*Bab 29*

46 1 0
                                    

Abang tak kerja? Beberapa hari jaga sayang ni...Bariq baring di sebelahku ntah siapa sakit tak tahulah. Dari awal masuk hospital dia tak pergi mana baju mummy yang bawa.

Ermm tak sayang..abang nak jaga sayang...Bariq menggenggam tangan Syifaa dengan erat lalu kucup.

Hamboi pengantin lama tak habis lagi ke sweet? Menyampuk kak Una bersama Along.

Aik korang dua datang sekali ke? Tanya Bariq.

Ingatkan minyak kereta je habis, rupanya kereta pun tak servis perli along membuatku tertawa hebat.

Syifaaa! Apa ni gelakkan akak! Bentak Una. Malu bila teringat cara dia datang bersama Shah Wafiy. Mehh teringat sat....

Awak tolong kereta saya mati kat tepi jalan! Saya nak pergi hospital tengok Syifa. Una dial nombor Shah Wafiy.

Laju Shah Wafiy datang, dia melihat gadis bertudung itu muka cair akibat panas terik matahari. Shah Wafiy terus melihat keadaan kereta.

Ingatkan minyak je habis, kereta pun tak servis...Bila servis kereta? Soal Shah Wafiy tangannya hitam.

Ermm tak pernah sejak beli.... Una buat muka tak Serbasalah.

Teruk betul tahu bawa kereta je, dah jom naik dah panas. Ajak Shah Wafiy.

Eh tapi kereta saya? Una sudah risau kereta terdampar tepi jalan.

Sekejap lagi ada towing datang ambil. Shah Wafiy sudah masuk kedalam kereta tinggalkan Una terkial-kial.

Macam tulah ceritanyaa...

Sejak bila akak pandai touching meh Syifa pujuk meh. Aku membuka tangan untuk sedia dipeluk olehnya tapi pantas orang tepi peluk.

Riqq agaklahh nak sweet! Una benggang.

Eleh biarlah wife I, u pergi ajak Shah Wafiy kahwin mesti boleh sweet. Kan abang ipar? Bariq mengeyit mata membuatkan tenang Wafiy terganggu.

Hahahaha Syifa mengeluarkan hambur tawa yang kuat, sakit hilang terus.

Girlss tengoklah orang sakit boleh terkinja! Ivy menegur di pintu dan yang lain turut masuk bilik.

Solehah! Jem! Ivy! Wehhhh rinduuuu! Anak kau dah besar Jem?! Solehah anak kau tak sempat aku tengok tuptup habis pantang hahahaha. Ivy kau mengandung dah?....suara aku mula mengendur.

Sayang jangan sedih, nanti kita buat baby banyak-banyak ehhh. Pujuk Bariq.

Haa dengar tu Syifa kau nak berapa kembar 4? Jem sampuk sembuat kami tertawa semula, perut Jameela juga kelihatan anaknya Bersama Noah.

.

Kenapa tak duduk rumah kita abang? Soal aku yelahh keluar je hospital duduk rumah mummy.

Sebab sayang kena pantang, mummy nak jaga sayang. Kalau abang kerja pun abang tak risau, lagipun abang renovate rumah biar keselematan ketat. Jelas Bariq, walaupun Hamdan dipenjara. Bariq masih berjaga supaya aku selamat.

Okay...tapi abang tidur sekali takk kat sini??? Muka penuh pengharapan.

Of course dear love...abang takkan tinggal sayang. Abang janji! Tangan digenggam walaupun Bariq membawa kereta. Teringat waktu kahwin dulu masa habis bersanding, waktu balik aku terpegang tangannya. Rupanya Bariq yang pegang lepastu letakkan kesalahan dekat aku choii! Teringat waktu Bariq cerita.

Flashback...

Bariq menunggu Syifaa habis berborak dengan kawan-kawannya. Sementara itu dia mengambil kereta kerusi duannya yang di bawa Arif dan Amin tadi. Bariq hidupkan kereta dan pakring di tepi Syifaa yang tidak sedarkan kehadirannya.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now