?"
Sunghoon angguk dan memusing-musingkan kertas itu.

Aku mengesat peluh ku menggunakan hujung bajuku. "Weh... Sweater aku masih ada dengan Sujin kan?"

"I think so... Asal tiba-tiba kau fikir pasal baju kau ni."

"Wehhh, sweater tu Heeseung hyung yang bagi." Sunghoon malah tersenyum. "Jom cari gambar yang seterusnya..." Ucap Sunghoon.

"Panas..."

WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)Where stories live. Discover now