"Geçmiş öyle bir acı."
Ahmet Kaya~Doruklara Sevdalandım.
____________________________________
Geçmiş birer birer önüme düşmeye başlamıştı geçmişten ben kaçtıkca urgan gibi boynuma dolanıyordu.
Kaç saat sonra büyük bir evin önünde dururken kapılar açıldı o inerken arkasından ben indim."Bawer Eroğlu."
Arkamızdan bir adam bağırırken kaşlarım çatıldı ikimizinde bakışları ona değdi karşımızdaki adam baştan aşşağı beni süzerken yanımdaki yaşlı adam üstündeki ceketi çıkarıp bana uzattı hemen giyerken karşımızdaki adam ise tam dibimizde dururken ellerini cebine koydu."Kocası biliyormu burda olduğunu."
Bawer eroğlu bu sözler ile gülümsedi aynı onun gibi ellerini cebine koydu."Olmasada olur olursada olur benim hükmümün sürdüğü topraklarda ben nedersem o olur urfa benim topraklarım mardin ise berzan ağa'nın ki ben mardin'den alsaydım haklıydı ama kalktım kendi topraklarımdan getirdim kızı."
Sözleri okadar uzunduki ben bile sıkılmıştım."Haklısın nede olsa damadın."
Sözler ile kaşlarım çatılırken geriledim bawer eroğlu bana baktı."Kes sesini yusuf derdin nedir."
Adını yeni öğrendiğim adam gülümsedi.
"Şimdi değil bawer ağa sen hasret gider."Adam giderken göz göze geldik bu konu neden bu konu beni rahatsız ediyordu.
"İçeri geçelim."Sesi ile başımı sallarken birlikte yürümeye başladık korumalar hep bana bakarken salona girdik sıcak yavaş yavaş tenime değerken ısınmaya başladım.
Saatlerdir bawer eroğlu ile aynı yerde duruyorduk korumaları bana eşya getirmişti bir kazak ve bir pantolon hızla giymiş salona gelmiştim bawer eroğlu'nun telefonu çalarken hızla açıp hoparlöye aldı."Ulan oruspu çocuğu."
Kaşlarım çatıldı kocama ait olan bu ses tonu ile bawer eroğlu'nun yanına oturup dinlemeye başladım."Sikerim lan seni karım nerde."
Tüm gücü ile bağırıyordu sanırım burda olsa sinirini bawer eroğlu'ndan çıkarırdı."Koynumdan karımı aldın lan benim sen."
Sona doğru sesi boğuk gelirken bawer eroğlu ile bakıştık."Yıllar önce benimde karımın koynundan aldılar."
Sözler kalbimi bulurken kirpiklerim titredi neden konunun ilgi odağı bendim."Küçük lan o daha pezevenk bunu kaldıramaz sakın yerini söyle ben gelene kadar birşey deme."
Berzan bağırmaya devam ederken sadece bawer eroğlu ile bakıştık."Bizim kızım ile konuşacaklarımız var damat yetişebilirsen gel ağrı'dayız kime sorsan evimi gösterir."
Nefes alma sesleri yükseldi.
"Ulan ecdadını sikeceğim senin yedi sülalemi kainat siksin seni toprağa gömmezsem."Bawer eroğlu telefonu kapatırken yanaklarım alev alevdi oturduğum yerden kalkarken gözlerime baktı.
"Annen sana hamileyken ben ağrıya gelmek zorundaydım ağa'ydım ve kurallara uymak zorundaydım başta anneni götürmek istedim ama sana okadar odaklandıki gelmek istemedi."Derin bir soluk aldı.
"Sen eroğlu aşiretin ilk kız torunusun senden sonra bir kız kardeşin oldu."Nefes alamazken devam etti.
"Ben geldim annen urfa'daydı annesi aramış ve gelmesini söylemiş annen kalkmış mardin'e gitmiş o gece öz baban olarak bildiğin adam annene tecavüz etmiş duyduğumda dünyam başıma yıkıldı."Sol gözümden yaş akarken ayağa kalktı.
"Sana son aylarıydı bana haber geldiğinde ikiniz hastaneye zor yetişmişsiniz bütün işi gücü bırakıp mardin'e geldim yetişemedim hastaneye girdiğimde senin öldüğünü söylediler dünyam başıma ikinci kez yıkıldı kızımı toprağa verirken karımıda gömdüm ben senden sonra bir kızımız oldu bir abin vardı ama annen hiç gülmedi hep eksik kaldık."Nefes aldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BERZAN AĞA.(+18)
AksiyonYağmur yağdı. O gece mardin bana ağladı. "Oysa bir umuttu senin aşkına tutulmak ama sen beni o sevdada boğdun."Yeşil gözlerim onun kahve harelerine değdi. "Sen ebruyu bile kabul ettin ama beni asla sevmedin berzan ağa."Sesizleşti bedeni kaskatı kesi...