Bab 13: Betul ke Cemburu?

5.9K 77 18
                                    

Pengurus Play Club dan pekerja sekuriti itu kemudian dibawa keluar oleh Faizal dan Jesinta yang kemudian membawa mereka ke ibu pejabat Bukit Aman untuk membantu siasatan.

Sementara itu sebuah van forensik polis tiba di Play Club, dan kakitangan IT dari jabatan tersebut masuk ke bilik CCTV untuk mengeluarkan rakaman-rakaman pada malam kejadian untuk dijadikan sebarang bukti.

Walau bagaimanapun, mereka mendapati kebanyakan rakaman video pada malam itu telah sempat dipadam oleh pekerja india tadi.

Jabatan forensik terpaksa membuka peranti komputer CCTV itu dan mengambil cakera keras dari dalamnya. Walaupun fail telah dipadam, tetapi data mentah masih lagi tersimpan di dalam cakera keras itu. Ianya perlu dianalisa dengan teliti oleh Jabatan IT agar data video mentah itu dapat dicantum dan dipulihkan semula. Proses itu akan memakan masa kerana ianya perlu dilakukan dengan teliti.

Berpuas kesemua peranti data dan komputer telah disita dan dibawa pergi, Ariana menandatangi borang pelepasan siasatan yang telah dilakukan pada hari itu di Play Club.

ʻʻLooks like you got everything under control now, Ariana. Good job today. Aku nak balik pejabat ni. Ramai lagi penyangak-penyangak yang aku kena sumbat masuk ke dalam penjaraʼʼ kata Fakhrul sambil membetulkan butang suit hitamnya. ʻʻAnd one more thing... Sorry sebab aku rampas pistol kau tadiʼʼ

Fakrul kemudian angguk senyum kepada Ariana sebelum melangkah keluar dari tempat itu.

Melihat Fakhrul sudah berjalan di korikor menuju ke pintu hadapan kelab malam itu, Ariana dengan pantas mengejar Fakhrul semula, dan terus mencapai tangan lelaki itu.

Perbuatan Ariana itu dilihat dari sudut mata Hashim yang masih bertugas bersama Julia di dalam pejabat kelab itu. Terhenti sebentar Hashim membuat kerja tatkala melihat Ariana mencapai tangan Fakhrul.

ʻʻFakhrulʼʼ kata Ariana yang sedang memegang tangan Fakhrul. ʻʻThank you sebab cover aku hari ni. Really appreciate itʼʼ

ʻʻSmall matter lah. A word of advice: jangan lurus sangat, sebab orang jahat tak lurus dengan kita. Go with your instinct. Trust your instinctʼʼ kata Fakhrul dengan nada yang perlahan sambil memberi satu dua nasihat kepada Ariana.

Ariana yang menyedari dia sedang memegang tangan Fakhrul, melepaskannya semula.

Hashim mengalihkan pandangan iras matanya dari mereka. Dia menyambung semula kerjanya. Hashim tidak dapat mendengar perbualan mereka, tetapi sudut matanya masih lagi dapat mencuri-curi melihat Ariana dan Fakhrul berbual bersama.

ʻʻSorryʼʼ kata Ariana kepada Fakhrul, sedikit tersipu malu menyedari dia memegang tangan lelaki itu tadi. Mukanya merah sedikit. Tangan menyelak rambut dari telinga.

ʻʻItʼs alright, gorgeousʼʼ senyum Fakhrul, mengeyitkan sebelah mata. Dia kemudian mengambil selangkah untuk meninggalkan tempat itu sekali lagi.

ʻʻHmmm... Fakhrul?ʼʼ panggil Ariana lagi tatkala lelaki itu hendak berlalu pergi. Kali ini lengan Fakhrul dipautnya pula untuk menghalangnya pergi.

ʻʻYup?ʼʼ balas Fakhrul, memberhentikan langkahnya.

ʻʻErrm... boleh aku tanya takk... kau... kau pakai perfume apa?ʼʼ tanya Ariana, sedikit malu-malu. Tangan yg memaut lengan Fakhrul tadi diturunkan. Tangan yang sama menyelak rambut disebalik telinga sekali lagi.

ʻʻHey... tak kan kau dah terpikat dekat aku kot... Sorry lah babe, but you are not my type. Besides, Iʼm already married, remember?ʼʼ jelir Fakhrul sedikit berjenaka.

ʻʻJangan perasan boleh tak? Tak de mende aku nak minat dekat mamat kerek macam kau ni. Aku sebenarnya nak beli untuk hubby aku lahʼʼ balas Ariana dengan muka sedikit berjenaka juga.

Ariana Book One: ʻʻJenayah KeghairahanʼʼWhere stories live. Discover now