Soraya
Ik maak me klaar, er is weeral eens een feestje bij mijn beste vriendin Yasmina.
Ik stijl mijn krullen, doe mijn make-up aan en trek een leuke outfit aan."Papa ik vertrek naar Yasmina."
"Wees op tijd thuis."Omdat ik het enigste meisje ben in een gezin vol jongens, word er altijd op mij gelet.
Soms is het best wel irritant maar ik weet dat ze het doen om me te beschermen.Ik doe leuke sneakers aan die passen bij mijn outfit.
'Ik vetrek' stuur ik Yasmina. 5 minuten later sta ik voor Yasmina's deur, ik heb een cadeautje mee gebracht."Heyy girl, kom binnen" zegt ze terwijl ik een dikke knuffel krijg.
"Het eten staat daar op tafel en de drank in de keuken, als je iets nodig hebt. Ik ben op de dansvloer" "Jaja zoals altijd" antwoord ik.Ik probeer me te begeven naar de keuken, maar in dit drukke huis is dat echt moeilijk.
"Hoeveel mensen heb je wel uitgenodigd?"
"Ik ben de tel kwijt geraakt" Typisch Yasmina. "Waar zijn je ouders?" vraag ik. "Ons huis aan het renoveren in Marokko, zoals altijd."Ik zet het cadeautje op de tafel in de keuken. Ik zie knappe jongens. "Hé wie zijn die jongens daar?"
"Ah, vrienden van Soumaya het meisje van de buurt" "Heb je haar ook uitgenodigd?" "Uhu, ook al kan ik dat mens niet uitstaan ze brengt wel de knappe jongens mee."Ik check nog eens mijn lipgloss in de spiegel, dan begeef ik me naar de dansvloer.
Oh my god, ik hou zoveel van dit liedje.Terwijl ik dans met Yasmina, voel ik ogen in mijn rug. Wie zou dat zijn? Ik draai me subtiel om.
"Yass, help me, die knappe jongen van in Mc Donald's is hier ook" "En zijn vriend blijkbaar ook" lacht ze. Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik glimlach naar hem, hij glimlacht terug.Zijn vriend voegt zich bij ons en danst met Yasmina. Ze hadden inmiddels hun snap al uitgewisseld.
Ik ga zitten in de zetel, ik ben het zat om 3de wiel te zijn. Ik check mijn gsm, geen berichten.
Naast mij komt de knappe jongen zitten."Hey, ik denk dat we elkaar al eens hebben gezien" zegt hij. "Ja, inderdaad" Hij kijkt me aan.
"Wat is je naam?" vraagt hij. "Soraya, en jij?" "Salim." Hij is verlegen, dat vind ik zo cute.
"Dus ken je Yasmina?" vraag ik. "Nee, ik ben mee gekomen met een vriendin van mij" "Soumaya?" Jaloezie overwelmt me, Soumaya is echt knap en gewild door de jongens."Ja zij, ze is de grote zus van mijn beste vriend" "Degene die nu staat de kussen met mijn beste vriendin?" zeg ik al lachend. We grinniken allebei om het rare toeval.
Hij gaat drinken halen. Wat is hij knap. Hij is lang, en atletisch gebouwd.
Hij heeft mooi krullend haar en een schattige glimlach. Huh, ik ben toch niet verliefd?
Ik ken hem amper.Yasmina roept me: "kom dansen meid!"
Ik begeef me naar de dansvloer.
Salim en zijn vriend voegen zich bij ons. Wat is het zo gezellig.Het lied verwisselt naar een trager nummer. Ik zie Salim's vriend, Yasmina vastnemen. Voorzichtig doet Salim dat ook. Precies alsof hij me niet wil breken. Hij legt zijn zachte handen op mijn heup. Ik leg mijn armen over zijn nek. Hij ruikt lekker.
"Best gek hé" "Wat is gek?" antwoord ik.
"Ik zie je in de Mc donald's en nu op dit feest"
"Ja, toeval hé" Het is inderdaad toeval, wie heeft dat kunnen geloven. Dat ik nu met de jongen die ik knap heb gevonden in de Mc Donald's, zit te slow dancen. Wacht maar tot mijn vader dit ziet.Het is precies zelfs te mooi om waar te zijn.
Hij trekt me dichter naar zich toe.
Oké, nu moet ik voorzichtig zijn. Ik ben niet gewend, dat een jongen zoiets bij me doet.
JE LEEST
Soulmates
RomanceSoraya Ben Mohamed leeft haar leventje rustig met haar beste vriendinnen aan haar zijde. Haar leven bestaat uit voor school werken en het leuk hebben met vriendinnen. Jongens zijn uitgesloten, haar oudere broers Ilias & Abdel zorgen daar voor. Ze wo...