~Desire and Obsession 32~

3.6K 124 3
                                    

~You'll never know how strong you heart is until you learn to forgive who broke it~

🌼🌼🌼

Ketika Riya mengemas bilik arkib pagi itu, dia didatangi Jannah. Sejak pengumuman dirinya Riya sebagai CEO, perlian dan cacian Jannah memang tak kedengaran lagi di ruangan office HR. Perempuan itu lebih banyak mengelak daripada Riya.

"Aku minta maaf, Puan Riya..." Itu bicaranya dengan wajah yang tertunduk. Agak terkejut juga Riya sebab baru kali ini dia mendengar semula suara Jannah.

"Halah Kak Jannah ni, tak payah lah ber-Puan bagai. Awkward lah." Balas Riya sambil tergelak. "Tak apa. Kalau saya sendiri pun, kalau dengar cerita yang tak berasas memang akan salah faham." Ujarnya lagi.

"Aku betul-betul minta maaf. Selama ni aku dah menilai Pu- Err... Riya dengan teruk sekali." Lambat-lambat dia mengangkat wajah.

Riya menghentikan gerakannya menyusun longgokan file di atas meja. Dia mendekat Jannah seraya menyentuh bahu itu. "Saya tak terasa pun, Kak Jannah. Kita manusia biasa saja. Semua pun buat silap. Saya maafkan. Saya pun minta maaf juga kalau saya ada terkasar bahasa dengan akak." Balasnya ikhlas.

"Aku terlalu terpengaruh dengan Raudah." Akuinya jujur. Memang Jannah banyak mendengar cerita pasal Riya dari mulut Raudah. Dikatanya Riya menggoda Hazim sehingga lelaki itu berpaling dari dia. Tak cukup dengan itu, dikatanya pula Riya menggatal dengan Tuan Adam walhal kebenarannya Riya itu isteri Tuan Adam.

Riya tersenyum cuma. Mengenang Raudah, sejak mereka berseteru, Riya tak pernah lagi bertembung dengan perempuan itu. Nak tahu juga sebenarnya status hubungan Raudah dengan Hazim macam mana. Setahu Riya Hazim dah berhenti dari sini.

"Lupakanlah Kak Jannah. Kita buang yang keruh, ambil yang jernih."

Mendengar bicara ikhlas Riya, Jannah menghembus nafas lega. Menyesal tak usah dikata. Selama ini pun dia sedar akan kelancangan mulut sendiri.

"Good morning! Siti Sarah, I need to see my wife." Kedengaran suara garau Adam di muka pintu office.

Riya berpandangan dengan Jannah di dalam bilik arkib sebelum spontan Riya gigit bibirnya. Jannah melempar senyum. "Aku rasa kau dah patut pindah ke office atas." Bisiknya. Riya tersenyum lucu. Tak gemar sebenarnya Adam mencarinya di sini. Kenapa tak call saja dan panggil dia naik ke atas?

"Riya, Tuan Adam..." Kak Siti menjengah ke dalam bilik arkib. Tak dapat nak habiskan ayat bila dilihatnya Jannah pun ada kat situ. "Oh, kau pun ada Jannah..." Ujarnya kemudian. Jannah tersenyum pahit.

"Aku minta maaf dengan Riya, Kak Siti." Jannah menyengih bersalah.

"Here you are, cutie pie..." Adam pula menjengah di di belakang Kak Siti. Betul-betul tak menyabar lelaki ni. Jannah dan Kak Siti berpamitan sebaik saja Adam mula melangkah masuk ke dalam bilik arkib. Bau-bau buku mula menjengah hidungnya.

"Buat apa cari sampai sini? Kenapa tak call saja?" Riya dah memincingkan matanya menatap Adam yang sibuk memerhati susunan dokumen di sana sini.

Seketika dia menoleh ke Riya. "Rindu sangat dekat sayang..." Dia tersengih menampakkan susunan giginya. Langkahnya mula mendekat Riya yang masih statik berdiri menyusun dokumen mengikut ketegori yang ditetapkan.

Desire And Obsession ©Where stories live. Discover now