*Bab 8*

34 1 0
                                    

Bunyi telefon ku yang bergetar, sebelum mulakkan kerja lagi 5 minit. Sempat melihat whatsapps.

Jannah Jameela 💅🏻

Faa jom lepakkk! u balik rumah dah tak roger kan?! Kalau tak gerak sesama ahhh, dah cuti 2 hari u ni tak rilekk la.

Syifa tergelak baca, boleh imagine gerakkan Jem ni.

You

Sorry babe, balik mengejut. Tak rancang laaa dear Jamyy!

Aku masuk kerja ni lagi 3 minit. Pape roger bye muahhhh <3

Lalu telefon aku matikan supaya tidak Cepat habis bateri.

Lahhh...Jameela mengeluh.

You mengeluh apa ni Jannah? I punya handsome dekat sebelah boleh mengeluh lagi. Tegur Noah Uwais yang sedang menghadap laptop.

Fuhh gempa bumi jantung aku dia panggil Jannah, rasa ayu betul. Kalau Ivy dan Solehah dengar mahu nak muntah coklat terus!

I sedih tak boleh lepak dengan Syifaa. Dia kerjalah. Jameela meluah apa yang dirasa. Nasib baik Noah Uwais ajak dia study sesama walaupun kami tidak sama umur dan kos. Jameela banyak kawan tapi kawan berhuha dan menghabiskan duit shopping.

Ohh kita pergi lepak dekat dia nak? Noah Uwais memberi idea bernas. Dia tak boleh tengok Nur Jannah Jameela sedih rasa hati tak tenang. Mungkin Jameela gedik tapi gedik tidak dibuat, dia semula jadi gedik dan manja. Tak sama dengan perempuan lain!

Wahh bernas ayat youu Noah. Jom!!! Dengan teruja Jameela bangun.

Kau nak gi mana Noah? Kata nak buat assignment dual kita. Kau nak dating pula?! Bariq Imran yang baru sampai ke café. Dia boleh dating, nasib baik dengan perempuan ni. Kalau perempuan lain aku tinggal je Noah patah balik rumah.

Aku saja je ajak Jannah ni, jom la lepak Dunkin café. Ambil mood baru kat sana, lagipun mata aku sakit tengok perempuan cuci mata lihat kita.

Jom tapi aku naik kereta kau, aku malas drive dah. Dahlah baru sampai dari rumah kesini Bariq Imran menyilangkan tangan dan menaikkan kening.

Sure let's go! Noah Uwais jawab dengan tenang.

.

I want Carremal latte one, less sugar but no less more and half ice please and don't let cold. Kata wanita seksi dihadapan aku.

Okay sure Miss. Senyum manis diberikann. Selepas membuat pembayaran aku membuat Caramel Latte miliknya. Dalam hati mengomel memacam, apoo nak kurang gula tapi jangan kurang banyak. Peninglah aku huhu. Melihat partner kerja ku yang baru kerja 3 hari memang masih messy sikit. Tapi it okay aku power, kalau reramai datang aku boleh buat. Cehhh riakkk kau Syifaa.

Thanks dear. Perempuan itu pergi dengan angkuh.

Welcome Miss! Nasib baik say thankyou kalau tak aku bubuh gulaaa penuh-penuh biar kencing manis. Tiba drive true pula datang terus sambar menu-menu yang disediakan.

Hi akak nak 12 pcs semua flavor lain...jap eh nak tanya anak akak...wahh akak naik kereta ustazah hijau lah. Mesti anak ramai sampai nak 12 hahaha teruk kau Syifa mengata.

Okay dah akak nak...sebelum tu semua nak satu-satu tau...Syifaa mengangguk...okay nak oreo moment, black forest, strawberry frost, gummy, m&n, sugar raised 2, oreo butterscotch, choc almond, triple choc, chocolate filled dan fruit cake. Ala carte chocolate 2 dan Ice mocha latte 2. Ohh mineral satu lagi yaa.

Maaf triple choc habis kalau ganti basketball boleh? Dalam dia chocolate sedapp. Kata ku dengan ramah.

Okay boleh je. Senyum akak tu dengan manis. Patut boleh anak banyak senyum dia manis buat aku terpikat apa lagi kalau suami dia tengokk!

Mrs. Bariq ImranWhere stories live. Discover now