believe me!

5.4K 347 55
                                    

"yaaah kai! wae gurae?" tanya Chanyeol yang  berasa pelik dengan sikap kai.

"entah. kau ni kenapa kai? tersengih-sengih dari tadi." tanya baekhyun pula.

Kai hanya diam dan memandang mereka dengan senyuman.

"yaaaah! pabo! kau ni kenapa? takut doh aku tengok kau ni macam lain macam  je.." d.o bersuara lalu membaling bantal ke muka kai.

"nae nae! aku nak cerita sesuatu dekat korang." Kai mula bersuara dengan muka serius.

"yehet! ceritalah! aku nak dengar." kata Sehun dengan muka excited. Exo yang lain turut duduk merapati Kai untuk mendengar Kai bercerita.

"tadi...aku tak ikut korang pergi makan sebab aku nak stay dalam hutan tu sebab aku ada nampak something.."

"woah woah! apa kau nampak? kau nampak perempuan lawa ke?" Tao menyampuk.

"jinjja? kau bagi tak nombor aku kat perempuan tu?" tanya chen.

"yo yo yo man~ releks ah! kai tak habis cerita lagi. aisssshhh korang dua ni" kata luhan dengan muka bengang.

"nae nae. mianhae. teruskan kai-shi." ujar chen.

"ok...aku nampak seorang perempuan..lepas tu aku ikut perempuan tu. Tetapi perempuan tu lari laju gila. Aku cuba kejar dia. Bila aku tengok muka dia.....perempuan tu ialah....S..So...So Hee!"

"jinjja??!!!!" exo mula terkejut. mata mereka terbeliak mendengar cerita Kai.

"nae! aku tak tipu!!" kata kai dengan yakin.

"hahahahaha. aku rasa perangai lama kau dah datang balik kot." kata kris sambil ketawa terbahak-bahak.

"hajima! aku serius! aku memang nampak dia pakai mata aku sendiri!"

"hahahaha. dah lah kai. kau sepatutnya kena terima yang dia dah takde. Aku taknak kau jadi gila macam dulu." kata kris lalu bangun dari tempat duduknya dan ingin keluar dari bilik tersebut.

"jamkhamman! yaah kris! kau kena percaya aku! yes memang dulu aku gila! tapi sekarang aku tak! dan aku sure So Hee masih hidup!" balas kai dengan nada suara yang tinggi.

"andwae! kau kena terima yang So Hee dah mati! Dia dah mati! kau dengar tak! So Hee dah mati!!" jerit Kris.

DUSH! satu tumbukan hinggap di pipi Kris.

Kris cuba untuk membalas balik tetapi Chanyeol dan Suho segera memegang bahu Kris . Luhan dan Sehun pula memegang bahu Kai.

"dah lah! tak payah gaduh! Esok kita pergi je hutan tu dan  cari perempuan yang kai nampak tu. Kita akan  tengok dia tu So Hee ke tak. Arosso?!" Baekhyun memberi cadangan. Exo yang lain hanya  mengangguk.

~keesokannya...di hutan..

"mana? aku tak nampak pun perempuan dalam hutan ni.." kata lay.

"tahu takpe. dah dekat 2 jam kita tunggu kat sini. Takde sorang perempuan pun yang muncul. Aku rasa betul lah apa yang kris cakap. Dah lah. Aku nak balik." kata tao pula.

"tapi semalam memang aku nampak So Hee  kat sini! aku tak tipu " jawab kai yang cuba meyakinkan mereka.

"weh korang!" jerit Sehun yang baru tiba di situ bersama Chen.

"Wae? korang ada jumpa apa apa ke?" tanya Luhan.

"kitorang dah pusing satu hutan ni! kitorang tak nampak mana-mana perempuan pun dalam hutan ni." jawab chen dengan muka kecewa.

"see! aku dah agak! kai salah tengok je tu. dah lah kajja! jom balik." kata kris.

"nae...mungkin aku salah tengok..." kata kai perlahan. Kai mula mengalah.

"weh tengok tu!!" jerit Sehun dengan kuat  lantas mereka semua berpaling ke arah sehun. Sehun menundingkan jarinya  ke arah sebuah pokok. Exo yang lain terkejut dengan apa yang dilihat oleh mereka.

------------------------------------------------

hai semua! sorry kalau saya lambat update. sebab saya sangat sangat busy dan dah kurang idea  :'( yang fanfic 'the 12 hottest teachers' tu saya akan cuba update bila saya free. harap awak semua tunggu ye. hmm mianhae. Exo saranghaja! ♥





I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]Where stories live. Discover now