Author's pov
Jake dan Jay hanya melihat mayat-mayat yang ada di fakulti di bawa keluar. Ada beberapa kereta ambulans yang ulang alik masuk ke fakulti mereka.
Pengetua mereka juga di tangkap, begitu juga dengan pensyarah mereka.
"Jake..." Panggil Jay.
"Mwo?"
"Kau boleh pandu kereta tak?"
"Tak... Tangan aku masih shaking..."
"Ikut kereta aku lah... Jom."
"Nak pergi mana?"
"Hospital lah... Nak tengok Sunghoon dan Sujin."
"Heeseung hyung?"
"He survived..."
Perbualan mereka terhenti apabila mereka mula bergerak. Jake masih melihat tangannya yang berlumuran dengan darah.
.
.
.(di hospital - bilik mayat)
Jake dan Jay kini berada di dalam bilik penyimpanan mayat. Di dalam bilik mayat itu, ada jasad Sujin dan Sunghoon.
Sekali lagi air mata Jake jatuh. Dia ke katil penyimpanan mayat Sunghoon dahulu. "Macam mana Sunghoon boleh terkorban, Jay?" Tanyanya yang masih berdiri melihat Sunghoon.
"Sunoo bunuh dia... Depan mata aku."
"Aku faham yang dia nak lindungi Sujin tapi why... Perlu kah dia bunuh Sunghoon? He shouldn't..."
"Stop Jake..." Pinta Jay. "I can't..." Ucapnya lagi. "Jadi kau nak buat apa sekarang?" Tanya Jake dalam kepasrahan.
"I don't know." Jawabnya.
Dia menutup semula kain putih pada jasad Sunghoon. Dia kemudian berpindah ke jasad Sujin. "Sujin-ah... You lied to me. You leave me. Kita tak sempat pun keluar dari tempat tu sama-sama..."
"Jake... I'll leave you for now..." Jay kemudian keluar daripada tempat itu. "Sunghoon... Sujin... Korang tinggalkan aku."
Jake mula meronta, menangis, meminta maaf kepada mereka berdua.
"Sunghoon... Aku tak sempat ucap apa-apa kat kau..." Jake menggenggam kain putih itu sekuat hatinya.
Pandangannya beralih ke mayat Sujin... "Aku tak dapat pun dengar perkataan i love you daripada kau, Sujin-ah..."
Satu jeritan sangat kuat bergema di dalam bilik penyimpanan mayat Sunghoon dan Sujin. Jay masuk semula ke dalam setelah mendengar jeritannya itu.
Dalam hati Jake terdetik rasa ingin balas dendam. Dia mahu bunuh Sunoo. Ada tersimpan rasa dendam yang sangat kuat dalam dirinya.
Tapi....
Setelah Jake nampak Jay, rasa ingin balas dendam itu hilang serta merta. Dia terus memeluk Jay dan menangis dalam dakapannya.
"Jay..."
"It's okay Jake... You have me." Ucapan itu membuatkan Jake semakin mengeluarkan air matanya. "Mana Heeseung hyung?"
YOU ARE READING
WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)
Fanfiction|| completed || Dua orang kembar bernama, Sunoo dan Sujin yang boleh membaca personaliti seseorang malah boleh melihat pelbagai benda yang orang lain tidak boleh lihat. Mereka saling melindungi dan melengkapi. Lebih-lebih lagi, Sunoo sangat sayang a...