(Kai's POV)
Aku memerhati wajah So Hee yang sedang nyenyak tidur disebelahku. Setiap inchi wajahnya aku tenung dengan teliti. Wajahnya sangat menenangkan. Sangat cantik dan perfect. Mata, hidung dan bibirnya tersusun rapi. Damn! I feel like I wanna kiss her lips right now! Bebelku tanpaku sedar aku telah mengigit bibirku sendiri sehingga luka.
''Shit! Apa kena dengan aku ni..'' aku mengeluh perlahan lalu segera keluar dari bilik tersebut.
'Tak! Aku takkan sentuh dia selagi dia tak ingat sepenuhnya siapa aku.' kataku dalam hati.
''Kai.'' seseorang memanggil namaku.
''Se-sehun.''
''Awal bangun? How was your first night?" Sehun tersenyum nakal.
"First night apa kau ni."
"Woah- jangan cakap kau dengan dia belum..."
"Tak." Balasku selamba.
"Wae? Wae? Wae? Dia kan dah jadi isteri kau! Kau kan sayang dia?!" Suara sehun semakin meninggi.
"Sebab aku sayang dia lah aku taknak buat apa apa dekat dia. Aku nak tunggu dia ingat siapa aku." Jawabku sambil tersenyum sinis.
"Sehun. Aku ada something nak bagitahu kau." Nadaku mula serious.
"Apa?"
"Kau kawan yang paling rapat dengan aku. So aku nak minta pertolongan kau."
"Ok. Cakaplah. Apa apa je aku boleh tolong kau. Trust me."
Aku mula menceritakan kepada sehun mengenai apa yang berlaku kepada So Hee pada hari perkahwinan semalam.
"Mwo? Jinjja?" Sehun separuh menjerit kerana terkejut mendengar ceritaku.
"Nae. So kau kena tolong aku cari siapa orang tu. Dan yang pasti orang tu salah satu dari member kita." Kataku dengan yakin.
"Kai. Aku rasa aku tahu siapa." Kata sehun dengan serius.
"Nugu?"
"Kris." Jawab sehun berbisik.
Aku tersenyum sinis. "Aku pun rasa macam tu. Tapi kita tak boleh serang kris macam tu je. Kita kena cari bukti dulu"
"Nae. Bukti pertama, dia tak datang masa perkahwinan kau. And So Hee lambat datang di tempat perkahwinan. Macam kau cerita tadi, so hee kena culik sebelum perkahwinan tu berlangsung. Mungkin kris penculik tu." Terang sehun.
"Betul apa kau cakap. Tapi kita kena cari bukti yang kukuh lagi. And aku tengok kesan gigitan dekat bahu so hee tu sangat dalam. So yang gigit so hee tu confirm werewolf yang kuat." Kataku sambil mengangkat kening.
"oh. Ye tak ye. Kris pun salah satu member kita yang kuat kan." Jawab sehun dengan yakin.
Aku mengangguk.
"Ok jangan risau. Aku akan tolong kau. Jom turun bilik d.o. Ajak So Hee sekali. D.o dah sediakan breakfast." Sehun menepuk bahuku lalu beredar dari situ.
----skip----
Aku dan So Hee menuju ke bilik D.O.
Semua telah berada dimeja makan. Aku dan So Hee mengambil tempat duduk yang kosong dimeja itu.
"Kkamjong oppa..." seorang perempuan yang duduk di sebelah ku bersuara.
Bukan so hee...tapi...
'Macam mana aku boleh tak perasan ada perempuan lain kat sebelah aku ni.' Kataku dalam hati.
"Kkamjong oppa?" sekali lagi perempuan itu memanggilku dengan senyuman manja.
"L-Lee Hae Ra.." kataku perlahan.
"Nae!" Jawab perempuan itu dengan happy.
"Apa awak buat dekat sini?" Tanyaku terkejut.
"Ada kawan oppa bagitahu saya oppa dah kahwin. Ahhh oppa! Kenapa oppa tak bagitahu saya!"
'Damnn! Siapa yang bagitahu hae ra ni.' Keluh ku dalam hati. Aku memerhati muka seorang demi seorang dimeja itu. Semuanya membuat muka taktahu dan khusyuk menikmati makanan.
'Tak guna punya kawan..' aku mengeluh perlahan.
"oppa! Makan lah. Nanti makanan tu sejuk." Hae ra menuangkan air teh kedalam cawan ku.
''N-nae."
"Oppa nak saya suap ke? Nah oppa. Nganga mulut. Aaaaa" Hae ra menujukan sudunya kemulut ku.
"Haha. Gwenchana Hae ra. Saya boleh makan sendiri."
"Ahh oppa! Aaaaaa" hae ra terus menujukan sudunya itu kemulut ku. Dan akhirnya aku membuka mulutku dan hae ra menyuapku. Exo yang lain terbatuk batuk melihat kami. Aku memberi pandangan tajam kepada mereka.
"Yaaaah! Kim jongin! Makan ni!" So Hee yang duduk disebelah kiriku menyuapku roti dengan tangannya.
"Nah makan lagi!" Sekali lagi so hee menyumbat roti kedalam mulutku.
"Makan lagi!!!!" So Hee menyumbat pisang pula kedalam mulutku menyebabkan aku terbatuk kerana tercekik makanan yang terlampau banyak dalam mulutku.
"Kkamjong oppa! Gwenchana? Nah minum air ni." Hae ra memberi air kosong kepadaku.
"Yaaaah kim jongin! Minum air ni!" So hee pula memberi air teh panas ke mulutku.
"Yaaah! Unnie nak bunuh oppa ke?" Hae ra memarahi So Hee. Hae ra mengusap ngusap bahuku perlahan.
"Dah kenyang! Annyeong!" Kata So Hee dengan nada geram lalu terus bangun dari meja itu.
"So hee.." aku memanggil so hee tetapi so hee membuat tidak layan.
"Yaaah so hee!" Jeritku.
So hee telahpun beredar dari situ.
Exo yang lain hanya tergelak memerhati drama yang sedang berlangsung didepan mata mereka.
"Apahal korang gelak? Ingat lawak ke?" Aku merenung mereka dengan tajam.
"Aaah mianhe kai-shi" kata baekhyun lalu menundukkan mukanya.
"Hae Ra..pergi balik rumah awak" arah ku.
"Mwo? Wae oppa? Saya baru datang sini. Kenapa oppa suruh saya balik? Oppa tak suka hae ra ada kat sini ke?" Tanya hae ra dengan nada sedih.
"Hae ra..please..pergi balik." Kataku dengan tegas.
"Aku yang bagitahu dia yang kau dah kahwin. Dia tak percaya apa aku cakap so aku suruh dia datang tengok sendiri" kris tiba tiba bersuara.
Aku memandang kris lalu memandang hae ra. Hae ra mengangguk.
"Hae ra akan duduk dekat sini 4 hari." Kata kris lagi.
'Aku rasa kris mesti ada rancangkan sesuatu' kataku dalam hati.
Aku bangun dari meja tersebut dan beredar dari situ. Aku menuju ke bilik untuk mencari So Hee. So Hee tiada dibilik. Aku mencari So Hee sehingga terjumpanya sedang duduk ditaman.
"Apa awak buat kat sini?" Tanya So Hee apabila melihat ku berdiri di hadapannya.
"I'm searching for my love one." Jawabku dengan smirk.
"Siapa? Hae ra ke?" Balas So Hee dengan senyuman sinis. So Hee ingin beredar dari situ tetapi aku segera memegang lengannya.
"No. You're the one." Aku merenung anak matanya. Pergh! Mata dia lawa gila! Can i kiss her right now?
"Hahahahahaha"
"Kenapa awak gelak?" Tanyaku pelik dengan so hee yang tiba tiba gelak.
"Nothing. Siapa Hae ra?" Tanya So Hee serius.
"Eeeer.. hae ra..."
-----------------------------------------------------------
To be continued
YOU ARE READING
I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]
Hayran KurguSo Hee merupakan seorang pelajar pandai dan telah berpindah ke Jeguk High School. Dia telah terpilih untuk memasuki kelas F4. Kelas F4 merupakan kelas yang pertama di dalam sekolah itu dan murid murid di dalam kelas itu hanya ada 12 orang dan semu...