*Bab 5*

49 2 0
                                    

Kakakkk!!! Aku terus berlari ke arah Kak Ila.

Tahulah rindu aku, jangan peluk ketat-ketat sesak nafas baby dalam perut ni. Perut diusap lembut, 4 bulan sudah Kak Ila mengandung.

Alah-alah rindulah. Berapa lama tak datang rumah...kenapa tak pergi rumah? Ibu rindu kau kak. Muncung mulut Syifaa sedepa kalau boleh.

Sorry dik, aku pindah duduk johor. Ni balik sebab suami aku dia outstation, aku datang nak bagi something. Paperbag biru dihulur kepada aku.

Apa ni? Aku melihat dalam isinya, Cepat-Cepat bukaaa. Terbeliak mata iPhone 8 plus kak Ila bagi!

Apa ni kenapa bagi fon kat aku kak. Dahlah mahal baru pulaaa tu! Kau amik fon ni bagi fon lama kau. Segan walaupun dengan kakak sendiri dan takut juga husband dia tahu tak ke mampus.

Alaaa amiklah, lepas ni kita boleh vc dengan ibu dan adik-adik. Kau pun perlukan Ifaa, nanti nak belajar lagi kena ada fon. Ila menolak lembut tangan adiknya yang ingin memberi semula. Sunggu terkilan dengan suaminya, tidak suka along punya pasal habis sekeluarga aku dijauhkan. Tapi akan taat perintah suami, Safiah Aqila redha.

Aku Senyum dan mencium pipi Kak Ila bertalu, terharunyaaa dengan Kak Ila. Syifaa janji balas balik dengan pertolongan akak selama ni. Akak jangan risau tentang kami sangat, Ifaa tahulah handle. Jangan Disebabkan akak fikir kami, akak dengan suami bergaduh..Tapi kalau ada masalah Cepat-Cepat bagitahu tauuu!

Yayaya makcik pipaa. Hahahaha gelak melihat adiknya hidung kembang.

Apa makcik pipa pipa! Aunty Syifaa okay! Huh

Setelah setengah jam berborak kak Ila beredar balik, puas bercerita macam-macam. Rasa pertemuan Bersama kakaknya macam terakhir kali je. Sayu hati ini kakak tersayang berpindah jauh dan dijauhkan. Kalau ibu tahu mesti sedih kan? Syifaa kau kena bahagiakan ibu, jangan kahwin awal!!

.

Wehh bro dahsyat ehh! Baru masuk U kau jadi hot man! Gila cemburu aku tauuu. Aufa meletakan tangan dibahu Riq.

Kaca mata hitam dipakai oleh Riq dibuka sehingga menarik perhatian dari para gadis keliling. Tapi dia tidak kisah tentang perempuan kerana dalam hidupnya telah menutup kamus bagi nama seorang bernama "perempuan".

I don't care about all that. Bro if you want to be famous just take it. Riq berjalan menuju cafeteria Universiti agak mewah.

Fulamakkk duk speaking pulak! Choiii malas aku cakap dengan kau. Geleng-geleng kepala Aufa tahu sangat kawannya sorang jenis tak kisah.

Dah jom banyak bunyi aku tinggal, Noah tunggu kita kang dia bising kau juga sakit telinga. Mereka berlalu mencari kelibat Noah Uwais anak Dato' Noah Elham.

Girlsss tengok gang Noah Uwais sampaiii ketar lutut i nak berdiri, lagi-lagi Bariq Imran bapak hensem siottt! Muka ala-ala korea aduhaiii cair I. Arissa membuat reaksi gediknya yang duduk ditengah café melihat mereka bertiga duduk dihujung café.

Omgeee uollss I cop Noah Uwaisss dulu tau! Jangan siapa-siapa ambil heh. Mata Luna tidak berhenti mengerdipkan mata melihat Noah Umais yang persis seperti model lelaki dari korea fuhhh. Anak Dato' kan haruslah bergaya.

Korang dua ni kan tak faham aku, datang nak belajar bukan menggatal. Una menggelengkan kepala melihat 2 ekor burung merak ni, kenapa la aku ada kawan macam dorang? Hah senang sebab tak ada orang nak kawan dengan aku sebab muka bengis aku. Dorang rapat dengan aku sebab aku pandai macam tak tahu huh.

Una you hati batu, tengok lelaki dah macam tengok tiang tak ada perasaan langsung! Bentak Arissa.

.

Heii hodoh sini jap, ambik tudung atas tu. Amik tigaaa lepastu masuk plastik. Anita datang kedai tanpa salam kiri kanan dia main terjah dan arah orang je kerja. Tahu kedai mak tiri punya apa ingat dia bos.

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now