Bölüm 19

2.2K 470 152
                                    

Tarkan geniş koltukta oturmuş gözünden yaşlar gelerek Turan'ın babası karşısında rezil oluşunu arkadaşlarına anlatıyordu. Hemen yanındaki Rahşan da ondan farklı değildi.

"Babama duşakabinin tüm ayrıntılarını anlattıktan sonra derz dolgularının nasıl yapıldığını anlattı. Baktı babam banyodan çıkıyor 'baba bir denemelisin' dedi"

Kadınların salonda baş başa konuşmaları için bırakıp zamanı uzatmaya çalışan Turan kendini feda etmişti. Masada kahkahalar kesilmezken Turan elini gözlerine siper etmiş gülüyordu. Bir yandan da söylenmeden durmuyordu.

"Ulan senin yüzünden şu yaşadıklarıma bak. Adam gibi tanıştırsaydın kızı bunlar başıma gelmeyecekti. Yemin ederim bu aileye damat olmak çok zor"

Kadınlar gözlerinden inen yaşlar yüzünden akan rimellerini peçeteye siliyordu. Kartal Baki ve Giray iç içe girmiş neredeyse masanın altına yuvarlanacak kadar gülmüşlerdi. Artık Tarkan'a durması gerektiğini söylemek zorunda kaldılar. Tarkan derin bir nefes verip gözünden akan yaşları avuç içleri ile sildi. Karnına ağrılar girmişti. Beklenmedik tanışma yine komik bir anıya vesile olmuştu. Sonuç da Tarkan'ın tahmininden daha güzeldi. Annesi ve babası Ahu'yu şefkat ile sarmışlardı.

Gece öyle eğlenceli geçiyordu ki kimsenin kalkmaya niyeti yoktu. Paşam gelen telefonla ciddileşti. Karşıda konuşanı dinleyerek sadece "hı hı" diyordu. Bilge merakla çekiştirse de eliyle bir dakika işareti yapıp dinlemeye devam etti. Sonunda telefonu kapatıp Bilge'ye gülümsedi.

"Bebeğim babam, annemi ikna etmiş. Yakında istemeye geliyoruz"

"İkna?"

Bilgenin sert bakışları ve bastırarak tekrarladığı kelime ile bakışlar ikisine döndü. Paşam tereddütle "Evet ikna" dedi ama çok yanlış bir kelime seçtiğinin farkına geç vardı.

"Yani benimle evlenmen için annenin ikna olması gerekiyordu öyle mi Paşam?"

"Canım sadece sen değil. Kimle evlenmek istesem annem ikna edilmesi gereken biri. Biliyorsun huyunu"

"Yani annen hayır dese evlenmeyecektik öyle mi?"

Bilgenin her sorusu kelimelerin üzeri ezilerek geliyordu. Paşam buradan sıyırmanın yolunu arasa da sevgilisinin bakışlarından eli ayağına dolanıyordu. Giray'a bakıp çaresizce "Abi..." dedi. Burada bir kuzen dayanışmasına ihtiyaç vardı. Bilge'yi çok iyi tanıyan Giray, kuzeninin şu an net bir şekilde boka battığını söyleyebilirdi.

"Küçüğüm, yengemin ne kadar huysuz olduğunu ve Paşam'a hastalık derecesinde düşkün olduğunu biliyorsun"

Bilge'nin gözleri doldu.

"Ne yani ben şimdi istenmeyen gelin miyim?"

Masada "Aa..." sesleri yükseldi. Paşam hızla sevgilisini kendine çekip sıkıca sarıldı.

"Aşkım deme öyle ama... Ben seni çok seviyorum. Babam da çok seviyor. Valla bak adam canını ortaya koydu senin için. Sen üzülme ben her şeyi halledeceğim. Hatta düğüne kadar annemi mümkün olan en az sayıda göreceksin"

Bilge ağlamaklı "Gelinliğime de karışacak" dediği anda Yasemin'in yeleleri bir anda kabardı.

"Hop! Orada bir dur bakalım. Benim diktiğim gelinliğe karışacak kaynana daha anasından doğmadı"

Bilge, Tarkan'a dönüp "Ayakkabılarıma da karıştırma" dedi. Tarkan ise gayet rahattı.

"İşim olmaz. Yasemin'i öne sürerim, o uğraşsın"

Herkes Bilge'yi sevgi çemberine alınca biraz da olsa rahatlamıştı. Giray ve Paşam bakışıp gelecek fırtınanın hesabını çıkarmaya çalıştılar. Kartal Baki peçeteye yazdığı rakamı Paşam'ın önüne uzattı. Paşam bakıp "Bu ne?" dedi.

ÇİVİLİ TOPUKLAR (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin