what's wrong with him?

5K 289 10
                                    

Dah dua minggu Kai menghilang..

Esok So Hee ke sekolah. So Hee hanya mendiamkan diri di dalam kelas. ''So Hee..awak tak sihat ke?'' tanya Chanyeol. So Hee diam.

''gwenchana?'' Tanya Luhan pula. So Hee diam.

''So Hee..awak nak saya menyanyi untuk awak tak?'' Tanya Chen. So Hee masih lagi diam.

''So Hee.. Saya bawa makanan special saya masak untuk awak.'' Kata D.O pula. So Hee diam.

''Janganlah diam je..'' Kata Lay pula. ''Janganlah macam ni So Hee..tak cute lah.'' Kata Suho pula cuba untuk memujuk So Hee. So Hee masih diam.

''Nanti saya belanja bubble tea nak?'' Tanya Sehun. So Hee tetap diam. Tiada suara yang keluar dari mulutnya.

''So Hee..'' Baekhyun datang dan mengetuk meja So Hee. ''Do you want to build a snowman?~ Come on let's go and play~'' nyanyi Baekhyun *lagu frozen*. ''Go away Baekhyun!'' Kata So Hee dengan muka serious. ''Oh Kaebsong~'' Kata Baekhyun sedih. ''kesian kau haha'' bisik Tao kepada Baekhyun.

''Lek ah. Nanti Kai datang lah tu.'' Kata Kris dengan muka machonya. ''Bila? Awak semua kan kawan dia! Takkan lah awak semua tak tahu Kai hilang kemana? Awak semua sorok kan sesuatu daripada saya kan?!'' Tanya So Hee dengan nada tinggi.

''Apa bising-bising ni?'' Tiba-tiba seseorang bersuara dari belakang mereka.

''Kai?!'' So Hee dan Exo terkejut apabila nampak Kai muncul di dalam kelas itu. ''Kan aku dah cakap. Kai mesti datang punya.'' Kata Kris sambil membetul-betulkan rambutnya.

So Hee terus berlari ke arah Kai dan memeluk Kai. Kai terkaku seketika. Kai menolak So Hee perlahan. ''Tepi sikit.'' Kata Kai tanpa sebarang senyuman di muka. Kai terus pergi mengambil tempat duduknya di sebelah D.O yang terletak di belakang.

''Kenapa..dengan dia?'' Tanya So Hee dalam hati.

Ketika waktu rehat, So Hee tak habis-habis memandang Kai tetapi Kai tak pandang So Hee langsung. Kai sibuk berborak dengan Exo.

''Yaaah So Hee. Awak tak makan ke makanan ni?'' Tanya Luhan. ''Saya...tak lapar.'' Jawab So Hee. ''Nanti awak sakit.'' Kata Xiumin pula. ''Saya memang dah sakit pun. Sakit hati!!'' So Hee sengaja meninggikan suaranya supaya Kai dengar.

''Aku nak masuk kelas dulu.'' Kata Kai lalu bangun dan beredar dari meja makan itu.

''Saya...nak pergi dulu.'' Kata So Hee kepada Exo. So Hee terus berlari mengejar Kai.

''Kai-yah!'' panggil So Hee. Kai berhenti dan memandang So Hee. ''Kai...bogoshipo..'' kata So Hee perlahan. ''Ada apa-apa lagi kau nak cakap?'' Tanya Kai. ''Kenapa dengan awak? Awak hilang kemana selama ni?'' Tanya So Hee. ''Aku takde masa nak jawab soalan kau.'' Jawab Kai lalu meneruskan jalannya.

Ketika balik sekolah..

''yah! Kai! Jom balik sekolah sama-sama?'' kata So Hee dengan senyuman.

''Kau balik lah sendiri.'' jawab Kai.

''alaaa jom lah balik sama-sama! Lagipun dulu kan kita selalu balik sekolah sama-sama.'' pujuk So Hee.

''Kau ni tak faham bahasa ke? Kenapa kau ni macam terkejar-kejar kan aku? Takde lelaki lain ke?'' Tanya Kai dengan marah. Kai terus beredar dari situ.

''Waeyo?'' Tanya So Hee dalam hati. Matanya mula berair.

Dah seminggu Kai layan So Hee dengan kasar tetapi So Hee tetap bersabar. So Hee cuba menghadiahkan daging untuk Kai, tetapi Kai buang daging tersebut. Bila Exo ajak So Hee keluar jalan-jalan, Kai tak ikut. Kai cuba menjauhkan diri dari So Hee.

Pada suatu hari ketika tamatnya waktu persekolahan So Hee cuba tegur Kai.

''Kai-yah!'' panggil So Hee.

''Mwo?'' Tanya Kai dengan malas. ''Awak ingat tak cincin daun ni? Awak buat dekat saya dulu.'' Kata So Hee lalu menunjukkan kepada Kai cincin yang berada dijarinya. Kai memandang cincin itu lama.

''Kau simpan lagi daun yang dah layu tu? Baik kau buang je. '' Kata Kai dan tersenyum sinis. ''Arosso! Saya buang! Puas hati awak?'' marah So Hee lalu membuka cincin yang berada di jarinya dan membuang cincin itu kedalam tong sampah. So hee terus pergi dari situ.

''Aku memang tak patut suka dia!! Dia tu cuma penipu!!'' Jerit So Hee dalam hati.

So Hee berjalan pulang ke asrama dengan perasaan kosong. Dia melintas jalan tanpa memandang kiri dan kanan. Tanpa So Hee perasan ada sebuah kereta memandu laju ke arahnya. Dan dengan pantas, seorang lelaki memeluknya dan menolaknya ke tepi jalan. So Hee terjatuh di atas lelaki itu dan berada dalam pelukkan lelaki itu.

''Kai..'' Kata So Hee perlahan. Matanya berair. ''Saya tahu awak akan selamatkan saya..'' Kata So Hee sambil menangis. Kai hanya diam.

''Kai! Bagitahu saya kenapa awak buat semua ni dekat saya? Please bagitahu saya Kai! Saya tahu awak mesti ada sebab!'' So Hee berkata dalam tangisan dan menumbuk-numbuk dada Kai perlahan. Kai masih diam.

''Saranghaeyo...'' Kata So Hee dengan menangis ter esak-esak. Kai menolak So Hee perlahan supaya So Hee bangun dari atas badannya.

''Mianhae So Hee..'' Kata Kai dalam hati dan pergi meninggalkan So Hee yang sedang menangis di situ.

''So Hee..'' seseorang memegang bahu So Hee.

''Luhan..'' Kata So Hee sambil menangis. ''Saya faham apa yang awak rasa.'' Kata Luhan dengan lembut. ''Saya cuma nak tahu kenapa dia buat macam ni dekat saya?'' Kata So Hee dan tangisannya masih belum berhenti. Luhan mengusap rambut So Hee dengan lembut dan dia teman So Hee berjalan pulang ke asrama.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I'm a Wolf ! [EXO FANFIC]Where stories live. Discover now