~Desire and Obsession 30~

3.4K 116 3
                                    

~Falling in love is like the rain.
Its unpredictable but there are always signs before it completely falls~

🌼🌼🌼

Aras 1 mahupun aras 2, Niko masih tak ketemu Adam. Nak call tapi smartphone dia cantik saja landing atas meja kerjanya Adam. Tak kan dia rajin sangat melawat office HK di aras 8?

Niko turun lagi ke lobby. Mendekati Maria, receptionist muda yang kusyuk membersihkan susunan pasu di tepi dinding.

"You ada nampak Tuan Adam?" Soalnya bila perempuan itu menyedari kehadiran Niko di situ.

"I rasa dia pergi Maintenance Building. Baru kejap tadi." Balas Maria sambil tangannya tetap menyapu pasu-pasu itu dengan penyapu buluh. Tak menunggu lama, Niko mencapai telefon di sudut meja receptionist dan mendail nombor office maintenance.

"Hello, Tuan Adam ada dekat situ?" Tanyanya sebaik saja talian bersambung.

"Ada. Tengah berbincang dengan Encik Bakar. Ada apa?" Suara perempuan yang menyahut pertanyaan Niko.

"Ada pesanan untuk Tuan Adam. Tolong sambungkan line ke bilik Encik Bakar." Pintanya lagi. Halah, janganlah sampai lupa. Mengamuk nanti puan dia yang satu tu.

"Yes, Niko..." Suara Adam bergema di talian. "Kau tak pegi ambil Riya lagi ke?" Soalnya lagi tak menyempat.

"Puan balik petang tapi dia ada mesej untuk Tuan Adam. Kemain romantik lagi..." Sempat Niko menyakat. "Apa ya tadi, ermm..." Niko cuba ingat. Kepala diketuknya dengan jari telunjuk.

"Cepatlah, sial!" Gesa Adam tak sabar. Entah nak tahu sangat pasal mesej tu atau tengah busy dengan Encik Bakar.

"Bulan. Hitam... Apa lagi eh? Titik. Merah. Ermmm..." Lah, dah terlupa. Niko tepuk dahi. Aduh, macam mana ni?

"Bulan. Hitam. Mata. Hati. Titik. Merah?" Soal Adam cemas.

"Ha'ah. Kemain pelik lagi mesejnya." Sempat Niko tergelak.

"Bila lagi?" Nada Adam sudah menegang. Niko pula naik hairan. Kata mesej cinta, dah kenapa suara Tuan Adam menyinga?

"Baru tadi, 15 minit lepas." Balas Niko. Taklah baru sangat sebab dia yang terpusing-pusing mencari sosok Adam. Kepala digarunya.

"Niko!!" Pekikan itu membuatkan Niko terlepas gagang telefon. Maria juga turut tersentak dengan perlakuan Niko. Cepat-cepat ditekup kembali gagang tadi ke telinga.

"Ambil handphone aku kat office, call Joshua dan hidupkan kereta. Tunggu aku kat lobby. Sekarang, Niko!"

Talian dimatikan. Niko tak faham apa yang terjadi. Ada apa dengan mesej tu? Kenapa Tuan Adam jadi raksasa hanya sebab mendengar mesej cinta dari isteri sendiri? Niko pelik tapi langkah tetap dihayun menuju ke aras 2. Sempat juga dia call Joshua supaya bersedia. Lagi Niko bertambah pelik bila Adam melibatkan Joshua. Ah, tak mau fikir banyak!

Ketika kembali ke lobby, Adam sudah menunggunya keresahan. Tanpa pamit, telefon miliknya dirampas dari tangan Niko. "Cepat, Niko!" Gesanya dan menghayun langkah ke arah kereta.

"Apa yang jadi, boss?" Tak dapat menahan diri, Niko menyoal ketika kalut-kalut dia hidupkan enjin.

"Riya suruh aku detect location smartphonenya sebab dia tak boleh nak hubungi aku. Dia pergi berjumpa dengan orang yang tidak dikenali." Pantas Adam membalas dan matanya masih menilik paparan GPS yang dibukanya tadi.

Desire And Obsession ©Where stories live. Discover now