15. Penyerangan?

114 16 0
                                    

Chapter sebelumnya...

"Akak kenapa ni? Mimpi buruk e?" tanya BoBoiBoy pelan sambil menyodorkan air putih.

"Hah...agaknya. Em...dah berapa lama aku pingsan?" tanya Ailsa setelah meminum air putih yang disodorkan BoBoiBoy.

"3 hari, Akak terus je panggil nama Boy, Ayah, Kapten Kaizo dan Mama lepas tu terakhir Akak panggil Reza, Rizal, Kai? Diorang tu siapa Akak?" Ailsa seketika membatu saat BoBoiBoy menyebutkan nama ke-tiganya.

Back...

Kepala Ailsa tiba-tiba saja berdenyut, sampai Ailsa meringkuk karena sakitnya yang bukan main. BoBoiBoy dengan cepat memanggil Maira dari alat yang ada di sana dan membuka kunci agar Maira bisa langsung masuk.

Tak butuh waktu lama untuk Maira sampai dan dia langsung memeriksa Ailsa yang masih meringkuk kesakitan.

"BoBoiBoy, kau baik tunggu kat luar atau kau baik sarapan je dulu. Aku tahu kau baru bangun dan bawakan sarapan Ailsa sekali e." kata Maira membaringkan Ailsa perlahan dan BoBoiBoy dengan berat hati harus menurutinya.

Saat di cafetaria, dia melihat teman-temannya sedang sarapan bersama dan saat Gopal melihatnya, ia langsung saja di peluk oleh mereka.

"BoBoiBoy, dah 3 hari tak jumpa kau. Kau dah elok? Ada luka lagi tak? Kau nak donat lobak merah?" ucap Gopal berturut-turut bahkan sampai mengambil donat lobak merah milik Fang.

"Wei! Aku punya la, kau beli sendiri sana." kata Fang merebut kembali donatnya dan memakannya dengan hati berbunga-bunga.

"Aku oke, agaknya dah boleh jalankan misi balik kot, tengok dulu hasil kesihatan aku. Aku nak ambil sarapan jap e." BoBoiBoy mengambil sarapan miliknya dulu dan makan bersama yang lain seperti biasa.

"Biar betul Gopal macam tu?" tanya BoBoiBoy setelah teman-temannya bercerita soal misi mereka.

"Betul la, lepas tu misi yang baru je selesai ni kau tau tak kat mana?" kata Fang yang ada di sebelah BoBoiBoy.

"Kat mana?" ucap BoBoiBoy meminum minumannya.

"Planet Dargha'ya dan kitorang kena jumpa Hipnobot." jawab Yaya.

"Korang oke ke kat sana?" tanya BoBoiBoy sedikit mengingat dulu saat dia bersama Fang dan Gopal ke Planet tersebut untuk mengantarkan baju laundry.

"Oke la semenjak Katakululu kena bawa Laksamana Tarung, tapi tetap je jumpa makhluk aneh lainnya." jawab Fang mengingat misinya.

"Gopal hampir je jadi makanan hantu pokok kat sana." kata Ying dan BoBoiBoy sedikit tertawa karena dulu saat masih baru menjadi anggota Tapops, Gopal juga mengalami hal yang sama.

"Dey! Jangan la bagitau perkara menyeramkan tu. Aku dah nak lupa la." mereka tertawa melihat reaksi Gopal dan BoBoiBoy yang tidak sengaja melihat jam pun langsung bergegas.

"Korang, aku duluan e. Kapten Maira suruh aku ambilkan sarapan Laksamana Ailsa." kata BoBoiBoy setelah sarapannya selesai.

"BoBoiBoy, kitorang ikut sekali boleh tak?" tanya Yaya.

"Boleh, jom. Lagi ramai, lagi bagus." mereka menunggu BoBoiBoy mengambilkan sarapan untuk Ailsa dan mereka pun ke kamar Ailsa dengan penuh canda tawa.

Sesampainya di depan pintu, BoBoiBoy baru teringat jika dia membawa temannya jadi dia mengetuk pintu dahulu sebelum masuk, "Permisi Laksamana, ini BoBoiBoy." kata BoBoiBoy saat mengetuk pintu.

Penghuni kamar yang ternyata sedang bermain kartu pun menoleh ke arah pintu, "Kau bawa kawan ke tak?" tanya Ailsa dari dalam, dia dalam posisi tidak memakai kerudung.

Always with You BoBoiBoy | BBB fanfict (complete) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang