*Bab 12*

36 2 0
                                    

Makin lama masa makin menaik, sekarang menunjukkan jam 12.30 a.m. Syifaa dan Hamdan masih didalam kedai. Orang pest control baru sampai tadi akibat ciri-birit haduahaiii ni pukul 1 juga balikk.

Syifaa risau nak balik ke? Nanti Hamdan hantar okay. Hamdan mengenyit mata.

Syifaa hanya menjeling mata malas layan. Aku ingat dia nak cakap "Syifaa baliklah dulu" puii ni ada hati nak hantar aku, dahlah kau tu creepy aku tengokkk. Nak balik macam seram pula naik grab, bas pun takda! Nak minta kak Una tak ada nombor dia dah pesan kalau nak minta tolong inform. Jameela pula dah balik kampung ahhhh. Guman Syifa tengah memikirkan.

Maaf lambat ya, saya tak sengaja tapi tak apalah awak berdua dapat OT. Senyum sengih dari pakcik pest control ni.

12.46 jugaa baru siap. Selesai saja orang pest control balik, aku dan Hamdan punchcard. Syifaa bagi kunci dekat Hamdan sebab esok si Hamdan kerja pagi.

Dah jom sayang aku hantar kau balik.

Err aku balik sendiri dah kau pergi balikk, tak payah sibuk tentang aku. Aku mula menapak ke shell 24 jam daripada tunggu sini buat aku takut je dah gelap kedai cuma cahaya jalan raya menerangi.

Dah dah aku bawa kereta bukan motor. Hamdan menarik lengan aku dengan kuat. Belum sempat nak pergi dia heret sampai sakit lengan ni.

Ish apa paksa -paksa! Pandailah aku balik, kereta sapa kau rembat ni? Aku sudah menggerut dahi melihat myvi hitam tinted hitam sedikit.

Adalah bukan kereta curi. Jomm! Hamdan melihat Syifaa yang sudah gabra dan cuba berlari. Pantas dia angkat Syifaa masuk dengan paksa.

Kau gilaa lepas aku!!!! Aku nak keluar yang kau kunci apahal. Aku cuba buka pintu lock. Cuba menggapai beg....tapi beg jatuh kat luarrr. Wehhh beg aku kat luar! Aku nak keluar! Syifaa mula meninggikan suara.

Ahh diamlah dah lama aku tunggu kau. Aku sabar je sampai hari kita berduaan. Ahhh pergi mampus semua tu.! Hamdan dengan rakus menghempap Syifaa. Bergelut antara Syifaa dan Hamdan.

Ahhh shitt aku terlepas main fon sekejap je jantan tak guna! Bariq berlari menuju kebelakang kedai. Kereta myvi hitam dipecahkan menggunakan batu besar. Kebetulan batu konkrit ada dekat sini.

Hanattt siapa pula cuba pecahkkan kereta sewa aku ni!!! Mampussss ahhh!! Hamdan keluar dengan marah. Syifa kalut keluar dan lari dibelakang lelaki yang memecahkan tingkap.

Bariq Imran! Air mata mengalir laju dan aku terus ke arahnya. Wajah lelaki itu aku nampak dengan bengis. Badan mula terketar terkejut dengan apa berlaku.

Tak guna kau...penumbuk berkali-kali diberikkan oleh Bariq. Jangan main-main Bariq memegang tali pinggang hitam buka tu je segala suka pertahankan seni bela dia join.

Awak...awak dahh jommm pergii. Nanti dia mati. Syifaa menarik lengan Bariq Imran dengan sedaya upaya walaupun rasa penat tak hilang lagi.

Bariq Imran mengambil beg Syifaa dan membawa Syifaa pergi ke arah kereta. Wajah tegang Bariq Imran jelah seriusss. Sampaikan Syifa terdiam dan ikut saja arahan Bariq, dia tahu Bariq takkan buat benda bukan-bukan.

Kau kemas barang balik rumah kau, esok tak payah kerja. Orang cuti kau kerja, sekejap lagi aku ambil kau dan hantar kau. Wajah Bariq sudah mula cool.

Err...tapi...okay fine. Itu saja aku mampu kata. Kang dia wrestling aku  macam mana? Nasib baik PJ ke Gombak kalau ke luar negeri haa macam mana?

Kereta meluru ke Hostel perempuan, nasib baik hostel ni boleh keluar masuk bila-bila saja. Kalau kerajaan memang daklaaa. Itu ramai U ni Budak buas dan social banyak hanya untuk keseronokkan dan kebebasan. Ada juga yang baik akhlaknnya tapi kalau jenis kejutan budaya memang kawkaw macam rusa keluar kampung. Datang belajar buat kali pertama pakai tudung, lama-lama tudung hilang.  Golong elit memang ramai, bukan tu je golongan biasa pun ada sanggup meminjam PTPN demi masuk sini dengan tujuan tak betul dengan cara hidup ala-ala mewah lah, untuk menjadi sugar daddy dari orang kaya, dan banyak lagi.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now