*Bab 18*

40 2 0
                                    

Hello girl, I love your outfit and pastel colour!!! So adorable! Wahh rindu gilaaa cuti 4 hari buat I miss youuuu so much. Kak Una memeluk ku dengan erat.

Hello Miss Una, waaaa you look gojessss with aesthetic outfit! Eheh mesti perlu puji jugaaa! Tak aci kena puji sorang-sorang. Syifaa membalas pelukkan.

Ohh btw Syifaa, ada client minta photoshoot model you can do? Just 5 shoot only, studio dia disediakan. Sebab staff dia incident sekarang ni so dia minta tolong I. So how?

Bolehlah Miss Una, my timetable thiss week tak full. So bila dia nak Syifaa mulakan? Syifaa department bahagian Graphic Design dan dia juga freelancer photography.

Shee tell me today, sorry last minute. Huwaa sorry! She also one of my close client and dia still tengah contarct dengan I, but don't worry company will give you extra pay.  Unaa menepuk dahi dan mengangkat kedua tangan sebagai maaf.

Ok so Syifaa gerak sekarang eh. Location dia dekat mana? Syifaa mula untuk bersiap-siapa ke lokasi.

Driver I tunggu bawah, you ikut je dia okay. Arah Una Watson.

.

Syifaa Imani sudah berhadapan dibangunan dua tingkat, boleh tahan besar company dia. Aku bukan lah pandai sangat aduhaiii tekak dari tadi tertelan ayaq liur. Haa bahasa kedah terus teringat pula si Solehah. Kaki sudah menapak masuk ke bangunan agah itu.

Hi Miss, can I help you? Tegur wanita cina itu.

Hmm yes, I am a temporary replacement for Mrs. Ely's photographer. Jawab sopan ku, aihh nak speaking pon tergagap masa ni.

Miss can follow me, I will bring you.

Keliling bangunan banyak dihiasi dengan pelbagai kesenian lebih daripada tentang modeling. Mana tak nya pergi situ nampak billboard lelaki kacak tidak berbaju tengah posing. Pergi situ nampak Victoria secret frame haih memcam lagi lahh. Jangan aku kena tangkap gambar orang separuh bogel sudah, sewrammm!

This our studio come here, Miss Ely already in there. Pintu kayu berwarna hitam dihadapan dikuat oleh pembantu itu dan dia beredar pergi.

Ohhh awak ni Imani right? I'm Elli Ezly just call Ely. Perempuan berwarna merah bersama dress biru gelap paras paha. Fuhh seksi thoo! Tapi macam pernah nampak perempuan ni tapi dekat mana?

Yup saya, senyum manis ku.

Jom ikut I semua dah ada dekat sini, sekarang you just tolong snap our model. Editing and everything my staff will edit. Staff I boleh snap tapi I kurang yakin mereka ada basic, Una Watson recommend me with u. So I harap u boleh buat terbaik.

Aduhhh kak Una ni memandai jelahhh. Aku tersenyum dan mula melihat perkakas untuk sesi photoshoot.

Model dah siap? Saya dah setting apa yang patut. Sekarang dah boleh shoot. Setengah jam aku belek-belek, tak sia-sia dulu ajar dengan Sir Alex dulu. Ahh Sir rinduuu! Dia memang Sir yang baik hati.

Ok dia dalam room, V panggil Rayyan now! Start photoshoot now! Suara nyaring Ely dikeluarkan. Fuhh macam dragon rawrrrrr.

I'm done Ely relax baby. Rayyan sudah berjalan, sempat menyentuh dagu Ely.

Stop Rayyan now focus your shoot. Ely menjeling  ke arah Rayyan lalu mula masuk ke office.

So know Encik you sit on the chair. Aku mula mengarah lelaki model itu. Hmm nasib baik tak model tak berbogel, kalau tak pengsan! Sekarang model mengayakan kemeja serta coat, aku mula memokuskan mata di dslr.

Rayyan mula berposing dan dia tersedar sesuatu akan photographer tu! Ehh wait are you Imani?

Aku terbenti seketika, hmm macam pernah dengar suara dan sebutan ni. Jangan kata....

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now