Cubalaaa rasa sikit, sedaplah. Haaa nganga..
Ishh Riq tak nak laaa saya tak suka coffee! Nak saya muntah ke? Tengok pun tak lalu...Errr aku menunjukkan muka loya.
Elehhh tengoklah seni atas dia siap cantik lagi, awak kan budak seni...takkan ni pun tak minat apalah. Bariq menghirup air hot latte.
Kami di café, design café ni memang excluisive dan premium!
Hamboi sweetnyaaa uolls. Cemburu I tau! Una Watson sudah datang dan duduk di depan kami.
Kahwin laa kalau cemburu, umur pun dah 30. Jawab Bariq sambil perli.
Mentang dah kahwin, dia perli kita pula... Syifa tengoklah Riq ni
Awakk tak baik tauuu, kesian pula kak Una. Dah laa banyak kali bercinta orang ambil kesempatan.
Gurau jelah, Una tak payah mengadu kat wife sangat. She was mine okay!
Elehhh tu pun berkira! Btw Riq you tak payah fikir pasal Syifa, I dah pindahkan dia ke office KL. Jawab Una yang bersandar di sofa.
Seriously kak Una? Cepatnyaaa!
Yup actually akak dah bincang dengan my dad lama dah, sekarang dia dah setuju hantar staff office sini dan paling best akak handle office sana!
Wahhhhh, Yeayyyy! Ada genggg, bersorak gembira aku.
I tak kisah Sifa Imani tak kerja, dia jadi suri rumah pun I suka. Sakat Bariq, nampaklah wajah masam isterinya.
Heee Riq! Geram aku.
Alaaa jangan nak sweet depan I please hmm rasa nak kahwin je sekarang. Juling mata Una.
Hahaha sorry sister! Nak Syifa cari calon tak?
Exactly boleh! Una mula teruja.
Wahh seriuss? Ada calon ke? Nak Syifa pinang dia tak? Guaraku sambil tertawa.
Yess, Syifa kenal dan Syifa rapat dengan dia. Bibir Una mula senyum meningat sepasang muka lelaki itu.
Tawaku mulai reda dengan kata-kata Kak Una.
Who? Tanya Bariq Imran mulai tertarik.
Her brother. Satu ayat keluar dari mulut kecil itu.
Aku dan Bariq memandang satu sama lain, seakan isyarat dibenak kepala dibicara dalam diam.
Ak...akak main-main kan? Jangan buat Syifa terkejut ni. Syifa mulai gelisah ntah tak tahu nak cakap macam mana.
Akak serius, pertama kali tengok dia jadi wali Syifa. Akak terasa jatuh cinta, lepas je tengok dia layan keluarga Syifa buat akak tertarik dengan peribadi dia! Ujar Una.
Una you must know her bad story first. I don't want you love him just because his now. Jawab Bariq dengan serius dan tenang.
So tell me now! I'm ready hear his bad story. Una sedikit banyak tergugat dengan kata-kata Bariq. Apa sesuatu yang disorok oleh abang Syifa.
Aku memandang Bariq Imran dan dia mengangguk tanda izin mencerita hal tentang Shah Wafiy.
.
Japp nak ambil barang dekat office, aku menapak masuk office dan Bariq menunggu di lobby. Selesai ambil benda penting aku hendak turun tapi ternampak Kak Una termenung dalam pejabatnya. Terus aku pergi meluru kearahnya.
Kak Una are you okay? Risau pula lepas cerita tentang along dia shock. Kesian pula....
Ehemm yess okokok, Syifa nak balik Kl terus ke? Una tersedar dari lamunannya.
YOU ARE READING
Mrs. Bariq Imran
Romance📓 2 • Kau spec mata tak boleh besar lagi ? Rimas aku tengok kau budak nerd! - Bariq Imran Sorry i bukan budak nerd! Suka hati panggil I nerd! - Syifaa Imani Tak sangka Budak nerd sekarang dah up to date eh...dah tak macam dulu...bendul oppss...