Röhögve sétáltak a tömeg után, James pedig épp azt ecsetelte nagy beleéléssel, hogy hogyan változtatta az íróasztalát folyékonnyá, és hogyan esett el emiatt az apja.
-Szóval akkor nagy komolyan nekitámaszkodott volna... - nevetett James - És seggre esett. - fejezte nagy nehezen be a mondatot, és újult erővel kezdtek nevetni.
-Na jó, ezt majd valamikor meg kell tennünk az egyik professzorral! - nevetett tovább Sirius.
Remus nyakoncsapta.
-Naaa, ezt most miért? - nyüszített fel Tapmancs.
-Nem fogjátok kipróbálni egy tanáron. - mondta komolyan.
-De- - kezde volna James a nyavajgást, de Remus feltartotta a mutatóujját, jelezve, hogy még mondani akar valamit.
A fiúk csendben maradtak.
-Nem fogjátok kipróbálni a tanárokon, ha a ott van egy egész Mardekáros asztal. - fejezte be vigyorogva.
Sirius elképedve nézett rá, majd a vállán átvetve az egyik karját felnevetett.
-Tudtam, hogy nem fogod elrontani a mókát, Holdsáp! - vigyorgott a fiúra.
James is átvetette a kezét Peter és Sirius vállán, és egyetértően bólintott, majd témát váltott.
-Szerintetek milyen lesz az idei órarendünk? - érdeklődött.
-Megköszönném ha megint mágiatörténelemmel kezdődne a hétfő. - ismerte el Sirius. - De ezen kívül úgyis utálni fogom az egészet. - vont vállat.
-Nekem annyi elég is, ha nem a nap végére rakják be a számmisztikát. - tűnődött Peter. - És ha nem reggeli vagy ebéd utánra rakják a bájitaltant. Ha megint hányingerem lesz, biztos hogy a professzor mégjobban megutál. - grimaszolt.
-Remus? - nézett a gondolataiba merülő fiúra Ágas.
-Bőven elég lesz, ha nem beszélünk órai tananyagként vérfarkasokról. - vágta rá, visszaemlékezve a harmadik évükre.
-Az harmadéves tananyag volt. - mondta legyintve Peter, próbálva oldani a feszültséget, ami nem sikerült neki. A következő pillanatban viszont olyat bucskázott előre, hogy még 10 centit is csúszott előre a kissé sáros földön, mire újra kitört a röhögés a kis csapatból.
Peter a sarat próbálta kiköpködni, miközben Remus megállás nélkül kuncogva-nevetve egy egyszerű varázslattal megtisztította a talárját és az arcát, mire előtűnt a kissé duzzogó, undorodó arckifejezés az alacsony fiú arcán, amire még jobban kezdtek el nevetni.
Aztán mikor végre összeszedték magukat, a sor után iramodtak, és pár perc múltán valahogy a tömeg elejére kerültek. James megtorpant a kapu előtt, és segíségkérően bámult Siriusra. Tapmancs vigyorogva mellé lépett, majd egyszerre tolták be az ajtó két szárnyát, és vidáman köszöntek az elsőévesekre váró McGalagonynak.
-Szép jó estét, Minnie! - vigyorgott Sirius.
-Megjöttünk, Professzorasszony! - énekelte vidáman James, és szintén vigyorogva újra átkarolta Siriust.
Remus unottan nézett rájuk, Peter pedig próbálta a lehető legjobban összehúzni magát McGalagony fáradt pillantása alatt.
-Potter, Black, szerintem...tűnjenek a szemem elől, míg nincs magukkal órám. - sóhajtott a tanárnő, a kis csapat pedig - köztük egy nevető Ágassal és Tapmanccsal - eliszkolt a Nagyterem felé.
Boldogan foglaltak helyet a Griffendéles asztalnál, és vidám csevejbe kezdtek, míg az elsőévesekre vártak, de Remusnak feltűnt valami.
-Sirius? - kérdezte, pont Peter mondatának a közepébe vágva.
YOU ARE READING
Szeszélyes szerelem
FanfictionA Tekergők idén is visszatérnek a Roxfort falai közé-és idén is hoznak magukkal egy jó adag problémát. Miközben minden létező dologba belekeverednek, a saját magánéletük problémáival is meg kell harcolniuk. Vajon hogy oldják meg ezeket? Főleg úgy, h...