ORTAKLIK

7.2K 61 5
                                    

Kendi odama gelip Emre'nin Ersin hakkında kurduğu cümleleri kafamın içinden silmeye çalışıyordum. Aramızda çok fazla duvarlar vardı ama ben artık birini hayatıma almak, gerçekten mutlu olmak istiyordum. Bugüne kadar kimse ile sevgili derecesine gelmekten kaçınırdım ama bazı duyguları bazı anları bende yaşamak istiyordum.

"Pezevengin değilim." cümlesi oldukça ağır gelmişti. Böyle bir cümleyi bana karşı nasıl kullanabilirdi. Onun hala kardeşiydim ama onun kafasındaki düşünceler çok farklıydı. Fazlasıyla hayatıma dahil olmaya ve kısıtlamaya başlamıştı. Bu derin düşünceler içindeyken Aslı içeri girdi.

-Yaren hanım, Emre bey bir toplantı yapacağını bildirdi.
-Benim ne ilgim olabilir toplantıyla? Söylersin gelemeyeceğimi.
-Bir iş ortaklığı için sizinle özel bir toplantı olduğunu belirtti. Toplantı odasında sizi bekliyor. Dilerseniz eşlik edeyim bulmakta zorlanırsanız eğer?
-Tamam canım gidelim o zaman. Neymiş derdi öğrenelim.

Aslı ile toplantı odasına gittiğimizde Emre tek başına odada oturuyordu.
-Aslı sen çıkabilirsin. Sadece bize birer kahve getirsen iyi olur.
-Emredersiniz Emre Bey.

-Yaren buraya seni bir iş için çağırdım. Abi kardeş ilişkisini ya da aramızda biraz önce geçen sorunu unutarak iki yabancı olarak buradayız önce bunu bilmeni istiyorum.
-Emre Bey acele etmiyor musunuz? İlk iş günümde çalışma ortamımı öğrenmek, çalışanlarımı tanımak ve onlarla daha yakın olmak isterdim. Bilginiz var mı bilmem ama sürekli çalışma saatleri içerisinde şirkette olmayacağım. Kendi hayatım mevcut ve bitirmem gereken çizimlerim var.
-Yaren zaten konuda...
-Yaren hanım. Şirket sınırları içerisinde birbirimize olan saygı çerçevesini korumamız gerekir değil mi?
-Yaren hanım bende sizi aslında çizim konusu üzerine çağırmıştım. Asistanınızdanda duyduğunuz gibi bir projemiz mevcut. Tekstil üzerine bir dalda ilerlemek istiyorum. Sizinde böyle bir düşünceniz var değil mi? Bu konuda sadece ilk adımları ben atmak isterim. Gerisini siz halledersiniz. Çizimler hazır. Dosyanın içinde var. İncelersen iyi olur. Yarın akşam yemek mevcut ortaklık istediğim şirketle. Bunada hazırlanırsınız.

Çizimlere göz ucundan bakmıştım. Ama yeni bir iş için oldukça basit ve amatör çizimlerdi. Son sayfalara gözümü kaydırdığımda Elif Sehir ismi ve imzasını gördüm. Elif'te moda tasarım mezunuydu. İnanamıyorum bu kız bu çizimlerle nasıl olurda mezun olurdu. Sırf Elif için böyle bir projeye adım atmıştı. Şaka mı beni basamak olarak mı kullanacaktı. Ayrılmamışlardı. Bundan emindim. Gelen çağrıları sürekli sessize alıyordu ve Elif arıyordu.

-Emre Bey size bu konuda yardımcı olmayı çok isterdim. Bu çizimlerle ortaklık görüşmesine giderek ne şirket imajını ne de kendi imajımı zedeleyebilirim. Siz tasarımcınız ile birlikte görüşme sağlayabilirsiniz. Ben kendi projemi kendim kurup yönetebilirim.
-Yaren Hanım. Sizin için olan bir projeye eşlik etmiyor musunuz?
-Bu saçma ciddiyet oyunundan sıkıldım. Şaka mısın sen Emre çok pardon abi. Elif için bir proje yapıyorsun. Kızın saçma sapan amatör çizimlerini önüme koyup birde iyi halt yemiş gibi incele diyorsun.
-Elif'in çizimleri olduğunu nerden çıkardın?
-Bak kör müsün? Senin karşında çocuk mu var?
-Sadece Elif için değil bu adamlarla iş yapmak benim için çok önemli. Ortaklık kurmam lazım Yaren onlarla. Sorgulamadan sadece bana yardımcı ol.
-Ne saçmalıyorsun ya sen? Dediklerimi anlamadın mı?

O kadar yüksek sesle konuşuyorduk ki camdan bir ofis olduğu için dışarıdan bizi izleyen gözleri hissedebiliyordum. Emre sesini azaltarak sanki odada başkalarıda varmış onların duymasını istemediğini belirten bir ses tonuyla söze tekrar başladı.

-Bak Yaren babam için çok önemli olan bir işi batırmak üzereyim. İş hallolur babam düzeltir. Ama bu olay patlasa benim üzerime kalacak. Benimde babamın haberi olmayan yasa dışı işlerim patlayacak. Bu işlerin öğrenilmesi demek yasa dışı işler çocuk değilsin demi sonucunun bana nasıl etki yapacağını bilirsin.
-Ne sıkıntın vardı yasa dışı işlere bulaştın? Başına iş açarken sorun yok ama toplamaya gelince Yaren koş. Hep böyleydin senin mahvettiğin herşeyi ben topladım. Sen bunun karşılığını 1 gün olsun bana vermedin bile.
-Çocuk değilim diyorsun ama gelmiş karşımda ağlayacak gibi duruyorsun. Elif için mi reddediyorsun. Ahmaksın. Elif benim hayatımdaki kız. Bu hep böyle kalacak. Yakında evlilik teklifi edeceğim ona. Bu işin olduğunu açıkladığım gün.
-Aptalsın siktir git.

Benim derdim Emre'nin Elif'i değildi. Sadece bilmiyordum. Dosyayıda alarak odadan hışımla çıktım. Odama girip detaylı bir şekilde çizimlere baktım. Evet yarın o akşam yemeğine katılacaktım. Bu çizimlerle kazanamayacaklardı bundan emindim. Kendi çizimlerimle kendi işim için oynayacaktım. Ters köşe. Dosyanın en son sayfasında ortaklık yapılacak şirket ile bilgiler yer alıyordu. Şirket sahibinin ismi bana çok aşırı tanıdık geliyordu. Refik Çam. Babamın bir ara bahsettiği silah ve uyuşturucu kaçakçılığı yapan adam. Babam bu işlerini öğrendiği için o adamla ortaklığını bitirmişti. Ama sayın gerizekalı abim bu adamla ortak olacaktı. Hasiktir yasa dışı iş. Abim kendi yaptığı işlerde bu adamdan destek alacaktı. Emre'nin odasına gidip kapıyı kilitledim.

-Abi sen kafayı mı yedin? Bu adamla iş ortaklığı yapacağını babam öğrense seni gebertir.
-Yaren aramızda kalacak. Zamanı geldiğinde herkes öğrenecek ve açıklamasını yapacağım. Karışma şimdi.
-Senden iğreniyorum ya cidden.

TUTSAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin