*Bab 24*

48 2 0
                                    

Thankyou kak Ena hantarkan!

It's okay girl, hati-hati lepas ni nasib baik akak stay back hari ini tau. Bahaya betul Syifa balik malam-mala haih. Bye Kak Ena balik dulu! Kereta myvi kak ena sudah menjauh.

Aku melambai tangan sehingga kereta sudah hilang. Haih kalau ibu tahulah aku balik kerja memalam mesti kena marah ntah suami aku pun marah. Aku buka pintu pagar rumah sewa, dulu ada housemate sekarang sendiri. Sebab dorang dah kahwin, aku dah kahwin pun tak reti duduk dengan husband.

Pintu rumah dibuka masa nilaaa kunci tak masuk, tiba-tiba terasa sesuatu dibelakang. Dahlah malam, kunci pagar luar lupa nak kunci! Aduhai seram pula, aku cepat-cepat buka dan masuk tanpa toleh belakang. Tak habis tutup pintu tiba ada satu tangan lelaki menghalang untuk tutup huwaaa siapa pula! Sedaya upaya aku tutup tapi terdorong.

Siapa tu?! Suara ku bergetar airmata turun laju. Ahh sudah buatnya orang jahat....Rayyan psiko ke?! Menggeletar aku satu badan takutttt.

Syifaa Imani! I'm your husband. Dengar je suara tu aku melepaskan tangan dipintu. Bariq menolak pintu dengan sedikit demi sedikit.

Ehh tak awak hantu! Hantu raya! Aku mula tutup balikkk pintu tapi lelaki itu buka sehingga aku kebelakang.

Bariq masuk dan kunci tombol rumah itu. How dare you call me hantu raya hah? Bariq sudah berhadapan ku. Baju kerja masih dipakai bersama seluar slack, tangan disinting dan 3 butang atas dibuka.

Ermmm aw...awak ke tu? Macam mana ada kat sini huwaaa. Aku terus menangis teresak dan memeluknya. Mati-mati ingat orang jahat! Tak pun hantu raya berupa si suami, dah laa roommate dulu pernah cerita ada hantu raya menyamar kalau tak tak adalah aku jadi penakut.

Why are crying dear? Syifaa Imani? Dagu ku didonggakan oleh Bariq dia menyapu air mata dipipi yang masih mengalir.

Hmm I think hantu raya ex housemate cerita! Tak hantu takut Rayyan yang datang dia dah laa menakutkan terang ku. Airmata tak habis menangis sebab sebak didada terkejut husband datang dah lama tak jumpaa. Siapa tak rindu suami!

Laaa ada ke hantu? Aishh. Ha tahu pun takut kalau Rayyan datang so after this you need to be by my side there is no reason. Because I love my wife cukuplah dua minggu terasa seksa tak ada wife disisi. Baru seminggu kahwin dah duduk jauh.

Kata-kata Bariq Imran buat aku terpana dan jantung mula berlari kiri dan kanan. Suara dan layanan dia sekarang ni teramat beza! Tak kasar dan tak ada aku kau. Ehh wait love?

Maksud aw...awak? Tangan aku masih biar memeluknnya, rasa best pula!

Penat nak lari, penat nak sembunyi cukuplah beberapa tahun ni saya ego dengan diri sendiri Syifaa Imani. Saya dah tak mampu tahan beban dihati yang saya cintakkan awak dari awal kita berjumpa lagi. Terang Bariq Imran dengan tenang.

Er...seriously dia suka aku dari dulu? Macam mimpi je! Air mata aku mengalir aku pun dah tak sanggup simpan!

I love you too Bariq Imran. Pelukkan kami berdua erat masa ni hilang segala malu. Sesi meluah tadi membuat aku tak tidur malam laa jawabnya bila cinta bertepuk bunyi.

Dahlaaa budak nerd! Habis dada saya basah ni. suara Bariq meleret. Haih memang cair dengar.

Ermm sorry, no i'm so happy now! Dahlaaa rindu husbanddd sesangat! Aku mula buat suara mengedik.

Elehhh ingat cute ke budak nerd? Mana spek mata sebesar site mirror tu? Kami sudah melepaskan pelukkan.

Ishhh Bariq! Janganlaaa panggil saya budak nerd! Aku memuncungkan mulut.

No I can't because you're only nerd for me sayang! Bibir diragut sekilas oleh Riq membuatkkan muka ku merah!

Riq!!!! Aku berlari naik ke bilikkk sebab malu! Ishh dia ni saja nak bagi aku heart attack.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now