Dia...wolf?

5.7K 302 5
                                    

Sehun membawa So Hee ke taman permainan yang terletak didepan bangunan asrama mereka. So Hee duduk di atas buaian. Sehun pula duduk di buaian bersebelahan dengan  So Hee.

‘’Sejuknya…’’kata So Hee sambil meniup tangannya. Sehun menghulurkan tangannya kepada So Hee. ‘’wae?’’ Tanya So Hee pelik. ‘’Letak tangan awak atas tangan saya.’’ Kata Sehun. So Hee meletakkan tangannya atas tangan Sehun.Sehun menggenggam tangan So Hee. ‘’Panasnya tangan awak..’’kata So Hee teruja. ‘’Sebab saya wolf.’’ Kata Sehun. So Hee memandang Sehun dengan pelik. ‘’Sebenarnya… saya dan Exo ada darah wolf yang mengalir dalam badan kitorang. Kekuatan yang ada pada kitorang sama macam kekuatan yang ada pada seekor wolf. Boleh melompat jauh, boleh menerkam orang, boleh lari laju,ada deria bau yang kuat. Tetapi kekuatan yang ada pada Kai lagi kuat berbanding kitorang yang lain. Dan hanya Kai sorang yang dapat berubah rupa menjadi  seekor wolf.’’ Terang Sehun. ‘’Jinjja?’’Tanya So Hee terkejut. ‘’Nae. Ini rahsia kelas F4 sebenarnya. Rahsia Exo. Disebabkan awak pun kelas kami, jadi saya bagitahu awak.’’ Kata Sehun. ‘‘Arosso! Saya akan jaga rahsia ni!’’ balas So Hee. ‘’Lagi satu…Hutan tadi tu hutan larangan. Manusia tak boleh masuk ke hutan tu. Hutan tu dikawal oleh seorang nenek tua yang dah hidup beratus-ratus tahun. Dan vampire vampire tadi adalah orang-orang suruhan nenek tua tu bagi menjejak mana-mana manusia yang masuk ke hutan tu. Dan nenek tua tu juga yang…….’’ percakapan Sehun terhenti. ‘’Wae? Yang apa?’’ Tanya So Hee. ‘’Aniyoo. Takde ape lah.’’ Jawab Sehun dan ketawa.

‘’Saya tak sangka.. Apa yang baru saya nampak semua ni realiti.‘’ Kata So Hee yang masih tak percaya dengan apa yang berlaku.  Sehun tersenyum. ‘’Banyak yang awak tak tahu. Pergilah masuk tidur. Dah lewat ni. Nasib baik esok sekolah cuti.’’ Kata Sehun. ‘’Nae. Saya masuk dulu.’’ Kata So Hee.

So Hee masuk kedalam bilik asramanya dan terus baring di atas katil. Kejadian yang berlaku tadi masih terngiang-ngiang di fikirannya. Kai betul betul berubah menjadi seekor wolf di depannya. ‘’Kai…macam mana dengan keadaan dia sekarang…’’ tanya So Hee dalam hati. So hee pergi kearah tingkap yang menyambungkan biliknya dengan bilik Kai. So Hee membuka tingkap tersebut dan dia masuk ke bilik Kai melalui tingkap itu. So Hee memandang  Kai  yang masih terbaring di atas katil dan tidak sedar kan diri. ‘’Mianhae…’’ kata So Hee perlahan.

Keesokan paginya, So Hee bangun dari tidur. ‘’aaahh sakitnya badan aku..Asal aku tidur atas lantai ni? Eh ni bilik Kai? Aku tertidur dekat bilik dia ke semalam..’’ Kata So Hee dalam hati. So Hee bangun dari lantai dan pandang Kai yang tidak berbaju yang terbaring di atas katil dan masih lagi tidak sedarkan diri. So Hee menenung Kai lama. ‘’Sexynya badan dia..ada abs pula tu...Handsome juga dia ni walaupun mata dia tengah tertutup. .aaah apa aku merepek ni!’’ Kata So Hee perlahan.

So Hee ingin beredar dari situ tetapi tiba tiba tangannya dipegang  oleh Kai. So Hee terkejut. ‘’Awak cakap  badan saya sexy? Muka saya handsome? Jinjja?’’ Tanya Kai dan tersenyum nakal. ‘’yaaaaah! Sejak bila awak sedar?’’ Tanya So Hee terkejut dan malu. ‘’Sejak awak puji saya macam tu’’ Kata Kai dan masih lagi tersenyum nakal. ‘’err..awak salah dengar lah. Aissshhh jinjja! lepaslah!’’ Kata So Hee lalu menarik tangannya dari dipegang oleh Kai. ‘’So Hee. Mianhae..’’Kata Kai. So Hee yang baru sahaja nak beredar dari situ terus terhenti. ‘’wae?’’ Tanya So Hee. ‘’Aniyoo takde apa.’’ Kata Kai lalu mengambil tuala dan masuk ke tandas.  

TUK TUK. Bunyi pintu bilik Kai diketuk. So Hee pergi membuka pintu. ‘’So Hee?’’ kata Chanyeol terkejut. ‘’aahh n-nae..’’ jawab So Hee. ‘’Kai mana?’’ Tanya Chanyeol. ‘’Dia tengah…mandi’’ jawab So Hee. ‘’Annyeong So Hee!’’ tegur Baekhyun. ‘’Annyeong!’’ balas So Hee. ‘’Harini cuti,jom keluar jalan-jalan nak?’’ ajak Baekhyun. ‘’Aku nak ikut!’’ Kata Kai yang baru keluar dari tandas dengan hanya mengenakan tuala di pinggangya. ‘’err..Saya keluar dulu’’ kata So Hee. ‘’Taknak tengok freeshow?’’ Tanya Kai dan membuat gaya sexy. ‘’Aissssh! Bye!’’ Kata So Hee lalu keluar dari bilik Kai. Kai hanya tergelak. ‘’Jangan cakap kau dah tersuka dekat dia..’’ Kata Chanyeol kepada Kai. ‘’Nugu? Maksud kau So Hee ke?’’ Tanya Kai. ‘’yelah. Siapa lagi.’’ Balas Chanyeol. ‘’Aku….’’ Belum sempat Kai jawab Baekhyun tiba tiba bersuara. ‘’Dah dah! Kalau kau nak ikut kitorang pergi siap cepat.’’ Arah Baekhyun kepada Kai.

Exo menanti So Hee di luar bangunan asrama. ‘’Mana So Hee ni?’’ Tanya Tao. ‘’Perempuan kan. Mesti lah siap lambat.’’ Jawab Xiumin. ‘’Tinggalkan jelah dia.’’kata Kris. ‘’Kau ni kenapa?’’ Tanya Chen. ‘’Aku rasa dia tu membawa malang dekat kita semua.’’ Kata Kris. Tiba-tiba Sehun menumbuk muka Kris. ‘’Asal tumbuk aku?’’ marah Kris. ‘’Saje. Aku nak gaduh-gaduh manja dengan kau.’’ Jawab Sehun selamba. ‘’hahahaha.’’ Exo yang lain ketawa. ‘’Joesonghamnida saya lambat.’’ Tiba-tiba So Hee muncul. Exo memandang So Hee dari atas sampai bawah dan mereka ternganga. ‘’Wae?’’ Tanya So Hee pelik.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

to be continued :)

I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]Where stories live. Discover now