Aku sampai lewat malam nasib baiklah ada bas last. Sampai je destinasi kena jalan kaki masuk kawasan rumah, sempat juga jumpa jantan tak bertauliah banyak. Huh~
Wah adik along dah lawa sekarang! senyum lelaki selekeh atas motor. Di tepi jalan semasa hendak masuk jalan rumah.
Perghh adik Ila ni kalah kakak dia, rupanya lawa macam pelakon Thailand. Suara katak mamat yang bertingguk tepi jalan.
Aku bukan jalan laju tapi aku lari, gila dorang dah memang sewel. Kalau lelambat tak tahu apa jadi, rasa takut jugalah tapi cuba melawan rasa takut. Sebab tu aku rela berjerawat dari flawless!
Sesampai depan rumah pintu tertutup tapi tidak berkunci, aku masuk rumah kelihatan sepi. Rupanya ibu dan Amin sudah tidur, mesti penat berbalah dengan along. Hmmmm aku mencari kelibat Shah Arif tidak jumpa.
Bunyi motor diluar mengejutkan aku di dapur, takkan along balik pula? Hadoi penat nak hadap tapi agahkan diri melihat diluar.
Ya Allah Shah Arif kau apasal ni?! Cepat-Cepat pergi ambil kotak kecemasan untuk mencuci lengan Arif. Arif duduk ditangga rumah.
Sikit je. Apasal kau balik kak Ifa, aku boleh handle lah. Kau fikirlah study takkan si Amin lembik report kat kau?! Arif ingin bangun tapi aku paksa dia duduk.
Kau baru 16 Shah Arif! Berubah betul perangai kau...siapa suruh kau hisap rokok?! Muka aku diseriuskan sambil tangan mencuci lengan Arif.
Aku dah besar, aku jadi macam ni sebab along..Shah Arif bernada tegang muka menahan pedih darah di lengan.
Kau ingat Shah Arif jangan buat perkara macam ni, kalau tak kau sama je dengan along. Seburuk mana dia kau jangan buat sikap kau macam ni Arif. Aku nak kau study elok-elok sampai boleh banggakan ibu. Aku tahu kau jadi budak gangster kat sekolah kan?
Arif senyap dengar ceramah Syifa. Di antara kak Ila dan kak Syifa dia lebih rapat dengan Syifaa, mungin sebab Syifaa seorang memahami dan sentiasa ada dengan kami. Kalau kak Syifaa buka mulut je mesti dia terkaku atau takut. Entahlah, kalau ibu bebel tak takut dan buat derk. Kalau Kak Syifa fuhhh boleh ketaq lutut.
Kau ingat pesan aku, jangan jadi along. Perangai along macam tu lah, sebelum bertindak jadi along baik kau ubah. Kalau tak aku hantar kau jauh dari kami, senang aku hantar kau sabah/serawak biar susah nak balik. Ugut Syifa dia tahu Arif kasar-kasar penakut juga.
Hmm yela, aku hisap sesaja je, bukan selalu. Kata Shah Arif.
Never Shah Arif! Kau nak perempuan tak suka kau?! Kau tahu tak perempuan ni tak suka lelaki idaman mereka merokok. Baik kau berhenti sebelum aku hentikan guna lighter bakar mulut kau. Aku mengambil pemetik api dan halakan ke mulut Arif.
Fine! Fine! Aku buang. Gila! Siapa tak kenal Syifa Imani Binti Zamani. Kakak paling tergila dia jumpa. Kalau dia kata tu, tu la. Kalau dia nak buat, dia buat betul tanpa kisah. Kalau dia nak cucuh putung rokok kat badan aku dia buat je.
Yessss! Tahu takut kau Riffff. Ejek Shah Amin yang duduk di pintu. Dia dengar perbualan kembarnya dan Kak Ifaa. Berbuih nasihat Shah Arif tidak mahu dengar jadi satu saja dapat bagi dia dengar iaitu Kak Syifa.
Haih sejak bila kau pasang telinga, tadi kemain Budak tu menangis dengan ibu. Hahahaha anak manja! Cuba keras macam aku ni. Arif menunjukkan bicep nya. Cehhh mentang main gym, dia nak tayang.
Shah Amin memeluk Syifa dengan erat dari belakang. Rinduuuunyaaa kak Pipaaaaaa Amin!
Kau dah besar gilaaa, jangan nak buat macam budak-budak. Geli melihat Amin memeluk dan mencium pipi aku bertalu. Dasar adik manja, tapi dia dah biasa sebenarnya.
Elehh kak pipaa macam tak bisa. Amin berpeluk tubuh dan menjeling.
Astaga kau tak payah merajuk, kau tu 16 tahun. Cuba jangan bawak-bawak sikap manja, esok lusa aku ada laki habis dia cemburu dengan kau Min. Tangan masih balut tangan amik dengan berhati-hati.
YOU ARE READING
Mrs. Bariq Imran
Romance📓 2 • Kau spec mata tak boleh besar lagi ? Rimas aku tengok kau budak nerd! - Bariq Imran Sorry i bukan budak nerd! Suka hati panggil I nerd! - Syifaa Imani Tak sangka Budak nerd sekarang dah up to date eh...dah tak macam dulu...bendul oppss...