"Öncelikle kendimi size tanıtayım ben Ece Beyduru. Hasan Beyduru'nun torunuyum."Bu sözler karşısında köylüler önce tuhaf giyinimli kıza, ardından Bestenur'a baktılar. Bir ona, bir buna derken ağızlarından çıkan söz, "oboooo!" olmuştu. Kimse bir süre şaşkınlıktan dolayı konuşmazken, Bestenur ne yapacağını, ne diyeceğini bilmeden Kadir Eymen'e baktı. Kadir Eymen telâşlandı. Yalanları, sakladıkları sır ortaya çıkıyordu. Ne yapıcaktı, ne diyeceklerdi? Derken Hacer hanım konuştu.
"Ne demek Hasan Beyduru'nun torunuyum. Hasan emminin torunu ahanda burda oturur." Dediğinde gerçekler ortaya çıkıcak diye korkudan dudaklarını ısıran Bestenur'u işaret etti. Bestenur başını öne eğip öylece sustu.
"Sen yalan diyip durun. Bestenur dur Hasan emminin torunu. " Dedi gözlüklü adam.
"Yoksam yalan mı diyiverdi?" Dedi köyün dedikoducusu Huriye.
"Kafam karıştı benim." Dedi ordan bir çoçuk.
"Şimdi söyle herkese Hasan Beydur'nun kimin dedesi olduğunu" Dedi Ece ellerini göğüsünde bağlayıp bir cevap beklereyek. Kendinden emindi Ece. Çünkü gerçekler onun dediği gibiydi.
Herkes Bestenur'a bakıyordu. Bestenur bir çare Kadir Eymen'e baktı. Kadir Eymen ise çaresizce anlat dercesine başını salladı gözlerini kapayarak.
Bestenur sandalyesini geri çekti ve boğazını temizleyerek sözlere şu sekil başladı.
"Üzgünüm hepinizi kandırdım. Hasan Beyduru'nun torunu ben değilim. Muhtar ve diğerleriniz beni Hasan amcanın torunu sandığında bende sustum. Benim sevgiye ihtiyacım vardı ve böyle bir yalan söylemek zorunda kaldım."
"Degidi deee."
"Neyy!" Dedi biri.
"Tüü yazıklar olsun." Dedi ötekisi.
"Yalan mı diyivermiş. Hâlbuki iyi birine benzeyip duruyordu." Dedi en yaşlıları.
"Hepimizi kandırdı. Yalancısın sen." Dedi en gençleri.
"Ben zaten en baştan anlayıvermiştim. Şimdi işi bitti Bestenur'un." Dedi Nihal Kader ile fısıldaşarak. İnsanların gözünden düşmesine sevinmişti Kader.
Bestenur göz yaşlarını akıttı. Bu gözyaşlarını gördüğü an sanki kalbine bıçak saplanmış hissi yaşadı Kadir Eymen. Dayanamıyordu sevdiği kadının üzülmesine. Ve onun yüzünden yeterince üzülmüştü. Sevdiği kadının köylülerin gözünde yalancı durumuna düşmesin en büyük sebebi oydu. Ayaklandı ve Bestenur'un peşinden yürüdü. Tam şu anda peşinden gidip evlilik teklifi ediceki. Ki bir kaç adım attığında bileğinden halasın tutmasıyla olduğu yerde kaldı.
"Gitme o yalancının peşinden."
"Peki Bestenur Beşdere kimdir?" Dedi Berat. Bestenur olduğu yerde dona kalmıştı. Tıpkı Kadir Eymen gibi. Kadir Eymen, Berat'a sakın dercesine başını olumsuzca salladı. Yoksa biliyor muydu gerçekleri Berat. Derken Bestenur bedenini onlara çevirdi. Oradakiler merakla Berat'a bakıp,
"Kimdir?" diye soruyordular.
"Saçmalıyordur. Nerden bilicek? Dedi Kadir Eymen.
Berat gevrek gevrek gülüp etrafını hızlıca süzdü. Herkes onun ağzından çıkıcak sözlere odaklanıyordu ve derin bir nefes alıp konuştu.
"Adı Bestenur, Soyadı Beşdere. Köyün yakışıklı delikanlısı olarak adlandırdığızın Kadir Eymen'in eski nişanlısıdır." Berat konuşmayı bırakıp etrafına bakındı. Ahali ağzı açık bir şekilde onu dinliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SON BİR ŞANS (Tamamlandı)
Storie d'amoreGenç kadın dışarıya çıkmış, rüzgarın esintisinin tadını çıkartıyordu. Etrafına baka baka yol alıyordu. Az daha yol aldıktan sonra karşısına çıkan maskeli adama bakakaldı. Genç kadının çığlık atmasına fırsat kalmazken kendini yerde baygın buldu. Göz...