jealousy

4.9K 310 28
                                    

Hai! Sebelum tu saya nak bagitahu awal awal, part kali ni ada scene byuntae sikit. Hahahahahaha mianhaeyo!
--------------------------------------------------------------

(So hee's POV)

Keesokan harinya, seperti yang dirancangkan oleh hae ra, aku, kai, hae ra , luhan, baekhyun, sehun, dan chanyeol pergi picnic disebuah tempat yang sangat cantik. Exo yang lain semuanya tidak ingin mengikuti picnic tersebut. Dengan alasan malas, bosan, ada hal dan lain lain.

"Waaaah cantiknya tempat ni!" Kataku dengan teruja. Aku melihat pemandangan disekelilingku. Air sungai yang mengalir sangat jernih. Dikelilingi tumbuh tumbuhan hijau yang sangat menenangkan.

"Yaaah! Unni! Tolonglah saya susun makanan ni." Kata Hae ra yang sedang sibuk menyusun pelbagai jenis makanan di atas tikar.

Aku datang mendekati hae ra dan menolongnya menyusun makanan makanan tersebut.

"Biar saya tolong sekali!" Kata baekhyun. Baekyun memberi senyuman kepadaku.

Aku hanya mengangguk.

"Waaah nampak sedap! Nak satu!" Sehun mengambil satu sushi lalu masukkan kedalam mulutnya.

"Sehun oppa! Saya buat sushi ni untuk kkamjong oppa lah! Ish!" Marah Hae ra kepada sehun.

oh sempat lagi eh dia sediakan sushi untuk suami aku. Aisshh tak boleh jadi ni. bisikku dalam hati.

"Waaah banyaknya makanan!" kata Chanyeol dengan kai yang sedang menghampiri kami.

"Oppa! Sini sini! Saya ada buat sushi kegemaran oppa!" Kata hae ra dengan riang.

"Woah chincha? Mana mana?" Kata chanyeol dengan excited nya.

"Mian. Bukan untuk chanyeol oppa. Tapi untuk kkamjong oppa!" Jawab hae ra lalu menarik kai supaya kai duduk disebelahnya. Hae ra mengambil sushi menggunakan chopstick lalu menyuap ke mulut kai.

"Mmmm mashitta!" Puji kai dengan senyumannya yang mampu mencairkan berjuta juta gadis.

"Chincha? Ahh gomawo oppa!" Hae ra tesenyum riang.

Sakitnya hati aku tengok kai dengan hae ra ni. Aisshh gedik betul perempuan ni. Kai suami aku! Kenapa dia nak menggedik dengan suami aku! Kai pula tak perasan ke yang aku tengah duduk depan dia ni! Kenapa dia tak pandang aku langsung! Aissh jinjja! geram nya aku! bebelku dalam hati.

"Hey." Tiba tiba seseorang menyapaku.

"Luhan..."

Luhan tersenyum.

"Kenapa tak makan?" Tanya Luhan.

"Ahh...saya...kenyang.." jawabku perlahan.

"Nak saya suap?" Tanya Luhan lagi.

"Ahh....ani...gwenchana..."

Luhan ketawa lalu mengambil sushi itu menggunakan chopstick dan menghala ke mulutku.

Nak taknak aku buka jelah mulut sebab sushi tu dah betul betul depan mulut aku takkan aku nak tolak kan?

"Hahaha. Kyeopta!" puji Luhan.

Aku terasa pipi aku blushing sekejap bila Luhan puji aku macam tu. Hehehe. Comelnya senyuman Luhan. Tapi....aku lagi sukakan senyuman kai..

Aku memandang ke arah kai yang sedang bergelak ketawa dengan Hae ra. Aishh sakitnya hati aku!

Tiba tiba kai turut memandang kearahku. Dan aku terbuat eye contact dengan kai. Omo! Aku cepat cepat mengalihkan pandangan ku ke tempat lain.

Kali ini idea jahatku datang. Aku akan buat kai jealous sakit hati macam mana aku rasa sekarang ni.

I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]Where stories live. Discover now