*BAB 33*

61 3 0
                                    

Setelah pemergian kereta milik suaminya yang hendak pergi kerja menghilang, barulah Syifa menutup pintu pagar.

Kaki mengorak langkah ke dapur, ibu yang tengah membersihkan pinggan dan mangkuk.

Ibu! Dah laa kemas, tinggal kat anak ibu yang kemas laa. Syifa bercekak pinggang.

Bukan selalu ibu kemas. Syifaa jangan lupa kak Una datang ambil kita sekejap lagi, pergi bersiap sekarang. Suruh Puan Catelia.

Halaaaa yelah. Tahulah kita ni bersiap lambat. Bebel Syifa lalu berjalan menuju ke bilik.

36 minit kemudian kereta milik Una Watson masuk perkarangan rumah dibuka pintu pagar oleh Puan Catelia.

Sorry ibu lambat hehehe. Sengih Una yang baru keluar dari kereta.

Tak apalah, lagipun Syifa bersiap lama. Ni baru nak pakai tudung. Geleng Puan Catelia.

Fuhh nasib baik. Lega Una Watson.

~

Ibu dengan Kak Una pergilah buat apa patut. Syifa nak jalan-jalan area sini nanti Syifa call atau mesej okay. Ujar ku.

Ibu dan Una sedang sibuk mencari bunga untuk dulang kahwin.

Okay apa-apa call atau mesej ya? Tangan sibuk memilih bunga.

Jangan jauh-jauh Syifaa. Ibu risau. Pesan Puan Catelia.

Aip-aip capten. Syifaa sengih lalu tangan diangkat ala ala mendabik.

Kaki mengorak keluar kedai perkakas kahwin. Mata meliar-liar mencari kedai ais krim. Sedapnyaaaa hehehe!

Hi Syifaa? I'm Ely. Boleh berbual sekejap? Ely menyapa Syifa yang baru keluar dari kedai ais krim.

Oh haa Ely yayaya. Boleh... Syifa terasa janggal.

Jom makan cafe bawah sekali, susana tak busy sangat. Ajak Ely.

Okay. Syifa mengatur langkah ditepi Ely. Terasa pelik Ely nak jumpa...

Mengandung? Berapa bulan tu? Mata Ely tertancap ke perut baby bump Syifa yang mengenakan dress putih itu.

Hm 4 bulan dah. Senyum janggal Syifaa. Mereka berdua diam sehingga sampai ke cafe zus.

Nak air apa? Tanya Ely ramah.

Ohh nak mineral je, sebab makan ais krim dah tadi. Btw saya nak pergi tandas kejap. Sebelum duduk Syifaa terus pergi ke tandas.

~

Sorry tunggu lama ke? Syifaa duduk dihadapan Elli Ezli.

Tak lama pun, duduklah ni air mineral. I dah bukakkan, btw saja nak borak. Lagipun saya minta maaf ya, kalau you tak selesa dengan I. Senyum Elli Ezly.

Ohh tak apa lah, saya okay je. Senyum Syifaa. Dalam hati rasa awkward gilaaa! Syifa terus meneguk air mineral sehingga separuh botol. Rasa haus betul leps minum ais krim.

Oh yaa Rayyan kacau you lagi? Tanya Elli Ezly.

Tak dah. Senyum Syifa. Perbualan apa benda ni? Ughhh abang sayang nak balik... Tiba-tiba kepala Syifa terasa pening sangat. Syifaa memegang kepalanya.

Okay tak ni? Syifa? Tanya Ely dengan terkejut melihat Syifa terbaring. Anyone help me angkatkan kawan i pengas masuk dalam kereta! Kelam kabut Ely bangun meminta tolong beberapa staff perempuan yang ada disitu.

.

Rayyan, i rasa apa kita buat salahlah! Mata Ely ke arah Syifaa yang terbaring di atas katil sedang nyeyak tidur.

Wohooo Ely, i dah dapat Syifa sekarang. I happy, walaupun dia tengah pregnant sekarang. I boleh jadi papa budak ni. Senyum jahat Rayyan.

I tak sangka dengan u Rayyan! You sanggup juga musnahkan isteri kawan u sendiri? I silap selama ni cintakkan you. Sayu Elli Ezly.

Wait Ely. Sekarang nak petik nama i kenapa?! U nak Bariq kan?! Apa kena mengena dengan I!!! Rayyan menyepak alrmari sehingga bahu Elli terangkat.

Air mata Elli Ezly mengalir. Rasa sedih sangat, kenapa aku boleh buat kerja gila macam ni? Aku cuma nak tengok Rayyan, sama ada dia serius dengan aku atau tak. Telefon Elli bunyi, terus Elli keluar meninggalkan mereka berdua.

~

Sakit gila kepala! Syifa bangun memandang ruang aneh tidak pernah dia lihat selama ini.

Bangun already my princess? Senyum manis Rayyan Aufa dan mendekati Syifa.

Syira mengerut dahi dan terkejut. Kau buat apa kat sini?! Marah Syifa.

Fuh garangnya baby i ni. Ni surat cerai, cepat isi. Rayyan memberi surat itu kepada Syifa lantas Syifa melempar.

Memang tak lah! Kau gila ke Rayyan huh?! Aku tak cintakkan kau sekelumit pun. Ni nafsu dan sifat dengki kau je Rayyan! Suar Syifa meninggi.

No no aku cintakkan kau! Rayyan mengcengkam pipi Syifa sehingga sakit.

Kurang ajar kau Rayyan! Bariq menumbuk berkali-kali Rayyan Aufa.

CINTA SYIFA IMANI UNTUK BARIQ IMRAN SAHAJ! Kau masuk ayat ni dalam otak sekali buat reminder hri-hari. Dia isteri aku! Aku dah agak jantan macam kau takkan pernah berubah. Bariq Imran dengan muka bengis.

Hahahahha! Rayyan menolak kasar Bariq sehingga terjatuh bukan itu sahaja dia menolak Ely kuat.

Kau Ely!!! Pengkhianat!!! Rayyan memandang tajam Elli Ezli.

Dia bukan pengkhianat gila! Dia tu jadi sebab cintakkan kau bonggok! Selama ni dia dekat dengan aku sebab nak bagi kau cemburu. Sanggup eh kau Rayyan menduakkan cinta dia. Suara Bariq naik tinggi.

Kau nak apa Bariq semua peremouan kau nak!!!!! Rayyan menumbuk muka Bariq, jadilah WWE disitu.

Syifa bangun ke arah Elli yang menahan sakit, di dress baby blue jelas nampak darah mengalir. Berhenti!!!! Tengok Elli ni!!! Jerit Syifaa.

Weh Elli kau okay tak?! Bariw melihat cecair darah di kain Elli.

Rayyan menolak Bariq sehingga tersungkur. Kau kenapa Ely?! Jerkah Rayyan jantungnya tidak henti berdebar.

Kau bunuh anak kita Rayyan! Sanggup kau! Aku benci kau sampai bila-bila, lepas ni aku tak nak tengok muka kau lagi. Marah Elli sambil menahan perut memulas seakan senguggut.

Rayyan terduduk. Elli dibawa oleh Bariq dan Syifa keluar. Perasan apa ni? Selama ni aku tak pernah rasa macam ni. Kenapa Elli cakap macam tu aku rasa ada benda terhempap. Rayyan meraup kasar rambutnya.

~

Puan Elli keguguran. Kata doktor itu membuat Elli terasa dunia gelap, walaupun anak luar nikah. Elli merancau sehingga doktor memberi unat penenang.

Syifa dan Bariq terdiam sepi di tepi bangku luar.

Sayang okay? Cemburu ke abang angkat Ely? Bariq memecahkan sunyi diantara mereka.

Tak laa darurat kan. Cuma sayang terkejut dengan semua ni. Syifa menunduk wajahnya.

Sayang...abang cintakkan sayang seorang. Cinta Syifa Imani untuk Bariq Imran, cinta Bariq Imran untuk Syifaa. Abang tahu kita ni tak rapat mana pun dulu, tiba-tiba je jatuh cinta. Abang ikhlas dengan sayang. Sorry abang luah tempat tak sweet. Bariq memegang tangan Syifa dengan erat.

Hmm...Syifa senyum lalu membalas erat pegangan itu.

Aku harap cinta Bariq Imran ini biarlah ke hujung nyawa ku~

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now