Soraya
Ik word wakker in de armen van Salim. Hij is nog diep in slaap. Ik hoor hem in en uit ademen. Hij ziet er zo kalm uit. Ik krijg gewoon vlinders in me buik als ik hem zo zie.
Ik doe alsof ik nog slaap zodat ik Salim zeker niet wakker maak.
"Soraya inou" zegt hij met zijn ochtendstem. Ik doe alsof ik slaap. Dan voel ik dat hij me dichter bij zich neemt.
"Salim" zeg ik fluisterend. "Schat ik ga ff naar badkamer ik ben zo terug" zeg hij. Ik rol van hem en hij gaat naar de badkamer.
Ik zie dat mijn oversized T-shirt is opgerold zodat mijn buik zichtbaar is. Snel rol ik het terug naar beneden.
Nu ik wakker ben kan ik niet meer terug slapen. Ik stap het bed uit en doe een huiskleedje aan.
In de badkamer vind ik Salim onder de douche. Ik poets snel mijn tanden en was mijn gezicht. Dan ga ik naar de woonkamer.
Mohamed is aan het slapen. Ik ga aan zijn voeten zitten op de kleine zetel. Ik hoor hem zuchtend wakker worden. "Sorayaaaaa" zegt hij terwijl hij zich uitrekt. Mohamed gaat rechtopstaan en geeft mij een knuffel. "Sbah el ghair" zegt hij. "Moet ik iets voor jullie maken?" vraag ik.
Ondertussen komt Salim ook naar de woonkamer. Hij heeft gewoon een handdoek rond zijn middel. "3achouma heb je geen kleren a izan" lacht Mohamed. "Ik ben in me eigen huis a emshoem" ik grinnik. "Maar waar zijn die kleren dat mama heeft gewassen?" vraagt Salim tenslotte. "In de berging" zegt Mohamed. Salim gaat naar de berging om iets aan te doen.
Mohameds haar is helemaal in de war. "Moet ik je haar fixen?" vraag ik. "Yallah zid" We gaan naar de badkamer. Ik pak een beetje van mijn krulcrème en smeer het op zijn haar. Ondertussen zit hij te sturen met iemand. "Je stuurt 24/7 met Halima" "Sjej tranquirr" zegt hij al lachend. Ondertussen kam ik zijn haar naar achter. Het is mooi golvend naar achter gekamd. "Geen pnl vandaag" zeg ik. "Shokrane Soraya" Hij geeft me een boks.
In de keuken maak ik eitjes voor de jongens. Salim maakt verse ne3ne3 thee en Mohamed maakt fruitsap. Ik warm ook nog een beetje msemen op in de oven.
Terwijl ik een fruitsalade maak komt Salim achter me en knuffelt me van achter. "Je bent kapot aantrekkelijk als je zo moedertje speelt" zegt hij in mijn oor. "Salim laat me voortdoen" lach ik. Zijn handen rusten op mijn bekken. Ik draai me om en geef hem een kusje op zijn mond. "Nu blij?" Hij glimlacht.
Mohamed is ondertussen aan het bellen. Youssef komt ook langs voor het ontbijtje. Hij ontbijt wel vaker met Mohamed en Salim.
Ik zet alles op tafel. Ik pak bloem om pannenkoeken te maken. Salim pakt mijn hand vast. "Leydiek Soraya je hebt teveel gemaakt" grinnikt hij. "We mogen toch niet verhongeren?" "Hayek jij, kom ga zitten" "En de pannenkoeken dan?" lach ik.
Plots word er hard geklopt op de deur. "POLITIE" Er blijft haastig geklopt. Salim gaat de deur opendoen. We zien in het deurgat Youssef met zijn vingers in pistoolhouding. We lachen ons stuk. "Moet dat iba3esh voorstellen yek?" zeg ik. Youssef komt al lachend het appartement binnen.
"Hayek waarom ruikt dat hier zo lekker?" zegt Youssef. "Onze chefkok Soraya" zegt Mohamed.
"Als ik dat had geweten heb ik deze koffiekoeken niet gehaald"Iedereen gaat zitten aan tafel. Ik doe nog de koffiekoeken op een bord en ga ook aan tafel zitten.
"Yallah aanvallen" zegt Salim. Ik neem wat fruitsalade en schep het op mijn bord. Mohamed giet verse thee in glazen. Iedereen smult van al het lekkers op de tafel.
JE LEEST
Soulmates
RomanceSoraya Ben Mohamed leeft haar leventje rustig met haar beste vriendinnen aan haar zijde. Haar leven bestaat uit voor school werken en het leuk hebben met vriendinnen. Jongens zijn uitgesloten, haar oudere broers Ilias & Abdel zorgen daar voor. Ze wo...