13|| Wraak

86 1 0
                                    

Salim

"Mama mag ik je iets vragen?"

Ik heb die vraag lang genoeg uitgesteld. Ik wil een antwoord.

Ik zit samen met mijn moeder aan de eettafel. We eten samen het avondmaal. Ik heb opgemerkt dat ze vandaag in een goede mood is dus het valt te proberen. Natuurlijk is het een grote beslissing.

"Ja Salim?" vraagt ze kalm.

"Dus weet je nog Mohamed die ook ik ons appartementsblok woont in Marokko?"
"Waa, een lieve jongen, hij is altijd beleefd tegen me" zegt Mama. (Ja)

"Zijn ouders hebben hem onterft en weggegooid terug naar Marokko, hij wil een toekomst hier in Europa. En om die kans te nemen heeft hij een onderdak nodig. Zou het kunnen dat hij even hier blijft met ons, tot dat hij genoeg heeft om zelf iets te huren?" zeg ik kalm. Ik voel de spanning.

"Ja" zegt mama kort.
"Ja?" zeg ik verbaasd
"We hebben genoeg plaats en ik wil een jongen de kans geven om hier te studeren" zegt ze kalm.

Ik omhels haar. Nee, ik spring bijna op haar.
Ik geef haar kusjes op haar wang.
"Yemma ino"

Vlug bel ik Mohamed om hem het goede nieuws te vertellen.
"Die Madre van jou is een schat, ik ga haar niet teleurstellen. Als ik terug ben ga ik school serieus nemen en een bijbaantje zoeken" zegt hij trots.

Ik ben blij dat ik iemand een 2de kans heb gegeven. Iedereen verdient een 2de kans.

Niet te geloven dat yemma instemmend in het overhaaste idee. Nee, het is niet overhaast het is spontaan. Maar ik hou van spontane beslissingen te nemen in mijn leven.

Ik kan eigenlijk direct vertrekken. Wat houd me tegen? Ohja.. school.

"Mama dit weekend kan ik samen met Youssef rijden naar Marokko. We halen dan Mohamed op."
"Salim ik wil niet dat je 's avonds rijdt, jullie moeten dan wel vroeg vertrekken Safi?" zegt ze op een bezorgde toon.
Youssef heeft onlangs zijn rijbewijs gehaald. Ik nog niet maar i don't care we gaan afwisselend rijden.

Ik ga langs bij Youssef om het nieuws te vertellen.
"We nemen wel mijn madres auto Safi" zeg ik.
"Sgoedd zaterdag vertrekken we vroeg in de ochtend" zegt hij.
We spelen samen FIFA.
"Mbappe mag de lul van zijn vriendin gaan zuigen" roep ik hard. Ik heb verloren tegen PSG.

Youssef zet harde chaabi op. Zijn specialiteit.
Ik ben meer een reggeda persoon. Hij voelt de vibe. Plots opent Soumaya de deur die gelokt werd door de harde muziek. Ze danst met haar broer in een huiskleedje. Ik zie haar heupen op de maat dansen. Als een respectvolle man kijk ik weg. Ik klap op de maat van de muziek. "AYWAAAAA" roept Youssef als een bezetene.

Het chaabi liedje verandert in 'disco Maghreb'.
"Dit is mijn liedje" roep ik hard. Ik sta op en begin te dansen op de maat. Mijn schouders gaan op in het ritme van de muziek. Ik dans samen met Soumaya die ook fan is van Reggeda. Youssef lacht zich stuk. Ik krijg een bezemsteel toegeworpen van Soumaya.
Ik dans met de stok. "YALLAAAAAH" roepen Soumaya en ik tegelijkertijd.

Het is een lange tijd geleden dat ik me zo heb vermaakt. Youssef weet me altijd wel weer af te leiden van de shit die in mijn hoofd speelt.

Soumaya leidt me met een onzichtbaar touw naar zich toe. We dansen samen met onze schouders. "STAH STAAAH" roept Youssef. Hij danst op de tafel. Met een joint in de hand dans ik op de muziek. "Babyyy geef die joint eens" roept Youssef. Ik barst in het lachen uit. Ik laat hem een trekje nemen van mijn joint. Ik laat Soumaya ook van mijn joint proeven. Ze neemt mijn arm vast terwijl ze een trekje neemt van de jonko in mijn hand.

SoulmatesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu