*Bab 6*

43 1 0
                                    

Tersenyum aku membaca WhatsApp group yang baru Jannah Jameela masukkan tadi selepas dia balik rumah.

Group JISS The Winks Club (Jameela, Ivy, Syifaa, Solehah) nama depan kami disingkkatkan mengambil capital hadapan saja. Kenapa The Winks? Sebab kami berempat tengok cerita tu hahahaha!

Ivy Inara⛄️

Jem kau add perempuan mana ni? Dengan dp dia muka tutup dengan bantal strawberiii -_-"

Solehah Husna🧕🏻

Itulah dengan nama ws "Cik strawberi" apa ke nama dia tu. Haih mak pak bagi nama sedap dia sesedap rasa tukar nama :0

Jannah Jameela 💅🏻

Uolls tu Syif siang Syif malam! HAHAHA

Membuntang mata Jem type. Kurang asam garam anak Jamal!

You

Aku tak nak kawan kau dah Jamal! Kau belajarlah sorang-sorang aku tak join masuk U sekali dengan kau puiiii. ;P

WHATS! SYIFAA!!!!! dengan terkejutnya aku angkat video call dari 3 sekawan ni. Dengar Ivy menjerit nama aku kang ibu ingat orang mengilai malam-malam.

Weh sejak bila ada fon! Awat hang tak habaq awaiii. Aishhhh rindu sehhh Syifaa Imani!!! Teruja Solehah yang sedang memakai telekung putih.

Alaaa baru beberapa bulan hahahaha. Jawabku dengan serba salah, mana tak nya nak contact dorang tak ada nombor. Yang ada cuma Jem ni, tapi duduk kampung belah papa dia. So terpaksa tunggu dia balik, SPM pun haritu tak dapat amik sesama dengan mereka sebab parent dorang yang amik. Berhuha lah seorang diriku

Syifaa sorry la nak gurau je! Janganlah wehhh u, I tak ada kawan nanti. Kita belajarlah U tu sesama, tu je U yang ada kos aku dengan kau. U lain tak sama dohhhh, swasta pun swasta lahh. Pujuk Jameela.

Kau nak aku hutang PTPTN? Kau tak apalah uncle Jamal boleh bayar separuh, separuh dapat pinjaman. Aku ni langsung tak ada, tapi nanti aku fikirlah.

Wehh korang dapat U sama ke? Seriously best!!!! Teruja Ivy.

Tapi swasta? Kau nak masuk juga Ifaa? Risau kawannya bukan orang senang. Solehah jenis prihatin wajarlah sifatnya sesuai dengan nama dan ada sidaf keibuan. Boleh kahwin Solehah ni!

Haah U swasta dekat PJ Brickfield ke Avenue benda ntah. Berbelit lidah aku nak sebut dan ingat!

Setelah berjam-jam sampai tidak sedar 3 pagi kami video call sehingga fon masing-masing rasa nak terbakar. Patutlah mengantuk semacam rupanya lewat malam, si Ivy Inara tak apalah dekat sana siang memang bulat mata dia.

.

Ibu tak kisah, asalkan Ifa boleh belajar dengan baik. Tapi swasta...ibu tak mampu Ifaa. Kata ibu dengn nada kecewa. Aku dapat UITM tapi bukan course aku suka dan amatlah lari dengan jiwa aku, jadi amik jelah swasta memang mahal tapi cuba sedaya upaya. Keputusan SPM pun tak berapa nak banyak A.

Ibu jangan risau okay. Ifaa handle semuanya duit makan dan lain-lain, sebab Ifaa mohon PTPN full. Jadi ibu focus adik-adik je, tapi Ifaa minta maaf sebab tak stay. Walaupun PJ dari Gombak dekat tapi...

Ibu faham Syifaa Imani, kita tak ada kereta. Motor pon bunyi dah macam minta dibuang tayar gelong. Ibu izinkan, cuma Syifaa kena jaga diri baik-baiklah. Jangan terjerumus dengan perkara liar dan tidak mengikut kawan buas. Ibu tahu tengah KL berbagai ragam perangai manusia Syifaa.

Terima kasih ibu! Sayang ibu! Aku memeluk erat ibu, Ifa janji akan jenguk adik-adik. Sekarang tak risau sebab ibu ada fon. Along duduk jail, haritu keluar sekarang masuk balik. Itu saja jalan ketenangan bagi aku.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now