Bu bölümü geçerseniz diğer bölümleri anlayamazsınız<3Lara 10 yaşında;
İlkokul yıllarımda, erkeklerin dikkatini çeken sade bir kızdım. Fakat arkadaşlarım tarafından asla onaylandığım söylenemez.
"Laranın hayranları artmış!" Dedi arkadaşım gülerek. Evet, okulda benden hoşlanan 3. Bir çocuk olmuştu. Diğer arkadaşım ise yüzünü buruşturarak;
"Bakın şimdi, güzellik konusunda 1 benim, 2 sensin." Dedi Meriyi göstererek. Sonrasında lafına devam etti.
"3. De sensin, yani kim bu tipinden hoşlanır ki senin!?"
Merinin de gülmesi ile asin'e de meriyede çok bozulmuştum. Fakat o yaşın ve o ortamın çaresizliği ile yalandan bir gülücük attım.
İşte o an başladı makyaj serüvenim.
Rujlar, allıklar, fondötenler, güzel kokular ve takma tırnaklar. Bir çok makyaj malzemesi ile o günden sonra tanıştım. Makyaj yapmakta ilerlerdim ve bir süre ardından da gerçekten profesyonel bir hale vardım. Bazı anlar annem tarafından onaylanmadım, bazı anlar ise azarını da işittim. Gizli gizli makyajlar da yaptım. Fakat hepsinde aynı sonuç için yaptım
Bir nebze de olsa güzellik standartlarına uyup, birilerinden yüzüm konusunda onay almak için. Onay almak nasıl bir his onu bilmek istiyordum, şuan da makyajımdan onay alamadığım birileri var.
Lara 13 yaşında:
Kendimi tamamen makyaja adadım. Bir çok arkadaşım beni havalı bir tip olarak görüyor ve ilk defa övgü alıyordum. 13 yaşındaki bir kız çocuğunun bu kadar makyaj yapması ebeveynlere doğru gelmese dahi benim gibi çocukların oldukça dikkatini çekiyordu. Hatta ve hatta benden yaşça büyük kızlar yanıma gelip nasıl yaptığımı, bazen de hangi yerde yaptırdın? Tarzında sorular soruyordu. İlk defa sevilme duygusunu tatmıştım. Fakat bazen hoş olmayan durumlar ile de karşılaştığım olmuştu.
Biliyorsunuz ki 13 yaşındaki bir çocuk ortaokula gidiyor oluyor. Bildiğiniz üzere de okulda makyaj kesinlikle yasak. Halbuki benim gibi ağır makyaj yapan birine hala makyaj yapma demediler. Çünkü;
Ω
Annem makyajımı asla çıkartmayacağımı biliyordu, 3. Defa anneme bağırdım.
"Asla!" Annem artık çaresizdi. Sahte bir rapor alıp yüzümde yaralar olduğunu ve dışlanma durumu olabileceği için makyaj yaptığımı yazdı. Okul bunu geçerli saydı ve makyaj yapmama müsade ettiler. Arkadaşlarım garipsese de, özünse de pek umrumda değildi. Hepsi birer kopyam haline gelmeye çalışıyordu lakin boşa.
Asla bir tane ben olamadılar.
O zamanlar okulun en havalı, en popüler, en çok sevilen ve en çok ilgi gören kızıydım. Bu şekilde öğrenmiştim, sade bir hayat sürmenin daha iyi olduğunu. Popüler olmak, ilgi görmek bana göre değildi. Etrafınızda sizi yüzünüz için seven erkekler ve popüler olmak için yalakalık yapan kızlar.
Kısacası kendilerini ucuza satan ucubeler.
Kurtulmak istiyorum,
İnsanlardan,
Makyajdan,
Merinin ve Asinin laflarından.
Nefret ediyorum,
Her şeyden.
Fakat hayatım yönlendiriyor beni,
Makyaja sürüklüyor,
Sen bu'sun! Diyor.
Kaçıyorum,
Kaçıyorum,
Kaçıyorum.Lara 15 yaşında:
Muhtemelen bir çoğunuz bilirsiniz ki insanların genellikle 15 yaşı zor geçer. Bir çoğu ergenlikten yeni çıkar veya ortasındadır. Bu yaş en zor yaşımızdır binevi. Ben bu yaşta ergen kalanlardandım, ailevi sorunlar içersindeydim ve oldukça da isyankârdım. Bu nedenle ailemle aramda asla sağlıklı bir iletişimim olmadı. Bu iletişimi kurmak için çok çabaladım fakat ailem buna yanaşmadı bile.
"İşiniz gücünüz bağırmak çağırmak!" Diye bağırdım anneme. Yine isyan ediyordum evdeki yaşantımızı. Fakat annem konuyla ilgilenmeden kaş göz yaptı ve odama gitmek durumunda kaldım. Aksi takdirde ceza alırdım. Odamda bir kaç damla göz yaşı döktükten sonra kendime geldim. Her zaman yaptığım gibi makyajımı yaptım ve okula gittim.
"10 yaşında çirkin bulunuyorum."
"11 yaşında çocuk makyajı yapıyorum."
"12 yaşında övgü almaya başladım."
"13 yaşında popülerim."
"14 yaşında çok seviliyorum."
"15 yaşında dışlanıyorum."Tablom bunu işaret ediyordu, kısa süre içinde inişler ve çıkışlar yaşadım.
"16 yaşındayım ve seviliyorum."
Seviliyorum.
Çok seviliyorum.Ve şuan bana karışan bir aileye sahip değilim. Sanırım benden umudu keseli çok olmuştu. Fakat bunlar pek önemli değildi. Önceliklerim belliydi.
Yine de aileme teşekkür ediyorum ki en azından bir isteğimi yerine getirdiler. Özgür olmak istiyordum anne ve baba. 16 yaşına geldiğimde sanırım benden umudu kestiniz ki rahat bıraktınız beni. Teşekkürler.
-------------
Bu bölüm biraz bilgilendirme gibi olduu arada sırada karakterler hakkında böyle bölümler gelebilirrr<3
Laranın geçmişi hakkında neler düşünüyorsunuz✨
Bir dahaki sefere kimin geçmişini ele almamı istersiniz✨
Umarım bölüm hakkındaki düşünceleriniz olumlu yöndedir✨❤️🩹
İyi günlerrrr🪐✨
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Makyaj güzeli - yarı texting
RomanceMete: Makyaj güzeli olduğunu kabul et. Mete: Daha gerçek yüzünü dahi gördüğüme emin değilim. Lara 16 yıllık hayatında bir kez bile makyajsız dışarı çıkmamıştı. O tam bir makyaj güzeliydi. Bir gün Lara bir çocuğu beğenir ve ona anonim bir kişi olara...