*Bab 31*

48 2 0
                                    

Meow meowwww

Kucing siapa pula duk letak tepi bangunan. Aduhhh sayang dah comelllll! Syifa menangkat anak kucing berbulu kembang, bersih ni kucing gen oyen ni. Syifa tergelak-gelak melihat kelucuan anak kucing seekor ni. Melihat ada satu helaian kertas di celah kotak.

Saya jumpa tolong jaga, kitten terlalu banyak jadi saya tak mampu jaga semua.

Siannyaaa awak kena buang ke....hurm sedihlahh titeww Simba. Hahaha ikut suka hati panggil nama dia simba.... telefon Syifa berbunyi.

Sayang mana ni? Tengok kat office tak pun, takkan balik dulu?

Heheh sorry, Syifa kat tepi bangunan ni. Tangan sebelah masih mengosok bulu fluffy itu.

Buat apa sayang! Ish suka buat benda pelik-pelik. Sekejap abang datang! Bebel Bariq, isteri sorang ni suka-suka je buat kerja ikut dan.

Sayang!!! Tahu tak bahaya duk sini? Kenapa laaa degil, orang suruh duduk dediam tunggu abang dia duk sini. Bariq dengan wajah berpeluh, apa lagi ke suami aku ni? Wajah putih kemerahan serta peluh menitik.

Heheh sorry, tengok ni ada anak kitten. Comel tak simba ni? Syifa menunjuk dengan wajah ceria.

Sayang amik mana ni? Dengan nama simba pula tu, setahu abang ni kucing lagi tauuu.

Alaaa biarlah...abang kalau sayang nak....

Tak boleh. Dua patah kata darinya.

Apa ni tak habis cakap dah bangkang! Tak sukalaaaaaa! Merajuk Syifa.

Sayang tak ada masa nak jaga dia. Mata Bariq melirik ke arah kucing oren itu.

Sayang bukan jaga anak abang! Sayang jaga kucinglahhhh. Syifa memuncungkan mulut.

Tak mau balik kalau tak bagi Syifa jaga, kesian simba.....anak Yatim piatu. Syifa buat muka comel dan sedih.

Alahaiiiii sayang. Fine make sure sayang jaga biar elok-elok! Warning Bariq lalu berjalan balik, Syifa turut mengikuti dan membawa anak kucing balik... Boss besar kasih bestnyaaaaaa.

Kenapa tak bawak kotak? Kalau dia kencing berak macam mana? Melihat si isteri mengendong simba dengan wajah ceria.

Kotak diaaa basah dahh, tak apa nanti biar dia berak atas sayang. Sayang okay~

Sayang jangan lebihkan dia amboiii, abang jelesss make sure sayang abang lebih!  Pesan Bariq.

Yelah.....dengan kucing pun nak cemburu kalau ada anak macam mana laaa Bariq Imran ni. Syifa berkata dalam hati..

Abang kenapa kita singgah sini? Syifa blur Bariq parking di beberapa depan kedai setelah 15 minit didalam kereta.

Pergi jual kucing tu, tak nampak ke kedai kucing depan ni? Kita nak letak dia kat kedai ni. Selamba Bariq dan keluar dari kereta.

Jom keluar nak duduk sampai bila, abang dah tutup enjin. Melihat isterinya keras tidak bangun nampaklah riak wajah hendak menangis.

Syifa menggeleng-geleng kepala, sangkakkan Bariq setuju...rupanya hanya main-main terasa hati dipatah dua. Melihat kedai kucing dihadapan membuat Syifa hendak lari!

Syifaa Imani keluar now! Suara halalintar Bariq Imran sudah keluar dan pintu dibuka.

Abang jahat! Syifa keluar dan menghentakkan kaki masuk ke kedai.

Bariq Imran tersenyum, suka betul tengok isteri macam tu. Dah macam hilang anak...

Syifa terdiam dan hanya melihat sangkar-sangkar kucing, baru nak ajak pergi kedai kucing beli sangkar sekali kucing nak bagi adopt....

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now