*Bab 28*

40 2 0
                                    

A smile can mean a thousand words,

but it can also hide a thousand problems.

3 bulan selepas kejadian malam Ikmal hampir buat bukan-bukan terhadapku tanpa pengetahuan sesiapa kecuali Ayra. Aku menyuruh dia sorokkan hal ini, Ikmal juga masih menganggu ku bukan itu sahaja, creepy security juga membuat aku tidak selesa dengan kata-katanya.

3 bulan juga hubungan aku dan Bariq Imran retak, didepan ahli keluarga kami berlakon disebaliknnya dia hanya menjauhkan diri tanpa aku tidak tahu apa salah aku.

Opps sorry. Hahahaha aku tengok tangan kau dah kebal kan? Sorry eh. Gelak Anita jahat. Masuk kali sudah lapan 10 kali aku terkena air panas. Pandai dia buat kerja supaya tak nak orang tahu, dia tumpahkan dipaha, lengan dan dada ku. Dia akan buat sewaktu nak-nak balik masa tu orang tak ramai.

Aku mengeluh hebat, salah sendiri. Semua punca kau Syifa Imani! Air mata hampir gugur tapi tahan.

~

Jom Syifa time balik! Ceria Ayra, sekarang dialaa yang hantar dan ambil aku. Suami? Dia tinggalkan aku pagi-pagi

Syifaa okay? Ya Allah dah melampau Anita dengan Ikmal ni. Dorang ni nak dera awak sampai mati ke?! Suara Ayra tinggi sehingga aku terkejut.

Ehh mana ada laa Ayra! Syifaa yang buat bukan orang lain dalihku.

Stop being a liar. Ayra kenal Syifa, kenapa Syifa sekarang lembik? Syifa yang ajar Ayra untuk berani mana? Ya Allah tengok lengan Syifa! Mata Ayra dan tangan menyelak kesan cengkaman dan melecur air panas. Kenapalahh Syifa nak sorok macam ni, esok dia perlu cerita dekat Miss Una.

.

Malam aku sepi terlampau sepi!

First hug.

I still remember that day , when you hugged me for the first time, that kiss on the head and the smell of yours is still on my mind. I feel safe whenever you around , your arms are like heaven and I just don't want to get out of them.

Baju Bariq Imran aku peluk dengan erat, Ya Allah rindunya kehangatan suamiku. Air mata aku mengalir dari balik rumah sampailah malam. Sampai bila Riq awak nak jauhkan diri. Teringat kata-kata Riq tadi.

Abang 3 bulan kita macam ni? Sampai bila?

Sampai awak cakap. Terus dia keluar rumah dan menaiki keretanya.

Aku tak faham! Aku mulai rebah dihadapan pintu.

Bippp. mesej dari along aku tidak, mesej dari group juga aku tidak jawab, mesej dari kak Una dan Ayra aku tidak jawab. Mental aku tengah down!

.

Bagus kerja kau! Aku suka tengok dorang bergaduh sekarang, sekarang masannya aku rebut cinta aku! Rayyan menikmati hiburan dihadapan para wanita pelbagai umur riang gembira lagu rancak di dalam club.

Aku dah cakap, aku buat semata nak balas dendam. Aku sekarang tak puas tengok lagi dia derita!

Cukup sekarang ni, dah sampai sini je. Rayyan melepaskan asap rokok di depan lelaki itu.

Tak-tak aku belum siap kerja aku! marah lelaki tu.

Kau nak dendam kan? Cukuplah tu aku boleh bayar berapa kau nak! Marah Rayyan.

Ahh aku tak nak duit yang aku nak hancurkan mereka! Suara lelaki itu meninggi.

Woaaa woaaa kalau kau nak, hancurkan Bariq je. Syifa Imani milik aku! Rayyan naik berang.

Do I care? Lelaki itu pergi meninggalkan Rayyan.

SHIT this guy! Rosak plan aku macam ni!

.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now