Son Notlar

723 67 91
                                    

Herkese merhaba,

Kitabımız bitti, ama size ek bir bölümle dönme sözü vermiştim. Karakterleri ve olayları kurgularken oldukça emek harcadığım bir hikaye NOAH. O nedenle sizinle biraz yazım aşamasında bana ilham veren şeylerden bahsetmek ve neyi, nasıl, neden kurguladığımla ilgili bilgiler paylaşmak istedim :) Umarım anlattıklarım ve çizimler hoşunuza gider.

Kitap fikri nereden çıktı?

Noah 2 ciltlik bir kitap olmadan 5000 kelimelik bir kısa hikayeydi. Wattpad Sci-Fi ekibi tarafından düzenlenen bir yarışmaya katılmak için oradaki temalardan birini seçtim ve Noah'yı kurguladım.

Kurgu hakkında notlar

Katıldığım yarışma genetik modifikasyonların dövme gibi yapılabildiği bir gelecekte geçen bir hikaye yazmamızı istiyordu. Ben de böyle bir bilimsel gücü hayata geçirebilecek mükemmel bir doktor yaratarak işe başladım. Evet kendisi Dr. Noah olur.

Ama böyle bir gücü elinde tutan kim olsa değişmeden kalamazdı. Böylece Dr. Noah'nın şimdiki hayatı canlandı gözümde. Zeki, gözü pek, istediği her şeyi başarmış, dünyanın kontrolünü ele geçirmiş bir bilim adamı neler yapar diye sordum kendime. Ark böyle doğdu.

Tüm dünyanın Ark gibi kusursuz olacağını düşünmek bir bilim kurgu hikayede bile hayal olurdu. Etrafıma azıcık bakıp ülkemizden, dünyadan, giderek birbirine düşman olan insanlıktan, kutuplaşmalardan, güçlünün daha güçlü zayıfınsa daha zayıf olduğu yeni çağ düzeninden etkilendim. Bu da Teneke Şehri yaratmamı sağladı.

Gerçek hayattaki adaletsiz düzen için elimden bir şey gelmiyor olabilir. Ama benim hikayemin nasıl biteceğini ben seçebilirdim. O yüzden ilk önce sonu kurguladım. Daha ilk bölümü yazarken bile dünyanın değişeceğin, Ark'ın yıkılıp yeni düzenin geleceğini biliyordum yani🙂 Bu da beni bunu başarabilecek muhteşem bir ekip yaratmaya itti: Dr. L., Kat, Moxie, Ace, Ruby, Flame ve Fitz...

Dr. L. etrafındaki bu kalabalık ekiple bu kadar güçlüyken Dr. Noah'yı yalnız bırakmam olmazdı elbette. Ben de madalyonun parlak tarafına Dr. Noah'yı gururlandıracak kusursuz, eşsiz bir oğlan yerleştirdim. Evet, doğru bu parlak çocuk elbette Tyron. 🙂

Ne yazık ki siyah ve beyaz karakterlere ne kitaplarda ne de gerçek hayatta inanıyorum. O nedenle Dr. Noah'nın o ışıltılı hayatını gölgeleyecek bir griliğe ihtiyacım vardı. Ben de kaderin bir cilvesi olarak ona hasta bir oğlan çocuğu daha verdim. Sahip olduğu tüm güce rağmen iyileştiremediği, elinin uzanamadığı ve onun sonunu getirecek özbeöz oğlu: Lee.

Aynı şekilde Dr. L. de tamamen iyi bir karakter, yeraltının yegane kahramanı olsun istemedim. O yüzden kızından bile sakladığı karanlık bir ikinci hayat yarattım onun için. Amacı ne kadar ulvi olursa olsun darbe yapacak, insanlara zarar verecek kadar gözünü karartabilecek bir karakter ortaya çıktı böylece.

Bu ana çatıyı kurduktan sonra diğer karakterler, mekanlar ve olaylar kendiliğinden aktı zaten. Her bir karakter benim için öyle gerçek kişiliklere dönüştüler ki  bir noktada onların atacakları adımları bildiğimi fark ettim.

Yazarken neyi hedefledim?

Ben bu kitapla imkansız gibi görünen zaferlerin bile emek ve özveriyle kazanılabileceğini göstermek istedim. Tabii bunun için insanın kendi duvarlarını yıkması ve bildiğinin dışına çıkacak cesareti göstermesi gerekiyor.

Kitaptaki semboller, mesajlar:

Karakter isimleriyle başlayalım. Dr. Noah'nın isminin nereden geldiğini hepiniz biliyorsunuz. Tıpkı Hz. Nuh gibi dünya sular altında kaldığında insanlığı kurtardığından ona bu ismi uygun gördüm. Kurduğu ülkeye de Ark dedim, çünkü İncil'de Hz. Nuh'un gemisinin adı Ark.

N.O.A.H. - IIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin