Author's pov
Jam menunjukkan pukul 4:49 pagi dan mereka masih menuju ke arah pagar. Sampai saja di sana, mereka perlu buka pagar itu. "Sujin... Kenapa?"
"Oh... Aku tiba-tiba dapat... Masa depan? Entah..."
"Explain betul-betul."
"Vision tu lemah... I mean, bayangan masa depan tu tak jelas. Dia kabur."
"Okkk takpe. Tell me how does it looks like... Apa yang kau nampak?"
"Ada orang ikut kita dari belakang..."
"Tapi kat dalam phone aku takde. Hanya kita berdua saja. Don't let your vision bother you, Sujin."
"Ok..." Sujin angguk sambil melihat sekeliling mereka. Dia masih memegang tangan Jake. Sambil tangan kanannya menyuluh peta itu, sambil dia memegang tangan Jake.
Pendek kata, mereka bersama-sama memegang lampu suluh itu. "Sujin..."
"Nae Jake?" Mereka bergerak perlahan-lahan sebab memang susah untuk bergerak laju memandangkan masih gelap.
"Kalau kita dah keluar dari tempat ni... Can you be my girlfriend?"
"Eung? Girlfriend? Boleh..."
"Jadi... Kau tak reject aku?"
"Nope..."
"Nanti abang kau marah aku? Bukan dia tak suka kau ada kawan lelaki ke?"
"Dia takkan halang pilihan aku..." Jake berhenti berjalan dan begitu juga Sujin. "Kenapa kau tak cuba reject aku?"
"Cinta pandang pertama..."
"Eh sama!"
Sujin diam. Dia malu. Kalau saja Jake nampak wajah Sujin ketika itu, "Jake... Stop talking."
"Eh?"
"Aku malu..."
"Malu?! Kenapa? Aku pun malu dan gementar." Ucapnya lalu menarik tangan Sujin. "Let's keep walking..."
Jake memegang lehernya sebab malu. Sujin pula cuba untuk tidak jatuh melutut sebab dia dapat rasakan lututnya kini lemah.
.
.
."We're... Here." Ucap Sujin agak teruja sedikit. "Setelah 30 minit berjalan... Kita sampai."
"30 minit? Wahhh..." Ucap Jake lega. "Kau tak rasa sejuk ke Jake?"
"Sejuk... Tapi badan aku tetap keluar peluh..."
"Hah... Sama..." Kedua-duanya bersandar pada dinding tembok sambil masih berpegangan tangan. "Sujin. Aku nak minta satu jer daripada kau..."
"What is it Jake?"
"Whatever happens... Do not let go of my hand." Ucapnya seraya mengangkat tangannya yang masih berlingkar dengan tangan Sujin.
Sujin angguk sambil melihat Jake dalam keadaan yang gelap. "Promise...?"
"Ya... Promise." Mereka melingkarkan jari kelingking mereka seraya berjalan bersama. "Jadi pagar ni mesti ada kata kunci kan?" Tanya Jake.
YOU ARE READING
WHO IS THE KILLER? (02z + Sunoo)
Fanfiction|| completed || Dua orang kembar bernama, Sunoo dan Sujin yang boleh membaca personaliti seseorang malah boleh melihat pelbagai benda yang orang lain tidak boleh lihat. Mereka saling melindungi dan melengkapi. Lebih-lebih lagi, Sunoo sangat sayang a...