(Hae ra's POV)
"Siapa Hae ra?" Tanya So Hee kepada kai.
"Err..hae ra..."
"Kkamjong oppa's first love" aku mencelah.
"Hae ra.. apa awak buat dekat sini?" Tanya kai sedikit terkejut.
"Saya cari oppa." Jawab ku lalu memberi senyuman kepada kai.
"Jinjja?" Tanya So Hee.
"Nae... unnie tak tahu ke? Omo! Oppa tak bagitahu unnie ke? Kalau unnie nak tahu, oppa ni sweet sangat dengan hae ra. Hehehe dulu oppa pernah..."
"Yaaah lee hae ra! Stop it!" Kata kai dengan tegas. Kai memandang aku dengan renungan tajam.
"Oklah saya pergi dulu. Annyeong." Kata so hee lalu pergi dari situ.
"So Hee...." kai ingin mengejar So Hee tetapi dengan pantas aku menarik lengan kai.
"Oppa.."
"Hae ra-shi. Listen. Saya dah kahwin dengan So Hee. Jangan buat perangai macam ni ok. I'm fucking hate it!"
Mataku tiba tiba berair apabila kai memarahiku.
"oppa...sayangkan dia?" Tanyaku perlahan.
"nae..i do love her. I really really love her." Jawab kai dengan serious.
Air mataku mengalir semakin laju.
"Hae ra-shi. Mian. Jeongmal Mianhae. Yes you're my first love but tu dulu. 11 tahun yang lalu. Remember? Dulu awak reject saya dan awak pilih kris. Since that, i stopped from chasing you and decided to move on. And now i've found my true love which is my wife." Kata kai.
'Ye. Memang salah aku. Sepatutnya dari dulu aku pilih kai. Bukan kris. Bila kai dah pergi dari hidup aku 11 tahun yang lalu, baru aku sedar yang aku cintakan kai. Dan sekarang aku datang cari kai semula.' Kataku dalam hati.
------------------------------------------------------------
(So hee's POV)
Kenapa hati aku sakit ni? Takkan lah aku jealous sebab tahu Hae ra tu kai punya first love? Aishhhh. Macam mana kalau Hae Ra tiba tiba ambil kai dari aku? Andwae!!! Bebel ku dalam hati dan tanpa ku sedar aku telah terlanggar seseorang.
"So hee..."
Aku mengangkat mukaku dan memandang muka orang yang sedang berdiri di depan ku.
"Luhan.."
Luhan tersenyum.
"Awak ok?" Tanya Luhan dengan muka prihatinnya.
"Oh saya ok je. Wae?" Balasku lalu memberi fake smile. Aku taktahu kenapa aku rasa macam nak nangis sekarang ni. hati aku tengah sakit sekarang ni. Sebab perempuan gedik tu! Dan sebab kai yang annoying tu!
"Ani. Awak tak ok. Kan?" Luhan menatap anak mataku. Dahinya terkerut.
"Lee Hae Ra...dia.... kai punya first love?" Tanya ku perlahan.
Luhan mengangguk.
"Hae ra tu kawan kami masa kecil. 11 tahun yang lalu, kris terjumpa hae ra tengah menangis dekat sebuah taman. Kris datang peluk hae ra dan pujuk dia supaya berhenti menangis. rumors tersebar yang mengatakan hae ra anak ahli sihir jadi takde siapa yang berani dekat dengan dia. Jadi mulai haritu, kami (exo) jadi kawan hae ra. dengan kewujudan hae ra, kehidupan kami jadi meriah. Hae ra banyak meluangkan masa dengan kami. Kai yang dulunya pendiam dan sentiasa bersendirian tetapi tidak lagi sejak kehadiran hae ra. Kai mula jatuh cinta terhadap hae ra. Tapi hae ra tolak kerana hae ra sukakan kris. Kata hae ra, kris lah orang pertama yang mendekatinya. Jadi kris dah ambil hati dia. Sejak tu, kai menghilangkan diri. Dan bila kami berjumpa dengan kai semula, kai dah kembali macam perangai asalnya, seorang pendiam dan suka bersendirian." Cerita luhan dengan panjang lebar.
YOU ARE READING
I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]
FanfictionSo Hee merupakan seorang pelajar pandai dan telah berpindah ke Jeguk High School. Dia telah terpilih untuk memasuki kelas F4. Kelas F4 merupakan kelas yang pertama di dalam sekolah itu dan murid murid di dalam kelas itu hanya ada 12 orang dan semu...