Asya ile uyuduğum yataktan tek başıma telefonumun sesine uyandım. Arayan annemdi.
'Derine' indikten sonra onları hiç aramamıştım. Üzerinden aylar geçmişti, çok endişelenmiş olmalılar.. Telefonu açtım ama annem susmuyordu. Uyku sersemi duyduklarım hayırsız, vefasız, kalbim ağrıyo, çok özledim, hiç merak etmiyo musun?.... gibi sözler sadece mahmurluğumla boğuşuyordu.
"Anne, anne, anneciğim..?" Diye onu susturmaya çalışmıştım.
"Bu hafta görevdeyim ama takip eden sonraki hafta söz veriyorum oradayım ve ben de sizi çok özledim ve tabii ki çok merak ediyorum burnumda tütüyosunuz bu hafta da beni mazur gör önümüzdeki 20 gün birlikteyiz."
"Peki anneciğim öyle olsun sana bi surprizim var unutma. Şimdi babana veriyorum."
"Evlat naber?" Diye bir ses geldi telefonun öbür ucundan.
"İyiyim aslan babam sen nasılsın?"
"Nasıl olayım hem annen hem Alya Deren, hem Yamaç Uras... derken nasılsın sorusuna iyiyim diyemiyorum."
Yamaç Uras kim lan diye geçirdim içimden.
"Yamaç Uras..?" Dedim sorarcasına.
"Ha.. senin haberin yok tabii. Annen 5 aylık hamile İkinci kez abi oluyorsun. İnan biz de hic beklemiyorduk bize de sürpriz oldu.." Duyduklarımla şok üstüne şok yaşıyordum. Ne ara olmuştu, nasıl olmuştu..
"N-ne hamilesi? Nasıl hamile baba? Şu görevi hızlıca bitirip gelmem lazım." Dedim meraklı ama aynı zamanda sevinçli bir sesle.
Arkadan annem tatlı bir acıyla bağırıp söyleniyordu.
"O kadar sürpriz yapacağımı söylemiştim dalga geçer gibi pat diye telefonda söylüyorsun. Doruk Aras geldikten sonra ben söyleyecektim. Bu benim hakkımdı. İsmi de Yamaç Uras değil. Doruk Aras koyacak kardeşinin ismini."
Annemin sesinin ardından çok daha tiz, tatlı bir ses duydum. Alya'ydı bu.
"Allah allah, ben bok muyum, sıçmık mıyım, ishal miyim? Benim neden isminde hakkım yokmuş?"
"Evlat burada ortam iyice gerildi annenin hamilelik hormonları, kız kardeşinin de bitmeyen ergenliği çığrından çıktı. En kısa zamanda gelmek zorundasın erteleyebileceğin hiçbir şey yok." Diyen babamla ufak bir kahkaha atmıştım.
"Merak etme baba en kısa zamanda oradayım. Telefonu bi hopörlere verir misin?" Biraz bekledikten sonra babam konuş dercesine bir mırıltı bırakmıştı.
"Alya Deren, abisinin balı, dünyalar güzelim seni çok seviyorum geldiğimde ismine birlikte karar veririz abicim olur mu? Üzme anneyi şimdi, hadi."
"Anlaştık bebeğim anlaştık." Diye tatlı tatlı ev halkına nispet yapar gibi cevap verdi bana.
"Anneciğim, benim her şeyim seni cok özledim. Eminim hamilelik sana çok yakışmıstır ama bir sey sormak istiyorum."
Annem duyduklarından hoşnut olmuş gibiydi.
"Söyle kalbimin baharı güzel oğlum benim dinliyorum."
"Anne biz daha çoğalacak mıyız? Hayır benim de yaşım geldi ben size bi torun vereyim diyordum ama siz benden önce davranıp bana kardeş verdiniz." Dedim alayla.
"Hadi be ordan hadsiz! Erken evlenmenin avantajları bunlar daha genceciğim her halimle de fıstık gibiyim. Babaanne olmaya henüz hazır değilim önce kardeşini kucağına al ondan sonra baba olmayı düşün. Önce sen büyü be!" Demişti o da sitemle.
Kahkahalarla konuşup kapattık telefonu . Yataktan kalkmak üzereyken Asya bornozuyla birden 'aşkım' diyerek üzerime atladı.
"Asya ben seni gittin sandım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Benim Adım
Acción"Bana sonradan pişman olacağınız şeyler yapmayın. Çünkü ben affedecek kadar iyi biri değilim..."