KRIIINGGGG. Jam loceng di dalam bilik So Hee berbunyi. So Hee segera bersiap dan menuju ke sekolah.
''Hari ni aku akan confess perasaan aku dekat Kai. Fighting!'' Kata So Hee dalam hati.
So Hee masuk ke kelasnya dan Exo memberi senyuman kepada So Hee. ''Nampak happy semacam je..'' Tegur Chen. ''Mana ada. Biasa je hehe.'' So Hee cuba cover. ''Mesti ada apa-apa ni..'' Kata Chanyeol pula. ''Err. mana ada apa-apa'' Balas So Hee.
So Hee mengambil tempat duduknya di sebelah Luhan. ''Err..Mana Kai?'' Tanya So Hee kepada Luhan. So Hee memandang sekeliling kelas tetapi muka Kai langsung tidak kelihatan.
''Kai? Errr..dia..'' Luhan berhenti percakapannya seketika. ''Alamak aku nak jawab apa ni..'' Tanya Luhan dalam hati. Luhan teringat semula kata kata Kai pagi tadi.
---Flashback---
''Korang! Aku tak dapat pergi sekolah hari ni.'' Kata Kai kepada Exo pada pukul 4 pagi tadi.
''Wae?'' Tanya Exo terkejut. Kai membisikkan sesuatu kepada Exo. ''aaahh jinjja?!'' sekali lagi Exo terkejut.
''Nae..Tolong jangan bagitahu So Hee..please? tolong aku.'' Kata Kai. ''Nae. Kitorang takkan bagitahu So Hee. Tapi kau ok tak? Nak kitorang tolong settle kan?'' Tanya Suho. ''Gwenchana..Gomawo..'' Kata kai perlahan.
Exo memeluk Kai. ''Tolong jaga So Hee.'' pesan Kai kepada Exo sebelum pergi meninggalkan mereka.
---End of flashback---
''Luhan? Wae? Kenapa dengan Kai?'' Tanya So Hee lantas mematikan lamunan Luhan.
''hah? Err dia ada hal. Dia tak dapat datang sekolah hari ni.'' Jawab Luhan. ''Hal apa?'' Tanya So Hee lagi. ''alamak apa aku nak jawab kali ni...'' Kata Luhan dalam hati dan menggaru-garu kepalanya.
''Annyeonghaseyo!'' kedengaran suara Cikgu Yoona yang baru masuk ke kelas. ''huh! Selamat aku'' kata Luhan dalam hati.
Ketika waktu rehat, So Hee cuba menanya Sehun tentang Kai. Tetapi Sehun tidak menjawab soalannya. So Hee cuba menanya Chanyeol pula tetapi Chanyeol juga tidak menjawab soalannya.
''Baekhyun-ah!'' panggil So Hee.
''Nae?''
''Awak tahu tak sebab apa Kai tak datang sekolah?'' Tanya So Hee.
''sebab dia ada hal.'' jawab Baekhyun sambil tersenyum.
''hal apa?'' tanya So Hee lagi.
''Hal yang kau tak patut tahu!'' kris mencelah.
''Kau ikut aku kejap!'' Kata Kris lalu menarik lengan So Hee dan membawa So Hee ke tempat yang tiada orang. Kris melepaskan tangannya dari lengan So Hee.
''Wae?'' Tanya So Hee pelik dengan tindakan Kris.
''Kau suka Kai kan?'' Tanya Kris dengan muka serious.
''err......''
''Aku dah agak! Semua ni akan terjadi! Dari mula-mula kau masuk kelas kitorang, aku dah dapat baca fikiran kau! Kau dengar sini, aku taknak......'' kata-kata Kris terhenti apabila Exo muncul di situ.
''Apa yang korang tengah cakap ni?'' Tanya Suho.
''Takde apa. Dah lah. Aku nak masuk kelas dulu.'' Kris sempat memberi pandangan yang tajam kepada So Hee sebelum dia beredar dari situ.
''Kenapa dengan Kris tu..dia marah ke kalau aku suka Kai? aaahh lantak dia lah!'' bebel So Hee dalam hati.
Apabila waktu sekolah tamat, So Hee segera pulang ke asramanya. So Hee mengetuk tingkap Kai tetapi tiada yang menjawab. ''Mana Kai ni?'' Kata So Hee dalam hati. Hatinya mula resah.
Hari demi hari berlalu, Kai masih lagi tidak muncul. ''Kai...mana awak menghilang? Saya rindu awak..'' kata So Hee perlahan.
Keesokannya, apabila tamat sahaja waktu persekolahan, So Hee bertekad untuk pergi ke sesuatu tempat. So Hee yakin yang Kai ada di tempat tersebut.
''So Hee-yah! Awak nak pergi mana?'' Tanya Suho.
''Saya nak pergi satu tempat kejap.'' jawab So Hee.
''Awak nak kitorang ikut?'' tanya Luhan pula.
''Aniyoo..saya boleh pergi sendiri.''
''Nae..jaga diri!'' Pesan Xiumin.
So Hee pergi ke sebuah hutan di mana Kai pernah membawanya ke hutan tersebut. So Hee teringat kenangannya bersama Kai di hutan itu.
''Kim Jongin!!!'' Jerit So Hee sambil memandang sekeliling hutan tersebut.
''Kim Jongin!! Mana awak menghilang?!!'' Jerit So Hee lagi.
Pandangan So Hee tertarik ke arah satu pokok yang besar dan tinggi. So Hee teringat Kai yang pernah memanjat pokok tersebut dan membawa So Hee di atas belakangnya. Di atas pokok itu juga So Hee dapat melihat pemandangan yang sangat cantik bersama Kai.
So Hee cuba memanjat pokok tersebut dengan sendiri. ''aaahh susahnya nak panjat pokok ni..Aku mesti kuat!'' Jerit So Hee. So Hee cuba memanjat pokok itu perlahan-lahan. Tiba-tiba kaki dan tangannya tidak kuat lagi untuk menahan pada pokok itu. Akhirnya So Hee terjatuh dan dengan pantas seseorang datang menyambutnya.
''Kai..''kata So Hee perlahan. Pandangannya mula kabur. Dia tidak dapat melihat dengan jelas muka orang yang telah selamatkannya itu dan akhirnya matanya mula tertutup.
''Mianhae..Saya bukan Kai..'' Jawab orang itu lalu mendukung So Hee pulang ke asramanya.
Beberapa jam kemudian So Hee tersedar dari pengsannya..
''Saya dekat mana ni? Sehun? Apa awak buat kat sini?'' Tanya So Hee sambil memegang kepalanya yang masih terasa sakit.
''Awak dalam bilik awak lah. Awak terjatuh dari pokok tadi lepastu awak pengsan.'' jawab Sehun.
''Kai...selamatkan saya?'' Tanya So Hee.
''Aniyoo..'' jawab Sehun lalu tersenyum.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
YOU ARE READING
I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]
FanfictionSo Hee merupakan seorang pelajar pandai dan telah berpindah ke Jeguk High School. Dia telah terpilih untuk memasuki kelas F4. Kelas F4 merupakan kelas yang pertama di dalam sekolah itu dan murid murid di dalam kelas itu hanya ada 12 orang dan semu...