~Those who are heartless- Are care too much at one point~
🌼🌼🌼
"Back years ago, it was an evil inside me. I was a bad guy. The very bad one. People called me heartless or craziest but I do all the shit things just to protect my belonging. But since I found you, I've changed. Sorry for letting you see the madness of me, the craziest side of Ethan."
Wajah itu sugul. Kemejanya juga sudah terburai dua butang teratas membuatkan dada itu separuh terdedah. Rambut juga serabai. Tapi semua itu tidak menjejaskan sosok tampan seorang Adam. Tangan Riya mengusap sisi kepala Adam penuh kasih. Jatuh kasihan pada kesugulan lelaki itu. Dia nampak mata itu lelah. Penat menghadap dunianya.
"Awak tahu tak awak lelaki yang saya cinta? Apa yang sudah terjadi, sikitpun tak menjejaskan rasa itu." Lembut suara Riya memenuhi halwa telinga Adam. "Saya tak kisah sejahat apa awak di masa lalu tapi saya jelas dengan hati saya sendiri. Saya terima awak seadanya."
"That's why I truly appreciate your existing in my life, sayang." Tangan yang mengusap sisi kepalanya itu perlahan dicapai dan dialih ke bibir. Satu ciuman kasih mendarat pada kekura tangan kecil tadi. "Nak escape tak?" Soalnya dengan bibir menyungging senyum.
"Ah, tak nak. Minggu depan minggu exam." Riya memuncung.
"Since sayang tak nak pergi honeymoon, aku nak bawak sayang ke satu tempat rasiah. Sekejap je." Dia kemudian menongkat dagu memerhati wajah yang monyok tadi. Dua mangkuk cendol yang tak bersisa lagi ditolak ke tepi meja.
"Ethan, kita ni tak bawak apa-apa, tahu? Duit bayar cendol pun pinjam kat Pak Kassim." Tergelak Riya jadinya. Apalah dalam fikiran suaminya itu sampai kena escape bagai.
"Just put your trust on me, cutie pie." Senyum misteri terlakar segaris di wajahnya.
Tangan menyauk smartphone dalam kocek sebelum nombor seseorang di cari. Pantas ditekap ke telinga tapi matanya tetap memerhati raut wajah manis sang isteri yang nyata kebingungan sekarang ini.
"Niko, ambilkan wallet aku kat office dan stuff isteri aku kat office level 8. Aku tunggu kat pokok. Err, bukan..."
"Warung Cendol Pak Mail." Riya mencelah bila dilihatnya Adam sedang cuba mengingat tempat mereka berada.
Adam mematikan talian dan kembali jemari Riya diraihnya.
Sementara Niko dah putar bebola mata. Senangnya kalau jadi Tuan Adam. Baru tadi buat keributan, sekarang ni senang-senang pula nak lari. Untunglah. Tapi padan lah muka Australian Model tu. Dah cakap jangan cari pasal dengan billionaire, kan dah mendapat.
"Nasiblah ada Puan Riya. Kalau tak, sampai esok pagi pun belum tentu perempuan tu akan terlepas." Dan gelak lucu terletus dari bibirnya. "Dasyat betul boss aku tu." Omelnya lagi sendirian sebelum kereta dihidupkan dan perlahan meninggalkan perkarangan kelab.
Barang kepunyaan majikannya diletakkan di atas meja warung sebelum dia sendiri melabuhkan duduk. "Boss nak kemana?" Soal Niko ingin tahu. "Pak Mail..!" Laungnya sebelum jari telunjuk diangkat ke arah lelaki tua yang baru menoleh ke arahnya Niko.
"Orang single tak payah tanya. Adalah." Balas Adam tenang. Tangan yang bersulam dengan tangan Riya sengaja tidak dileraikan. Lantaklah Niko nampak pun.
YOU ARE READING
Desire And Obsession ©
General Fiction[Book 1] Adam Zahrain x Riya Dahlia She needed someone to show her how to live and he needed someone to show him how to love.