Hirupan udara disini sangat-sangat la segar dan menyenangkan! Ahhh bau fresh dapat release stress! Syifa Imani memakai dress merah jambu cair pattern strawberry Bersama kasut pink pekat dan shawl pink pastel berserta topi bereben. Hmm dah rupa strawberry girl hahah! Apa kisah janji comel!
Terfikir sejenak kejadian beberapa hari terlihat Bariq Imran bersama wanita seakan model. Hmm macam rapat patutlah busy. Rupanya dah ada girlfriend, selama ni aku mengharapkan dia? Hati aku rasa sakit tengok dia... Syifaa Imani why you still remember him? Kalau aku tahu, aku terima pinangan doktor berkaca mata tu. Apa nama doktor Aiman kot.
Halah-halah comelnyaa kakak kita jadi starberry girl. Meh Amin snap sikit Amin menghalakan telefon ke arah Syifa.
Apa ni nak ambil bagi tahu bukan candid. Meh lagi sekali Amin. Aku mula hendak berposing tapi...
Dah lambat, Amin tutup order werkkk. Telefon disimpan kembali di poket seluar.
Kurang asam jawa punya adik meh sini. Syifaa mula mengejar Shah Amin.
Hahaha ibu Teringat dulu Arif dengan Amin berkejaran sambil terlanggar budak. Arif tak nak kejar Amin? Tanya ibu dengan tawa tersisa.
Ishh ibu...Arif dah besar, biar kakak dengan Amin laaa kot-kot nanti dia pula terlanggar orang heheh. Sememangnya Arif sungguh menjaga penampilan dan berfikiran dewesa sedikit.
BUKKK!! ALAMAK! Aku terlanggar orang aduhaiiii. Syifa cepat-cepat melihat siapakah yang dia langgar. Lihat Amin elok berdiri sah aku langar orang lain ni.
Aduhh pergi Genting asyik kena langar omel gadis bertudung merah corak bunga.
Ehhh adik, adik okay tak? Akak minta maaf tak sengaja. Aku menolong dia bangun Wajah Syifa serba salah, tak padan besar duk berlari kan dah incident nasib dia okay.
Ermm tak apalah, saya pun duduk tengah jalan. Tadi mummy pesan duduk tepi degil duduk tengah-tengah ni. Gadis itu memberitahu Syifa dengan jelas, kesian pula akak ni tak habis-habis mohon maaf.
Aku memandang wajah budak perempuan yang lebih kurang budak sekolah alahaiii comel je muka dia.
Hmm sorry eh, adik nama apa. Nak akak belanja ais krim? Tanya Syifa tanda memohon kemaafan.
Eh tak apa tak apa! Nama saya Balqis. Pantas saja gadis itu menggeleng. Boleh tahan comel akak ni dengan baju strawberi!
Akak nama Syi...belum sempat sebut ada budak tegur Balqis.
Ehh Qis kau okay? Ha tu laa mummy suruh ikut duduk tepi degil tak nak kan terjatuh. Bebel si adik. Ehh akak ni langgar kakak saya ke? Hee comelnya outfit akak!!!
Ehh twin? Kenapa akak macam pernah tengok korang berdua Syifa mula mengingat tapi masih samar-samar.
Girls uolls pernah datang sini waktu umur 6 tahun eh? Tanya Amin. Amin pasti ni budak pernah dia langgar dengan Arif waktu pertama kali datang Genting dulu.
Ehh wait! Balqis dan Isya melihat lelaki dan seorang aunty datang bersama. Muka mereka sama!
Don't tell me uolls twin? Heh satu keajaiban datang Isya berlari mencari mummy. Mummy mesti happy bila tahu ni.
Haah kami kembar, aku rasa korang apa nama ehhh...Amin cuba mengingat.
Balqis and Batrisya! Teruja Balqis.
Shah Amin and Shah Arif! Amin juga dengan nada teruja.
Apa lagi mereka gelak tertawa bersama. Ehh weh kau tak berubah perangai! Tapi sekarang makin hensem lagi-lagi Arif! Balqis melihat Arif, dia perasan Arif buat tak tahu je.
YOU ARE READING
Mrs. Bariq Imran
Romance📓 2 • Kau spec mata tak boleh besar lagi ? Rimas aku tengok kau budak nerd! - Bariq Imran Sorry i bukan budak nerd! Suka hati panggil I nerd! - Syifaa Imani Tak sangka Budak nerd sekarang dah up to date eh...dah tak macam dulu...bendul oppss...