Stay back jom koranggggg! Ajak Solehah.
Jom serentak Jamy dan Ivy.
Maaf korang aku tak dapat. Serba salah asyik tak dapat join study group dengan dorang.
Awat? jangan kataaaa! hang pi kerja balik Syifaa Imani?! Solehah mengecilkan matanya. Jamy dan Ivy pulaa memandang aku dengan riak serius.
Ya sorry lah. Jangan risau aku study dari jauh dengan korang. Pamer sengih ku.
Kau ni beb tahun ni SPM kot....Ivy mula hendak membebel. Terlebih dahulu Jameela menyampuk.
Tak apa kami faham kau Faa. Pergilah tapi janji dengan aku focus dengan SPM tau? Lagi satu novel aku kau bila nak pulang?? 5 novel kau pinjam gila!!! Aku baca pun tak macam kau, sah esok kau rabun.
Solehah mencerlung mata tajam ke arah ku. Kantoiii! Aduhhh Jemm ni laaa jem terus kepala aku dengan muka Ivy dan Solehah.
Oppsss sorry baby. Jameela menutup mulut terlepasnya.
Dengan itu aku kelam kabut dan jatuh paperbag dipegang. Tu novel baru aku amik dengan Jem, haih clumsy nya aku niiii.
Ha dah kantoi, biar kantoi semua. Sinis Ivy Inara.
Janji last aku baca novel ni, cepat-cepat aku ambil dan berlari.
.
Haih kedai kak Ani ni tutup ke harini? Dah rushing nak beli tudung, esok dah kena pakai! Hamiza pelanggan setia dari kedai kak Ani.
Aku berlari dengan laju, orang buka kedai pagi. Aku bukan tengahari adoiii, kak Ani laa tak nak cari pekerja sebab takut kena scam. Lepas minta tolong aku kebetulan pula aku perlukkan duit. Kerja basuh pinggang kedai tomyam tak berapa best. Sebab tak boleh baca novel eh buku SPM la hehehe.
Lambatnyaaa buka! Nasib baik buka daripada tak. Bebel Hamiza tapi muka ada senyumlahh.
Mari masuk Kak Miza pelawa aku. Ceh ingat rumah ke nak pelawa? Aku kerja di dalam plaza tak berapa mewah. Biasa-biasa plaza, bolehlah ada orang daripada tak ada. Depan kedai tudung Kak Ani kedai printing. Pekerja lelaki belambak haih rimas tengok lelaki heee, cuci mata jela kerja dorang. Disebabkan aku tak lawa dan Budak sekolah dorang pandang tutup mata terus. Cehhhhhh! Tapi ada aku ter'crush' dekat abang tu. Hensem tapi sekarang aku dah trun off dia!
Nak beli 2 helai ni...Selalu boss bagi akak discount 2 ringgit. Jelas Hamiza.
Haa okok. Nasib kak Ani pesan kalau orang minta kurang tolak 2 ringgit jangan lebih. Aku bodoh math tapi bolehla mengira sikit-sikit cuma lambat, aku paling benci math. Sebab.... haa mula nak throwback!
Flashback...
Main je kerja! Cepat ni kira...kalau kali tu darab...kau darab jee macam aku ajar tadi..bahagi macam ni...pak atan ada 3 buah epal tapi nak bagi sama rata kat cucu 2 orang tu berapa? Bebel Kakak sayang.
Ermm 1 kot. Jawab aku dengan takut-takut.
Kenapa 1?! Mestilah 1 biji epal dan setengah epal
Aikkk 1 laa kakak. Kan 3 biji, pak atan pening sebab nak bagi sama rata. Jadi dia amik satu lepastu bagi cucu dia sorang satu. Jawab selamba aku.
Pap!!!Telinga dipulas.menjawab je kerja dah laa biar along ajar. Kakak berlalu pergi tinggalkan aku dan memanggil along. Terdengar saja along, terus menggigil satu badan kauuu. Dia ajar lagi garang dengan wajah bengis dia sampai aku nak menangis. Sejak tulaaa aku benci math hmmmm..
End Flashback..
.
Tiba-tiba beberapa hari ni mata aku blur sikit. Jangan kata...
Terima kasih nanti kami telefon adik ya kalau dah siap, ramah uncle cina itu.
Ehhh uncle agak bila dia sampai, kalau sampai saya ambil. Saya tak ada telefon la uncle jawab ku terus terang.
Minggu depan u datang lah adik, ini ha resit angkut sekali ya. Spec mata kamu siap jumaat atau sabtu macam tu aaa.
Okay uncle thankyou! Fuhh settle tak sia-sia simpan duit kerja. Cukup beli spec mata, kan orang cakap jangan baca novel kuat sangat degil kau Syifaa. Kalau ibu dan kakak tahu mampus aku.
.
Ini baru kisah tentang Syifaa. Memang agak bosan, awal-awal nak cerita watak lelaki tak best. Sabar ehhh hahahhaa
YOU ARE READING
Mrs. Bariq Imran
Romance📓 2 • Kau spec mata tak boleh besar lagi ? Rimas aku tengok kau budak nerd! - Bariq Imran Sorry i bukan budak nerd! Suka hati panggil I nerd! - Syifaa Imani Tak sangka Budak nerd sekarang dah up to date eh...dah tak macam dulu...bendul oppss...