Sunoo's pov
Aku dan Sujin masih berada di dalam basement itu. Jam sudah menunjukkan pukul 4 petang. "Oppa rasa kita tak dapat keluar dari sini. Dah nak gelap."
Sujin tidak menjawab. Ah, dia masih tidur. "Sujin... Oppa kena keluar. Oppa akan pastikan tiada siapa yang masuk ke sini..."
Ucapku sebelum meletakkan kepalanya perlahan-lahan di atas jaketku yang telah ku lipat. "Annyeong Sujin..."
Aku keluar dari basement itu lalu mengunci pintu basement itu dan membawa kunci itu bersama ku.
"Mianhae..."
.
.
.Jay's pov
"Jake... Aku dah cakap kan? Jangan banyak tanya."
"Jay... Kau perlu bagi tau aku semuanya supaya aku tak ragu-ragu nak tolong kau."
Aku mengerling ke arahnya lalu menarik kolar bajunya. "Kau nak hidup ke tak?"
"Nak lah! Kau ingat aku nak mati macam orang-orang yang terdampar kat mana-mana, tu ke?" Tengkingnya semula. Aku hanya mampu tersenyum sinis dengan sikap gelabahnya.
"So dengar cakap aku. Aku tak nak kehilangan kau."
"Then tell me!"
"Jake! You need not worry about this. Kau perlu ikut arahan aku jer. It's better if you don't know anything."
"Fuck..." Aku melepaskan kolar bajunya dan memeluknya. "Kalau aku kehilangan kau, aku takde sesiapa lagi."
"Fine..." Dia membalas pelukan ku. "Dah, tepi. Aku akan cari peta tu secepat mungkin."
"That's good to hear Jake. Kalau boleh, jangan bagi tau Sunoo dan Sujin. Jangan cari diorang."
"Why? Diorang kan adik tiri kau."
"I know..."
"Ah sudah... Aku tak nak banyak tanya lagi. Bye." Aku melihatnya pergi. Dia langsung tidak toleh ke belakang sewaktu dia pergi tinggalkan aku.
Aku duduk di atas kerusi pejabat itu semula. Aku menutup mata untuk beberapa saat untuk mendapatkan semula semangat ku.
Aku perlu sembunyikan semuanya daripada Jake buat sementara waktu ini. Aku tak nak dia tahu rancangan aku yang seterusnya walaupun kami rapat seperti adik beradik.
Setelah aku mengumpulkan segala tenaga dan semangat, aku keluar dari bilik pejabat itu. Aku perlu cari Pengetua fakulti yang tak guna tu.
Aku menekan nombor Sujin yang ada dalam telefonku. Aku dapat nombor tu daripada buku log yang ada di pejabat pengetua fakulti ni.
Aku tak puas hati dengan perbuatannya. Aku tau dia salah satu dalang disebalik perkara yang berlaku dalam kampus ni. Aku tahu.
.
.
.Bau apa ni...? Kenapa di tempat seperti ini ada bau kemenyan? Dalam stor sukan ada bau kemenyan?
Dari jauh memang aku dah terhidu bau tu. Sepatutnya bau tu hanya ada di kawasan hutan saja, tapi ini.
YOU ARE READING
WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)
Fanfiction|| completed || Dua orang kembar bernama, Sunoo dan Sujin yang boleh membaca personaliti seseorang malah boleh melihat pelbagai benda yang orang lain tidak boleh lihat. Mereka saling melindungi dan melengkapi. Lebih-lebih lagi, Sunoo sangat sayang a...