Soraya
Ilias is veel verbeterd. De wonde in zijn buik is toegegroeid en heelt verder. Gisteren heb ik de draad eruit gehaald. Bewegingen zijn nog minimaal maar het gaat beter met hem. De rede weten we eigenlijk nog steeds niet maar laten het zo. Stel het is emotioneel voor hem.
Ik ga naar beneden en scrol op netflix. Abdel komt naast me zitten. De laatste tijd is hij nogal heel bezorgd om mij. In vergelijking met vroeger tenminste. Maar ik vind het niet zo erg. Ik hou van zijn aanwezigheid.
"Breaking bad?" vraag ik. De laatste tijd volgen we samen de serie 'Breaking Bad'. Abdel heeft er maar niet genoeg van en vind het zo ghataar. Ik zelf vind het ook echt bom. Een oude chemie leerkracht die kanker heeft en plots drugs gaat maken in een lab? Zo intressant.
Abdel legt zijn voeten op mijn schoot. "Ga met je stinkvoeten af mij e handicap" zeg ik tegen hem. Hij trapt met zijn voet speels in mijn buik en steekt zijn voet in mijn gezicht. Ik gil.
Abdel lacht luid om het voorval. Hij gaat languit liggen in de zetel. Ik grinnik en zit naast hem. Ilias komt al wankelend naast ons liggen. Ik eet van de zak met dorito's. "Meisje geef keer beetje aan u grote broer" zegt Ilias. Ik geef hem de zak. Abdel is heel hard gefocused op het tv scherm.
Ik trek een foto van ons drietjes in de zetel en stuur het naar mama. Zehma we zijn gewoon chill tv aan het kijken terwijl haar zoon letterlijk geopereerd werd door haar andere kinderen op het keuken aanrecht. Ik glimlach om de foto die ik van mama terug krijg. Het is een foto met papa en ze glimlachen allebei heel breed.
Ik krijg ook een berichtje van Salim.
S: Zinee inou, ik mis je
Ik: Salimm wanneer ben je klaar met zaken, kom snel terug thuis please x
S: Morgen in de avond gaat alles terug opgelost worden safi? Maak je niet druk x
Ik: Sgoedd Salim inou
S: Ik hou zoveel van jou, Wollah ik wil nu nu nu met je trouwen klaar
Ik: Ik hou ook van jou, Salim je weet we moeten nog even wachten😂
S: Pffffffff...
Ik: Soms je bent echt wako hé
S: Eywaa dat ben ik😉
Ik ga even naar boven om te bidden. Ik doe een hoofddoek op en een abaya. Ik bid voor mijn heer. Nadat ik klaar ben doe ik nog een paar dua's. Eentje voor Salim ook natuurlijk.
Ik: *stuurt foto*
S: *slaat foto op in camera roll*
S: Soraya, MashAllah je bent zo mooi in een hoofddoek
Ik: ❤️❤️
Deze woorden laten me zo blozen. Ik wil graag een hoofddoek dragen maar weet nog niet of ik er klaar voor ben. Ik moet eerst 100% zeker zijn. Ik neem afscheid van Salim en sluit de chat.
Ik doe een comfortabele pyjama aan en ga terug naar beneden.
Ilias is aan het slapen in de zetel en Abdel kijkt aandachtig naar het beeldscherm. "Ga anders nog notities maken" lach ik hem uit. Abdel kijkt naar een scene in Breaking Bad, waar ze drugs maken.
"Dat klopt niet" hoor ik Ilias plots zeggen. "Wat klopt niet?" vraagt Abdel. "Je moet 2 schepjes methylamine toevoegen niet 3." Huh? "Iemand lette op in chemie" lacht Abdel.
Ik vind het nog steeds vreemd. Ilias was er heel zeker van. Wat denk ik toch. Mijn broer meth koken? Wollah ik kijk teveel breaking bad de laatste tijd.
JE LEEST
Soulmates
RomanceSoraya Ben Mohamed leeft haar leventje rustig met haar beste vriendinnen aan haar zijde. Haar leven bestaat uit voor school werken en het leuk hebben met vriendinnen. Jongens zijn uitgesloten, haar oudere broers Ilias & Abdel zorgen daar voor. Ze wo...